Ik ben ook volledig gek van deze lijn, dat is ook de reden dat ik op basis van een paar fotos en wat technische info naar ginder wou rijden. Maar zelfs al van ver zag hij er in real life stukken minder uit. Als je daarna nog maar de wagen aan een oppervlakkige keuring onderworp kwamen er allerlei rare dingen boven die mij overtuigde om dat bedrag niet voor die wagen te geven.
Zo vonden we zowel aan de zekeringskast, als onder de tapijten allemaal losliggende draden ( die ook nog eens half gestript waren zodat er duidelijk contact kon gemaakt worden. Onderaan het dash lagen rubbere kabels zonder ergens aangekoppeld te zijn ( we vermoeden de verwarming ). Onder de passagierskant vonden we een houten plang terug. Deze diende om de oorspronkelijke vorm van de tapijt te simuleren. Er was een brandplek in de stoel van de bestuurder en de hemel kwam op vele plaatsen los van het dak ( zeker aan het open dak ).
De uitlaat hangt ( zoals sommige wel gezien hebben op de fotos ) allesbehalve recht. Het 2de stuk ( niet origineel is zelfs op verschillende plaatsen doorgeroest en met lapmiddelen terug in orde gezet. Onder de lak van de bijrijdersdeur begint roest zich op te werken. De achterste banden zijn volledig profielloos. De koplampen hadden geen enkele reflectie meer in de glazen.
En dit kwam allemaal al boven na een zeer oppervlakkig keuren, ik wil niet weten wat ik nog allemaal gevonden zou hebben…