Elektriciteit in het motorruim ?!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Elektriciteit in het motorruim ?!

• Maker
    Discussie
  • Dag mede Porsche-liefhebbers

Heb recent nieuwe bougieskabels gekocht/geinstalleerd van Magnecor en heb sindsdien iets vreemds gemerkt.

Met een onderhoud te doen een stroomstoot gekregen van de wagen toen ik de motorkap vasthield.

Nu laatst men koelsysteem onderhanden genomen en met het ontluchten kwam er koelwater op de voorste bougiekop waarna ik even een zacht kloppend geluid hoorde?!

Betekend dit dat er water bij de bougie kan op dat moment en dusdanig de kabels niet goed aansluiten of is het iets anders?

Ik dacht ook al aan een “aarding”-probleem?

Iemand hier een ideetje omtrent of tips?

Alvast bedankt!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Gisteren de verdelerkap en rotor vernieuwd en ook de oude bougiekabels terug gemonteerd -> die zien er nog goed uit dus waarom ook niet.

Dit weekend een stevige rit maken en dan maar hopen dat er verschil is en de wagen terug mooi draait.

Ik houd jullie op de hoogte.

Greetzz

Het is een 944 2.5L type 2 1985.

Ja ik weet het, ik had beter de originele kabels gekocht 😕 maar ik heb het andere setje nu dus het MOET werken.

Ik denk ook dat het de bougiekoppen zijn die niet goed afsluiten en dat er daarom ook vocht bij kan.

Ik ga dit weekend eens tegoei naar die koppen kijken, mss kan ik een kleine aanpassing doen zodat ze beter passen.

Ik houd je op de hoogte.

Groeten

Eli

Welkom hier.

Eerste tip die ik je geef: gebruik enkel originele bougiekabels voor je Porsche…
          Magnecor of whatever, zou ik niet doen. Wat is het nut er van? Kostprijs? Porsche kost geld…

Dan je koelwaterprobleem: wat bedoel je eigenlijk dat het water bij de bougie kan? Welke 944 heb je?

Je bougiekop zal waarschijnlijk vochtig zijn geworden en dan slaat de vonk over. Zitten je koppen en kabels wel goed vastgeklikt? Welke bougiekoppen gebruik je? Zijn de bougiekoppen wel goed geplaatst op de kabel?
          Veel succes

groet

Robbie

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.