electrische kap wil niet dicht

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 electrische kap wil niet dicht

• Maker
    Discussie
  • Het gaat even nt goed met mijne nieuwe aanwinst.
    De kap wilde van begin al niet erg goed dicht. Je moest ze soms terug een beetje open doen om dan terug te sluiten zodat de ‘haakjes/rollers’ aan de voorruit zouden ‘grijpen’

Maar recentelijk bij het dicht doen stopte de motertjes er mee. De kap is dicht, maar de grijpertjes zitten dus niet vast in de voorruit frame.

Wat kan er mis gelopen zijn?
    Hoe is dit op te lossen.
    Ik heb me ondertussen per post een Haynes boek gekocht. Nu maar hopen dat er iets instaat van electrische convertible kappen.

Alle raad is welkom. Dank u

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Iemand een idee waar Porsche die zekering verbergt?

In de kofferruimte en achter in motor ruimte links achter plastic plaatje.
      Maar zal vooraan zitten.

Heb je de staaf zekeringen al eens wat rond gedraaid met de vingers, want kunnen er heel uitzien maar door corrosie slecht contact maken.
      En in je deksel staat aan de binnenkant welke zekering voor wat dient.

Werkt het dan nog niet, dan zal het even meten worden.

Al de zekeringen nagekeken die ik mr kon vinden. Ik heb gn stroom aan mijn schakelaartje in het dashboard, dus dat kan nt werken dan he.

Iemand een idee waar Porsche die zekering verbergt?
        Ik heb me een Haynes gekocht: Er staat niks in van cabrio daken, Nochthans staat erop voor all coupe/targa en cabrio… Welk is het betere reparatie boek?

Ik ga het proberen.
          Dank voor de reacties

Na de tandwielen en de switchen na te kijken had ik ‘plots’ hetzelfde probleem dat de kap er vooraan niet wou inhaken. Dit gebeurt bij mij maar 1 maal op de 10 keren dat ik het dak wou dichtdoen maar wel erg vervelend. Heel wat afgezocht maar doordat het maar sporadisch voorkwam er eventjes over gedaan om tot het volgende te komen: ramen iets naar beneden en dan doet het probleem (althans bij mij) zich niet meer voor. (wss zijn bij mij de ramen aan beide zijden iets te hoog afgesteld maar wel perfect waterdicht 😉 )

Ik veronderstel dat je bedoelt dat de motors niet meer/niet goed sluiten of denk je dat de positie van de kap niet goed meer zit ? Afhankelijk daarvan zijn er een paar mogelijkheden :

1/ De sluitmotors gaan vaak kapot omdat de tandwielen binnenin kapotdraaien, ze zijn heel duur maar vaak kan je gewoon de tandwielen vervangen, er is daar al eens een topic van geweest onder de 993 rubriek (paar maand terug gepost door Vonheist)

2/ Er kan een microswitch kapot zijn of iets met de stuurdoos

3/ De positie van de kap zelf kan nog enigzins versteld worden met een vlindermoer aan de zijkant van de wagen maar daar is wel een minimum technische kennis voor vereist

Deepee, gelijk heb je, dank u!!

[quote=”SALLHAMv8″ post=205458]… een Porsche 911 cabrio Jubiläum uit 1987 gekocht![/quote]

het is altijd handig wanneer je een vraag over een auto post om er het type en bouwjaar bij te vermelden 💡
                  de kenners van dit model zullen je straks wel wegwijs maken waar te kijken naar sensoren, afstelling, aandrijving, …

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.