Eindelijk mijn droom ….maar….zzzz

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Eindelijk mijn droom ….maar….zzzz

• Maker
    Discussie
  • Beste porschisten,

Bij deze stel ik me eventjes voor , ik ben een veertiger uit Oost-Vlaanderen die uiteindelijk na jaren jaren gekwijld te hebben als ik een 911 zag staan, sinds een 2-tal weken eindelijk een zilvergrijze 996 4s tiptronic van bouwjaar 2003 met 115000km aangeschaft heb.
    Bijna alle opties zitten erop die ik wou en ook qua interieur is hij nog heel mooi verzorgd en wat me opviel was dat die wagens nog altijd zo lekker ruiken naar het leder na al die jaren .

Vorig weekend hebben we een 1000km gereden en wat een zalig rijden is me dat…tiptronic schakelt boterzacht en schakelt zelfs op bij 1800 tr/min als je rustig rijdt, had dat nooit gedacht dat een sportwagen zo schakel lui kan rijden.

Nu komt het …na achter een andere Porsche gereden te hebben en we toevallig dezelfde afrit namen zette hij zich langs de kant om me te zeggen dat mijn koplamp trilt en waarschijnlijk niet goed vast stond.
    Omdat de garage waar ik de auto gekocht heb nog in verlof is ben ik naar een onafhankelijke Porsche garage gegaan en daar vertelde ze mij dat de koplampen (xenon) gelijmd zijn en de rechtse losgekomen is van de behuizing ! (Volgens hem omdat ze msn ooit binnenin vergeeld waren en ze ze wouden opkuisen ofzo)
    Ze zitten dus los en er kan water insijpelen volgens die man met alle gevolgen vandien.
    Ik heb die wagen natuurlijk gekocht met 1j wettelijke garantie maar denk dat de verkoper ‘uit de lucht zal vallen en doen of zijn neus bloed’. Volgens de onafhankelijke garage zijn dit verborgen verbreken en moet de verkoper deze herstellen of vernieuwen…maar aangezien deze xenons een pak geld kosten zal het volgens mij 1 grote discussie worden en hij er zich zal vanaf proberen te maken !
    Zijn er hier forumleden die ook zoiets gelijkaardig hebben meegemaakt tijdens de garantieperiode of zou dit buiten garantie vallen ?
    Elke tip en ervaring is welkom

Grtz

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Lyrics

Hurry up and wait
      So close, but so far away
      Everything that you’ve always dreamed of
      Close enough for you can taste
      But you just can’t touch

You wanna show the world, but no one knows your name yet
      You wonder when and where and how you’re gonna make it
      You know you can if you get the chance
      In your face as the door keeps slamming
      Now you’re feeling more and more frustrated
      And you’re getting all kind of impatient, waiting
      We live and we learn to take

One step at a time
      There’s no need to rush
      It’s like learning to fly
      Or falling in love
      It’s gonna happen and it’s
      Supposed to happen that we
      Find the reasons why
      One step at a time

😆 😈 😆

Idd, one step at a time! En je zeker niet laten ontmoedigen in je Porsche hobby!!

Ik heb die wagen natuurlijk gekocht met 1j wettelijke garantie maar denk dat de verkoper ‘uit de lucht zal vallen en doen of zijn neus bloed’. Volgens de onafhankelijke garage zijn dit verborgen verbreken en moet de verkoper deze herstellen of vernieuwen…maar aangezien deze xenons een pak geld kosten zal het volgens mij 1 grote discussie worden en hij er zich zal vanaf proberen te maken !

Ga je hier niet “te” veel voort op veronderstellingen 😐 voor hetzelfde geld lost je garagist dit wel probleemloos op onder garantie :think:

Welkom!
            Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, echter…
            Via familie van mij heb ik net een “garantieverhaal” kunnen volgen en ‘t wordt nogal snel beschouwd als iets dat je niet nodig hebt om te kunnen rijden. Maw: als je niet meer kan rijden valt het onder garantie, anders niet. Electronica valt d’office niet onder garantie.

Daarom dat ik nooit naar auto’s met garantie op zoek ga.

Betreffende jouw probleem dan: staat er Xenon op je lijst van opties? Voor ‘t zelfde geld heeft één of andere tuner er een paar Xenonlampen (aftermarket) ingefoefeld terwijl een paar gewone gloeilampen je trillingsprobleem misschien oplossen.

Wees welkom!
              Dat is inderdaad een spijtige zaak. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Welkom op het forum en proficiat met je 996 C4S.

welkom Benoit en veel rijplezier met je prachtige aanwinst !
                  en verder eerst de reactie van de verkoper maar eens afwachten mbt je litronic probleem.

wel vreemd dat dit niet opgemerkt werd tijdens de keuring voor verkoop … maar dat onderwerp zo ons te ver afleiden van je voorsteltopic

PS wees er op voorbereid dat ze hier naar foto’s durven vragen !

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.