- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 augustus 2016 om 22:28
Beste porschisten,
Bij deze stel ik me eventjes voor , ik ben een veertiger uit Oost-Vlaanderen die uiteindelijk na jaren jaren gekwijld te hebben als ik een 911 zag staan, sinds een 2-tal weken eindelijk een zilvergrijze 996 4s tiptronic van bouwjaar 2003 met 115000km aangeschaft heb.
Bijna alle opties zitten erop die ik wou en ook qua interieur is hij nog heel mooi verzorgd en wat me opviel was dat die wagens nog altijd zo lekker ruiken naar het leder na al die jaren .Vorig weekend hebben we een 1000km gereden en wat een zalig rijden is me dat…tiptronic schakelt boterzacht en schakelt zelfs op bij 1800 tr/min als je rustig rijdt, had dat nooit gedacht dat een sportwagen zo schakel lui kan rijden.
Nu komt het …na achter een andere Porsche gereden te hebben en we toevallig dezelfde afrit namen zette hij zich langs de kant om me te zeggen dat mijn koplamp trilt en waarschijnlijk niet goed vast stond.
Omdat de garage waar ik de auto gekocht heb nog in verlof is ben ik naar een onafhankelijke Porsche garage gegaan en daar vertelde ze mij dat de koplampen (xenon) gelijmd zijn en de rechtse losgekomen is van de behuizing ! (Volgens hem omdat ze msn ooit binnenin vergeeld waren en ze ze wouden opkuisen ofzo)
Ze zitten dus los en er kan water insijpelen volgens die man met alle gevolgen vandien.
Ik heb die wagen natuurlijk gekocht met 1j wettelijke garantie maar denk dat de verkoper ‘uit de lucht zal vallen en doen of zijn neus bloed’. Volgens de onafhankelijke garage zijn dit verborgen verbreken en moet de verkoper deze herstellen of vernieuwen…maar aangezien deze xenons een pak geld kosten zal het volgens mij 1 grote discussie worden en hij er zich zal vanaf proberen te maken !
Zijn er hier forumleden die ook zoiets gelijkaardig hebben meegemaakt tijdens de garantieperiode of zou dit buiten garantie vallen ?
Elke tip en ervaring is welkomGrtz
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.