Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › EINDELIJK MIJNEN 944 TURBO
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 3 maanden geleden door john.
-
MakerDiscussie
-
25 oktober 2007 om 22:17
OLEEEE EINDELIJK MIJN GEDACHT GEVONDEN 944 TURBO NAAR MIJN ZIN TIS DENK IK WEL NEN AMERIKAANSE FULL OPTION WAT ZIJN DE VERSCHILLEN EN HOEVEEL SPELING MOET ER TUSSEN DEN EMBRAYAGE ZIJN IN DE KLOK OP DE MOTOR…DER STAAN MILES EN KM/H OP 86000 BWJ 88 AUTO HEEFT ECHT WEINING AFGEZIEN ALVAST BEDANKT BINNENKORT DE FOTO’s POSTEN VAN MIJN 2 944 EN
-
MakerDiscussie
-
dat was dus 270 in belgie??
ik zie je dus binnenkort op het nieuws? 😀
echt tof karreke kon nog sneller ma de weg liet het zo niet toe aan benzinetank kan het denk ik aan de vulopening zijn en de boite ergens aan die koeler
lekken zijn ouderdomskwaaltjes…beetje aandacht nodig
270… tja, km tellers zijn ook gemiddeld een 10% optimistisch
dan nog een beetje kleinere band omtrek of zo
paar kleine modificaties
270 – 27 = 243, redelijk normaal voor een 951die kar rijdt ongelooflijk goed en snel amai 270/h en heb nog over mss is hij gechipt? uitlaat is volledig open laatste pot ook maar da verbruik ligt echt hoog amai 20 liter en meer olielekje aan versnellingsbak aan koeler reservoir servo ook een beetje en benzinetank zweet ewa iemand idee wat ? zijn dit de normale kwaaltjes? grtz john
Ook van deze kant van harte geluk gewenst met de 944 Turbo
john veel geluk met de 951
dat de foto s maar snel komen
8)relais is goed maar motor blijft soms natikken als ze omhoog zijn en motor warm moet es zoeken hoe ik die afstel
[quote=”john”:1saalclm]Alvast bedankt ga der straks een toerken mee gaan doen zie hij is ng niet ingeschreven maar heb er wel keuring op en verzekering en nen anderen 944 ingeschreven veel kwaad kan het nie want heb problemen met mijnen anderen met de voorste lichten slechte massa denk ik ze gaan op en dan nie toe oftewel omgekeerd[/quote]
slecht contact op de relais die op de koplamp motor zit onder het rubber
eens 5-6 keer uit en in duwen, dan krijgt ie weer beter contact ( dit wrijft ook de interne contacten in de stekker op, wat je niet kan door enkel relais contacten zelf te kuisen )Alvast bedankt ga der straks een toerken mee gaan doen zie hij is ng niet ingeschreven maar heb er wel keuring op en verzekering en nen anderen 944 ingeschreven veel kwaad kan het nie want heb problemen met mijnen anderen met de voorste lichten slechte massa denk ik ze gaan op en dan nie toe oftewel omgekeerd
[quote=”john”:1inx8c3h]Tis die vork he die wordt ingedrukt door die hydrolische cilinder en de koers dat die aflegt tot tegen het huis heeft dat er niks mee te maken of staat die vork altijd op dezelfde plaats als je er niet op drukt[/quote]
de koppelings plaat, wordt door de drukgroep op het vliegwiel geklemd
die vork, zit daar, om de koppeling te ontkoppelen, om de koppelings plaat, vrij van het vliegwiel te krijgen dit is een soort hefboom systeem, die door die hydraulische hulp cyllinder wordt ingeduwdals je pedaal niet ingedrukt is, komt die vork gewoon naar een eindpunt onder druk van die drukgroep, de hulp remcyllinder komt automatisch terug naar zijn eigen begin punt door middel van de hydrauliek
of daar nu speling in zit of niet , maakt voor zover ik weet geen fluit uit
want de hydrauliek zal dat gewoon zo overbruggen, met de minste beweging op de pedaal zal die gewoon op de vork staan…
het raak oppervlak van de vork en de hulp cyllinder zijn geen echte sleet oppervlakken, de bushings van de vork en de andere kleine dingen zijn veel meer sleet gevoellig dan het gedeelte waar speling tussen te zien is.zolang je (ont)koppelings pedaal hard aanvoelt, en werkt, zou ik er mij geen zorgen over maken, das ‘t voordeel van hydraulische koppelingen.
als het een mechanische overbrenging was, met een kabel zoals bv op een oude 911, dan zou je daar geen speling in mogen zien, maar dat werkt compleet anders dus geen stangetje dat op de vork drukt, eerder een hefboom op de as van de vork
nu de vork zelf, die mag zelf geen speling hebben, hij mag niet los wiebelen op zijn eigen as, als ie dat wel doet, dan heb je idd versleten bushings , maar dat heeft niks te maken met speling tussen vork en hulp cyllinder, en denk ik dat het niet gemakkelijk te zien is zolang de drukgroep erop zit, want die brengt het allemaal onder spanning
Tis die vork he die wordt ingedrukt door die hydrolische cilinder en de koers dat die aflegt tot tegen het huis heeft dat er niks mee te maken of staat die vork altijd op dezelfde plaats als je er niet op drukt
is nogal moeilijk uit te maken wat jij bedoelt met stangstje onderaan
als je de ambreage als onderwerp gebruikt, gaan maar weinig mensen aan dat stangetje denken, maar eerder aan de koppelingsplaat zelf
met stangetje ben ik nog niet echt zeker wat je precies bedoelt , de koppelings vork, of de hydraulische hulp cyllinder
enfin , alles heeft een naam, en stangetje staat niet in de workshop manualmisschien dat je met dit schema beter kan aanwijzen wat je nu precies bedoelt
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.