EINDELIJK MIJN 964 CABRIO GEVONDEN…..

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 EINDELIJK MIJN 964 CABRIO GEVONDEN…..

• Maker
    Discussie
  • Na lang zoeken (Bijna één jaar) heb ik eindelijk mijn 964 cabrio gevonden en gekocht. De Porsche werd dit weekend netjes afgeleverd door De Schuur Oldtimers en dit volgens alle gemaakte afspraken, echt een aanrader.

Hij is er zelfs (op mijn vraag) tot bij de forumsponsor, Van Beurden gereden. Philip heeft de wagen volledig onderzocht en kon mij garanderen dat dit absoluut een zeer correcte wagen is die zeker ongevalsvrij is.

Het is een origineel Duitse wagen (C00) met 160.000 Km op de teller en met een documentatie vanaf de eerste Km.
    Wagen werd door De Schuur via D’ieteren ingevoerd en vervolgens naar de controle gebracht.

Nu staat hij dus in mijn garage te blinken en het kan zelfs zijn dat ik de Porsche daar een jaartje ga laten staan want het is nl. een ’91(de taxen weet je wel)… dus als er tips zijn om dit op een geschikte manier te doen laat maar komen.

Voila genoeg geschreven hieronder de eerste foto’s:

IMG_20150328_090631.jpg

IMG_20150328_090635.jpg

IMG_20150328_090647.jpg

IMG_20150328_090654.jpg

IMG_20150328_090708.jpg

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • [quote=”Drip” post=201424]Proficiat, mooie cabrio.
      Maar ik zou me niet kunnen inhouden en moest er gewoon mee gaan rijden :o[/quote]
      +1
      Ik wens je heeeel veeeel geduld toe.

Proficiat met de aankoop.

congrats.

Proficiat !

Om hem te laten stilstaan een jaartje heb ik begrepen: banden keihard zetten en aan de druppellader hangen

Qua af en toe is starten en laten draaien, geen idee of dit nu beter is of slechter ??

Jawel de historiek is volledig gekend.

En iid op dit ogenblik is het meer een principekwestie om hem niet in te schrijven.
            De wagen is van Juni 91.

Biv is zelfs nog wat hoger: 1740€ vanaf begin van het jaar.

De mijne is ook van eind ’91, en de bedoeling was ook van te wachten tot de leeftijd van 25 jaar.

Ik heb echter beslist van toch maar vanaf april te starten met invoer via douane, en achteraf gelijkvormigheidskeuring bij D’Ieteren.

Inschrijven zou ik dan voor ca een half jaar, de mooi(ere) maanden dus!

Zeer mooie wagen trouwens VM, is alle historie ervan beschikbaar?

Ik kan het wel begrijpen en dit heeft niets te maken dat je het vooraf weet, maar vooral wel omdat iedereen het beu is om onze bodemloze schatkist te vullen, maar deze discussie hebben we hier al genoeg gehad. 😉

Mocht ik miljonair zijn zou ik zelfs wachten.

Nu inschrijven:
                De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.600,77 EUR
                De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.490,28 EUR

Volgend jaar inschrijven:
                De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 41,76 EUR
                De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 34,89 EUR

Of in Brussel of Wallonië inschrijven, hier is de BIV slechts 61,50 voor elke wagen vanaf 15 jaar oud. Om maar te zeggen welk kieken men weeral pluimt.

Wim

Gefeliciteerd met de aankoop, en waarom niet rijden vanwege de taxen.
                  Als je hem een jaar stil laat staan heb je misschien meer kosten dan de taxen.

Je weet toch wat je koopt en wat voor kosten eraan verbonden zijn.

Whowwww!

En ik heb een oplossing voor je probleem … schrijf ‘m in hier in Italie. Een oldtimer heb je hier na 20 jaar!!!

Detail : je moet wel eerst de eigendom aan mij overdragen, maar ik beloof er heel goed voor te zorgen 🙂

XXX

Proficiat, mooie cabrio.
                      Maar ik zou me niet kunnen inhouden en moest er gewoon mee gaan rijden 😮

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.