Eindelijk mijn eerste Porsche 964 C2

Home Forum Stel jezelf even voor ! Eindelijk mijn eerste Porsche 964 C2

• Maker
    Discussie

• Kim

Zo fier of ne gieter stel ik mijn eerste porsche voor.
      Het is een donkerblauwe 964 C2 manueel, waar ik toch een lange tijd naar gezocht heb.
      Hij is van bouwjaar 90 maar spijtiggenoeg eerste inschrijving in Duitsland op september ’91.
      Dus ik ga nog een jaar en een paar maanden wachten tot hij oldtimer is.
      Ik heb er onlangs vijf dagen mee rond gereden en plezant was het.
      Er moeten nog enkele zaken veranderd worden zoals wielen, stuur en enkele kleine dingen die ontbreken of niet meer functioneren.
      Daar zal ik jullie raad wel eens voor nodig hebben.
      Greetz

Attachments:
      • IMG_0434.jpg
      • IMG_0435.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • Kim

Oei, dat van die km’s wist ik niet.
        Maar zoals deepee zegt, je kan toch bewijzen dat je die op het circuit gereden hebt door jouw inschrijvingsbewijs bij een dossiertje te steken. Ik ben zeker niet van plan zomaar te betalen.
        @Sensa, de spreuk met den hond en zijne staat ken ik. Ik had dit zo op voorhand in gedachten om mijn P met de €3000 die ik uitspaar door hem een jaar te laten staan, hem volledig in orde te zetten en enkele trackdays mee te nemen. Ik heb het zo in mijn hoofd gestoken en zo zal het worden, enja de overheid zou er blij mee zijn maar ik vind dat ik deze al meer dan genoeg steun.

Ik heb reeds een set originele cup 1 wielen aangekocht die nu nog binnen moeten om te spuiten. Daarvan volgen nog foto’s in een ander topic.

voor een auto die je zelf al op nummerplaat had staan moet je bezwaar indienen !! zeker als je kan bewijzen dat die KM’s op circuit gereden zijn. de vlaamse ambtenaren hebben blijkbaar opdracht gekregen om alles en iedereen te belasten in de hoop dat het merendeel gewoon zonder bezwaar betaalt.
          en BIV is al helemaal van de zotte, dat ben je als dezelfde eigenaar voor dezelfde auto maar 1x verschuldigd, ook al schrijf je de auto 10x uit en weer in. hier ook zeker bezwaar tegen indienen, en dat kan tegenwoordig al digitaal … ik spreek uit ervaring.

[quote=”Ghost” post=207926][quote=”Lely” post=207774] Hier en daar een trackday meenemen….

[/quote]

Dan ga je zeker taks mogen gaan betalen van de tijd dat ie niet ingeschreven was.
            Km stand zal hoger zijn bij inschrijving dan als op aankoop factuur bij invoer.
            Dus heeft de wagen gereden en ben je rijtaks schuldig.
            Heb het zelf ook voorgehad.[/quote]

Niet alleen taks, ook BIV…. Ik spreek uit ervaring…

Hey Lely,

Ivm de velgen, no problem, het is maar een vraag. Je mag me altijd iets laten weten indien je iets zou beslissen…

Wat betreft de inschrijving kan ik sensa wel bijtreden en vooral, nog zoooo lang wachten voor je kan rijden… Elke dag die je kan genieten van je luchtkoeler, moet je pakken… Het leven, en zeker ook de Porsche, is te heerlijk om gewoon naar te kijken… Just drive it! 😉

[hide] Hoi Lely,

ik las daarnet een aantal gevleugde uitspraken aangaande gieters. Een andere gevleugelde uitspraak komt van mijn, ondertussen stokoude, moeder : als je over den hond kunt, moet ge ook over de staart kunnen.

Misschien moet ge er toch maar aan denken om die beauty van U gewoon in te schrijven. Denk even aan alle goede dingen die er met Uw belastinggeld kunnen gedaan worden. Belgie/Vlaanderen heeft een van de beste onderwijssystemen, een sociaal zekerheidssyteem (ok dat soms als sociaal hangmatsysteem wordt beschouwd, een werkend politie apparaat (ok soms wat te overijverig) enz, enz enz

[/hide]

[quote=”Lely” post=207774] Hier en daar een trackday meenemen….

[/quote]

Dan ga je zeker taks mogen gaan betalen van de tijd dat ie niet ingeschreven was.
                  Km stand zal hoger zijn bij inschrijving dan als op aankoop factuur bij invoer.
                  Dus heeft de wagen gereden en ben je rijtaks schuldig.
                  Heb het zelf ook voorgehad.

Kim

Hey Dennis

Ik ging ze eigenlijk gebruiken om er trackday banden op te leggen maar daar ben ik nog niet over uit.
                    Mocht ik ze weg doen laat ik jou zeker iets weten.
                    Mijn cup 1’s moeten nog gespoten worden dus het zal niet voor de eerste weken zijn.

Grtz

Hi Lely,
                      Ik lees dat je andere velgen op je 964 gaat zetten. Moest je overwegen je cup2 velgen te verkopen mag je me altijd een PM sturen..
                      Ik denk eraan om zo’n velgen op mijn 964 cabrio te zetten..

Groeten en veel plezier gewenst met de P!

Denis

Proficiat … en met de teardrop spiegels, mooi.

Kim

Thanx allen, en ja het zal nog een heeeeeeeeeeel lang jaar worden. Hier en daar een trackday meenemen….

Maar één ding weet ik, dat hij na één jaar er tiptop zal uitzien.
                          Zonder dat lelijke sierstuk van een uitlaat, met originele cup wielen, enz….

Proficiat!
                            ik heb net hetzelfde gedaan als jij.
                            Prachtige kleur dat donker blauw trouwens.

Wat de velgen betreft: OEF! Cup 1 is idd the way to go
                            Best laten lakken. Dat geeft een veel fijner resultaat.
                            Onlakken: best raad vragen aan de carrosier? Anders is stralen idd de normale manier.

Succes met je 964!

Proficiat, heb net dezelfde! Amaai da word een heeeeeeeel lang jaar wachten!

proficiat, ziet er dik in orde uit

proficiat lely
                                  mooie Porsche veel genot met 964 !!!!!

Kim

Bedankt voor de felicitaties!
                                    De auto heeft 2 jaar in Duitsland gereden en dan ingevoerd in België.
                                    Dus gewoon nog een jaar geduld hebben en hem volledig in orde zetten naar mijn zin.
                                    Ik heb alvast het stuur veranderd naar een momo cup stuur.

De originele cup 1 wielen heb ik ook reeds gevonden(foto’s volgen) maar deze moeten herspoten worden.
                                    Ik vroeg me af of ik deze best laat poederlakken of gewoon laat spuiten?
                                    Ik ga de wielen zandstralen om de oude lak eraf te doen of is er een betere methode?

Greetz

Attachments:
                                    • IMG_0420.jpg
                                    • IMG_0421.jpg
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.