electrische zetels

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 electrische zetels

• Maker
    Discussie

• piertjen
    Deelnemer

hallo heeft er iemand ervaring met problemen van de verstelling van de electrische zetels
      de schakelaars werken maar in 1 richting meer daarom staat de zetel volledig naar voor en de rugleuning ook
      Kan deze nog manueel verzet worden en hoe
      als de zetel eruit moet voor vervanging van de schakelaar hoe kan je dan aan de vijzen die onder de zetel zit?
      zou dit euvel graag zelf proberen oplossen maar vraag liever eerst wat raad
      alvast bedankt

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Bedankt Deepee, daar heb ik wat aan. Zit met hetzelfde probleem als Piertjen, al is het bij mij (en madam hare stoel) alleen de rugleuning, gaat alleen nog naar voor en zit bijna met de neus op ‘t stuur …

als je zetel en leuning nog slechts in één richting beweegt gaan we ervan uit dat de motor en overbrenging nog intact zijn.
          de zetel uit de auto halen zal nu moeilijk gaan want de rails zitten vooraan en achteraan op de bodem vastgeschroefd en bij de voorste zal je nu niet geraken:

993zetels.jpg

maar om de schakelaars de controleren en repareren hoeft de zetel er niet uit. gewoon aan de zijkant van de zetel de schakelaars eruit schroeven.
          op elke schakelaar komen slechts 2 draden toe (bruin en rood) die van éénzelfde voeding vertrekken. probeer de polariteit van de motoren (rug en zitting) om te draaien en check of ze dan wel in de andere richting draaien.

993zetels2.jpg

zetels uithalen is niet moeilijk, is al lang geleden maar ik denk dat je ze eerst eens volledig naar achter en daarna naar voor moet schuiven en dat je dan aan een paar inbusbouten kan om het geheel los te schroeven. de slede komt dan ook gelijk mee als ik me niet vergis. dan even de connectors van de electrische kabels losmaken en de zetels kunnen er zo uit

Bekijk even hoe je stand van de zetel is.
              Als je stoel juist een vijs bedekt kan je er natuurlijk niet bij, dan wordt het even prutswerk.

het gaat over een 993 van 97 cabrio
                is de slede bereikbaar voor alle vijzen los te maken ? zodat hij eruit kan genomen worden ?

Het electrisch mechanisme van de Porsche zetels zit vrij complex in elkaar naargelang het model. Over welk model gaat het bij jou?

Soms zijn tandjes in het mechanisme stuk, versleten of afgebroken en moet er veel gedemonteerd worden alvorens je eraan kan.

Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte schakelaar zijn of een slecht contact.
                  Allemaal moeilijk op afstand te beoordelen.

Je haalt indien nodig de zetel eruit door de slede los te maken. Nadien kan je overal goed aan om te demonteren.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.