elektrisch probleem 911 3.2 1984

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 elektrisch probleem 911 3.2 1984

• Maker
    Discussie

• tom

beste porchisten ,
      Het gaat over de volgende wagen 911 3.2 targa van 1984 amerikaan 
      Ik zit met het volgende elektrisch probleem als ik met de grootlichten wil knipperen werkt dat niet zet ik darentegen de grootlichten op dan werken deze wel maar het blauwe indicatielampje in het dashboard brand dan niet ,
      Ook wanneer ik de gewone lichten opzet brand het groene lampje in het dashboard ook niet ?
      weet iemand raad of heeft iemand het elektrisch schea van deze wagens ? 
      alles heeft gewerkt tot over 14 dagen .
      mvg Tom

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Sorry – forum gaf 3x een foutbericht maar nu staat de post er toch 3x !

— dubbele post

— dubbele post

Hey Tommeken,

Ondertussen het schema even bekeken en ik zou het volgende testen

1/ De lightswitch moet nrmaal werken en de gewone koplampen dus ook.  Dat groene lampje zal enkel in de middenste stand van de lightswitch branden.

2/ Fuse 1 en 2 van de high beams zijn OK (eventueel clean & reseat)
                  Het blauwe lampje in de tacho wordt gevoed door een kabeltje dat vertrekt na fuse 1 (linker high beam) – dus geen fuse 1, geen blauw lampje en geen linker high beam natuurlijk

3/ de ‘stalk’ (hendel) werkt als volgt : 

– pin 30 : altijd >12V (voorziet stroom voor de ‘Light Horn’ (LH) zodat je altijd als je de hendel naar je toe trekt je high-beams kan gebruiken zelfs als de lighten niet aan staan
              – pin 56 : voorziet >12V als de light switch in de volledig uitgetrokken positie staat (normale koplampen aan)
              – pin 56a : ‘output’ naar de highbeam fuses 1 en 2
              – pin 56b : ‘output’ naar de normale koplampen fuses 3 & 4

– hendel naar je toe trekken : LH (naar links op dit schema) : pin 30 wordt met 56a verbonden (kan je testen met een ohmmeter als alles is losgekoppeld) en pin 56 met 56b (lichten blijven ook branden als ze aan staan)
              – hendel ‘wegduwen’ : pin 56 wordt met 56a verbonden (kan je ook testen)

Goede uitleg van assembly/disassembly met veel foto’s – zie hier : https://blog.fcpeuro.com/how-to-replace-the-turn-signal-switch-air-cooled-porsche-911

4/ Normaal zijn er geen relays in deze kring maar wordt soms wel later ingezet (heb ik ook gedaan om de grote stromen niet door de schakelaars te trekken).  Ik heb die onderaan de zekeringenkast gemonteerd – misschien ook eens nakijken of er daar geen twee zitten ?  Anders zou het dus ook een defect relais kunnen zijn !
              Indien ze er niet staan – wel een goed idee om je schakelaar/hendel te beschermen.

Frank

OK, ik heb de schema’s wel en kijk het even na, maar vaak is het de hendel zelf aan het stuur die slecht contact geeft door slijtage.
                PM me met je email adres en dan kan ik je de PDFs met de schema’s sturen. Straks als ik thuis ben zal ik ze ook nog eens bekijken en proberen te matchen met de symptomen.

Het groene lampje werkt bij mij ook enkel in de tussenstand (kleine lichten) en niet bij de normale koplampen aan (zoals je ook in he schema in deze discussie kan zien – enkel in stand 2 van de light switch is dit aan).  Indien het bij jou nooit meer aan gaat kan het wijzen op een probleem in de light switch.

In het algemeen is de stroomkring :    Batterij / key contact –> light switch –> high beam stalk –> fuses –> koplampen

Dus een probleem met de (dure) light switch zal zich idd verder op laten voelen.

Frank

XXX

Draadje op Pelican parts over verlichting.
                    Zit ook een zoekfunctie bij die mannen, veel interessante topics terug te vinden.

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/663128-help-headlamp-switch-wiring-please.html 

Hier nog eentje:
                    https://classickabelboomcompany.com/wiring-diagram-porsche/ 

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.