- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
15 april 2006 om 10:37
De “Turbo” hebben we al terug 😀 nu op naar één van de volgende problemen. 8)
Om dit op te lossen ben ik wel handig genoeg, maar, als ik mezelf werk kan besparen, t’ja?! Wat wil je, trouwens ik ben nog niet rond met deze wagen. (Targadak, linker licht in bumper, linkerdeurbekleding herstellen, ……)Mijn vraag, zijn er gekende problemen waar ik kan bij aanvangen?
Addertjes?? 👿
Alle tips zijn welkom.Even later……….
De zekering is OK en gemeenschappelijk, het relais trouwens ook. Het raam aan bestuurderszijde werkt normaal en dan is de spanningsvoorziening, als dusdanig, in orde.
Chronologie van de vorderingen :
1. zekering OK 😀
2. relais OK 😀
3. motor OK 😀 ?Nog wat later…………
Na het verwijderen van de deurbekleding kom ik er achter dat de stekker van de motor verwijderd is. Ik kom er gelijk ook achter wat daar de bedoeling van is, namelijk, het raam zakt wel maar is van geen kanten meer omhoog te krijgen.
Dat lukt dan weer wel door met een paar draadjes de spanning om te polen en het raam sluit zich zoals het hoort.
Nu de oorzaak nog vinden. Tot later…………..Tot slot………
8) 8) 8) 8) 8) 8) Eureka……, vertaling, …….gevonden. 😀 8) 8)
Ja dus, het is opgelost en gelukkig geen kabels defect en weerom geen kosten !
Gewoon de bedieningschakelaar zelf deze was de oorzaak dat ik nog wel spanning kon meten maar hij liet gewoon geen vermogen meer door.
In de zich aan linkzijde bevindende bedieningschakelaar voor het rechtse raam “was” een verbrand contact.
Hier kan je eigenlijk het makkelijkst achter komen met de twee schakelaars te wisselen!Oplossing :
1. Dus, schakelaartje open prutsen zonder beschadigen.
2. Contact een “beetje” bijvijlen met een daarvoor geschikt vijltje.
3. Alle contacten oppoetsen met een glasvezelborsteltje.
4. Datzelfde contact een heel klein beetje bijplooien in de juiste richting.
5. Alles in mekaar en controleren op normaal functioneren.That’s all. 😀 D D
Moeilijk was dit niet, maar ja, je koopt pardoes een wagen die je niet gezien hebt en dan weet je niet wat er zoal gebeurd is.
PS. Ik blijf die verkoper een kluns vinden. 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.