- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 november 2020 om 19:03
Hey mensen,
Gezien er geen washboxen open zijn en ik niet met een essentieel voertuig rijd heb ik de 987 Cayman vandaag even met de hand gewassen om vervolgens de winterwielen te monteren.
Aan dat laatste ben ik niet toe geraakt.Misschien wat kwistig met water geweest, want toen ik wou starten om opnieuw de garage binnen te rijden kreeg ik enkel nog storingen in het dash. De startmotor wou niet aanslaan, viel precies elke seconde uit. Het was alsof ik de sleutel snel in/uit stak. Dit is enkel wanneer ik demareer, daarnaast blijft het contact op staan als de sleutel in zit. Ik krijg ook een ganse reeks foutmeldingen dan, ABS, System fault, spoiler, etc. Verlichting in het dash verzwakt ook zienderogen en valt weg..
Ik merkte ook dat tijdens het aan/uit verhaal, mijn raam telkens 1cm verder zakte (deur stond open).
Ik kon het raam wel weer omhoog laten gaan. Ik kon ook de kofferruimte voor en achteraan openen.Enkele minuten later probeer ik opnieuw en weer hetzelfde verhaal. Ondertussen werken de schakelaars naast de zetel niet meer om de koffers te openen. (Via de sleutelknoppen lukt het wel nog.)
Ik heb mijn batterij afgekoppeld en zal hem straks in de garage duwen om hem te laten uitdrogen. Met deze temperaturen zal dat niet te snel gaan (bijgebouw, zonder verwarming).
In the meanwhile, enig idee waar er teveel water zou binnengelopen zijn? De deur lijkt me een beetje de enige optie, of de tankdop, maar daarachter zit niet veel toch?
De system fault (met duidelijk luidere piep) voorspelt ook weinig goeds. Moet ik me zorgen maken?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.