Eindelijk mijn droom ….maar….zzzz

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Eindelijk mijn droom ….maar….zzzz

• Maker
    Discussie
  • Beste porschisten,

Bij deze stel ik me eventjes voor , ik ben een veertiger uit Oost-Vlaanderen die uiteindelijk na jaren jaren gekwijld te hebben als ik een 911 zag staan, sinds een 2-tal weken eindelijk een zilvergrijze 996 4s tiptronic van bouwjaar 2003 met 115000km aangeschaft heb.
    Bijna alle opties zitten erop die ik wou en ook qua interieur is hij nog heel mooi verzorgd en wat me opviel was dat die wagens nog altijd zo lekker ruiken naar het leder na al die jaren .

Vorig weekend hebben we een 1000km gereden en wat een zalig rijden is me dat…tiptronic schakelt boterzacht en schakelt zelfs op bij 1800 tr/min als je rustig rijdt, had dat nooit gedacht dat een sportwagen zo schakel lui kan rijden.

Nu komt het …na achter een andere Porsche gereden te hebben en we toevallig dezelfde afrit namen zette hij zich langs de kant om me te zeggen dat mijn koplamp trilt en waarschijnlijk niet goed vast stond.
    Omdat de garage waar ik de auto gekocht heb nog in verlof is ben ik naar een onafhankelijke Porsche garage gegaan en daar vertelde ze mij dat de koplampen (xenon) gelijmd zijn en de rechtse losgekomen is van de behuizing ! (Volgens hem omdat ze msn ooit binnenin vergeeld waren en ze ze wouden opkuisen ofzo)
    Ze zitten dus los en er kan water insijpelen volgens die man met alle gevolgen vandien.
    Ik heb die wagen natuurlijk gekocht met 1j wettelijke garantie maar denk dat de verkoper ‘uit de lucht zal vallen en doen of zijn neus bloed’. Volgens de onafhankelijke garage zijn dit verborgen verbreken en moet de verkoper deze herstellen of vernieuwen…maar aangezien deze xenons een pak geld kosten zal het volgens mij 1 grote discussie worden en hij er zich zal vanaf proberen te maken !
    Zijn er hier forumleden die ook zoiets gelijkaardig hebben meegemaakt tijdens de garantieperiode of zou dit buiten garantie vallen ?
    Elke tip en ervaring is welkom

Grtz

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Ik ga straks eens tot daar rijden want is niet zo ver van hier …merciekes Jorge

Bij FG Porsche hebben ze zo’n (tweedehands) litronics liggen.

@ PM, bedankt voor de tip ik ga dit zeker meenemen
          @ Mart…ja dat is zuur want is toch iets wat ik niet verwachtte na een paar dagen hem te hebben gekocht .
          Ach we zien wel zeker hoe het verloopt .
          Weet toevallig niemand een adres of heeft een forumlid zo’n litronic liggen ?

Thnx

Welcome to the club!

“Ahja we zien wel hoe hij zal reageren maar na 1 weekend rijden is het toch redelijk zuur dat je dit mag ontdekken”

Is niet zo leuk natuurlijk, maar die garagehouder heeft er waarschijnlijk geen week mee gereden en het zal ongetwijfeld of vermoedelijk niet het laatste mankerende zijn waar je tegen aan loopt met je Elf! Tegen problemen aanlopen :bounce: en ze oplossen :happydance: hoort bij de hobby!! :first: :drink: :drink:

PM

[hide]Welkom en proficiat met de wagen. Goeie keuze! Opletten met ‘1 jaar garantie’ Dat is normaal 6 maand + 6 maand, kijk maar even op deze pagina: http://www.erkendverkoper.be/go.to/modix/now/de-garantie.html . Eigenlijk kan de verkoper niets anders dan alles herstellen (met uitzondering van een ongeval of schade door schuld) tijdens de eerste 6 maand. Daarna is het lastiger. We hopen op een goeie afloop. 😀 [/hide]

@youyou , zal erop letten dat mijn foto’s niet meer ondersteboven staan in het vervolg 😉 en maandag zal ik het wel te weten komen of het een goede garage is die niet enkel op geldgewin uit is. Ahja we zien wel hoe hij zal reageren maar na 1 weekend rijden is het toch redelijk zuur dat je dit mag ontdekken : 🙄

welkom op het forum en wat een prachtige wagen :applaus: :respect2: . Ik ben helemaal ondersteboven van je interieur 😀
                  Als het een goede garage is waar je hem hebt gekocht zal deze waarschijnlijk niet moeilijk doen.

Welkom op het Porsche forum :drink:

ben ervan overtuigd dat je garagist dit probleem wel zal oplossen hoor … :popcorn: :up:

@ mushroom,
                        Ja litronic staat wel degelijk op de optielijst van de wagen

Ik ga maandag naar de garage en zal jullie verder op de hoogte houden hoe het verhaal verder loopt met de koplampen.
                          Heb een paar foto’s bijgevoegd en ook van de koplamp waarvan de dichting volledig is losgekomen

Attachments:
                          • image.jpg
                          • image-2.jpg
                          • image.jpeg
                          • image-2.jpeg
                          • image-2-3.jpeg
                          XXX

Welkom Benoît, success met de koplampen…

Maar euhm, zonder foto’s geloven wij natuurlijk niets hé 😀

welkom
                              met je Porsche 4S en veel fijne veilige km toe gewenst
                              en succes met de afhandeling koplampen ??
                              :drink:

Welkom op het forum en proficiat met je mooie aanwinst. Een 4S rijdt inderdaad supergoed en ik kan het weten 😉
                                Ik heb in het verleden nog geen “garantieproblemen” gekend. Bel de verkoper eens en zie eerst wat hij zegt. En wacht er niet te lang mee, want hoe groter de tijd tussen de aankoop en de contactname, hoe groter de kans dat je een reactie gaat krijgen van: “dat was bij mij nog niet, dat moet nieuw zijn.” :think:
                                Post eens een foto als je tijd hebt. Veel rijplezier nog! :up:

Welkom op het forum Benoit 😀 had er al iemand durven vragen naar foto’s :up: :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.