Hey Tommeken,
Ondertussen het schema even bekeken en ik zou het volgende testen
1/ De lightswitch moet nrmaal werken en de gewone koplampen dus ook. Dat groene lampje zal enkel in de middenste stand van de lightswitch branden.
2/ Fuse 1 en 2 van de high beams zijn OK (eventueel clean & reseat)
Het blauwe lampje in de tacho wordt gevoed door een kabeltje dat vertrekt na fuse 1 (linker high beam) – dus geen fuse 1, geen blauw lampje en geen linker high beam natuurlijk
3/ de ‘stalk’ (hendel) werkt als volgt :
– pin 30 : altijd >12V (voorziet stroom voor de ‘Light Horn’ (LH) zodat je altijd als je de hendel naar je toe trekt je high-beams kan gebruiken zelfs als de lighten niet aan staan
– pin 56 : voorziet >12V als de light switch in de volledig uitgetrokken positie staat (normale koplampen aan)
– pin 56a : ‘output’ naar de highbeam fuses 1 en 2
– pin 56b : ‘output’ naar de normale koplampen fuses 3 & 4
– hendel naar je toe trekken : LH (naar links op dit schema) : pin 30 wordt met 56a verbonden (kan je testen met een ohmmeter als alles is losgekoppeld) en pin 56 met 56b (lichten blijven ook branden als ze aan staan)
– hendel ‘wegduwen’ : pin 56 wordt met 56a verbonden (kan je ook testen)
Goede uitleg van assembly/disassembly met veel foto’s – zie hier : https://blog.fcpeuro.com/how-to-replace-the-turn-signal-switch-air-cooled-porsche-911
4/ Normaal zijn er geen relays in deze kring maar wordt soms wel later ingezet (heb ik ook gedaan om de grote stromen niet door de schakelaars te trekken). Ik heb die onderaan de zekeringenkast gemonteerd – misschien ook eens nakijken of er daar geen twee zitten ? Anders zou het dus ook een defect relais kunnen zijn !
Indien ze er niet staan – wel een goed idee om je schakelaar/hendel te beschermen.
Frank