elektrische 911 niet vóór 2030

Home Forum Porsche Talk elektrische 911 niet vóór 2030

  • Maker
    Discussie
  • De 911 is het laatste model dat Porsche van een volledig elektrische aandrijflijn pas na 2030 voorziet.

    Dat bevestigt ontwerpbaas Michael Mauer ook aan het Britse Autocar. Niet vanwege sentimenten, maar het is simpelweg veel lastiger om een elektrische 911 te ontwikkelen.

    Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Een elektrische toekomst is voor een 911 misschien wel makkelijker dan een toekomst met verbrandingsmotoren. Dat komt omdat er de komende jaren enorme eisen worden gesteld aan dergelijke motoren. “Als ik naar alle ingenieurs luister die vertellen over de beperkingen rondom bijvoorbeeld uitlaatsystemen, dan heb ik geen idee hoe een 911 er over 10 of 15 jaar uitziet. Door alle complexiteit die de verbrandingsmotor staat te wachten, ontstaat er straks een overhang van bijna twee meter.”
    “Daarom maak ik me minder zorgen over een elektrische toekomst, want die technologie geeft ons heel veel vrijheid. Misschien kunnen we de volgende generatie nog wel met een verbrandingsmotor bouwen.” Mauer zegt dat het ontwerpteam van Porsche klaar is om oplossingen voor de daaropvolgende 911 te vinden. “Puur vanuit een designoogpunt is een elektrische 911 in de toekomst makkelijker.”

    Of een volledig elektrische 911 nog wel een échte Porsche 911 is? Mauer is er wel zeker van. “Ik zeg altijd dat een 911 als geheel 100 procent om emotie daagt. Het geluid van de boxer-zes is niet 100 procent van die emotie. Het gaat ook om de styling, de wegligging, hoe-ie een hoek om gaat. Elektrische motoren met al hun koppel en prestaties kunnen dat ook bieden. Tja, je mist het geluid, maar als je naar de kinderen van vandaag kijkt, denk je dan dat ze dat nog nodig hebben? Ik weet het niet.”
    Desondanks is een volledig elektrische 911 dus nog ver weg. Wel voegt Porsche naar verwachting snel een vorm van elektrificatie toe in de 911. Het zou dan gaan om een plug-in hybride aandrijflijn, die de ontwikkelingsfase bijna heeft voltooid. De 992-generatie is immers ontworpen met een vorm van elektrificatie in het achterhoofd. Wat Porsche precies gaat leveren is onduidelijk, feit is wel dat de elektrokracht het prestatiepotentieel van de 911 zal vergroten. Dat is immers ook het geval bij de bekende hybrides van het merk, zoals de Panamera en Cayenne.
     

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • PORSCHE IS WORKING ON SOLID-STATE BATTERIES FOR AN ALL-ELECTRIC 911

        lees meer: https://flatsixes.com/cars/electric-porsche/porsche-is-working-on-solid-state-batteries-for-an-all-electric-911-report/

         
         

          [quote=”ZUFF-65 post=287792 userid=11826″]Allez vooruit…., er wordt hier weer volop ” het bouwvakkers achterwerk” getoond 
          Kreeg stilaan de  indruk dat hier sommige “veelvuldige posters”  in een zeer diepe winterslaap waren gesukkeld , maar niets is minder waar blijkbaar, al was er een “elektrische stroomstoot” voor nodig om ze te doen ontwaken 

          PS : die elektrische coupe  Taycan coupe is commercieel wel mooi voor Porsche toekomst , maar als weekendwagen  heb ik toch liever een V8 van Maserati , een Ferrari  V8 turbo  of  binnenkort uit de UK een Lotus met Japanse 6 cil erin, Ottomotor )wel te verstaan : m.a.w.   raak helemaal niet opgewonden van de Taycan  (met of zonder 4w sturing)   
          Als je het wil weten, ik heb heel het bouwreces aan mijn digitale muziekcollectie gespendeerd. Titanenwerkje wegens de omvang ervan, halve nachten zelfs. 

          Qua weekendwagen geef ik u volmondig gelijk. Mijne gele gaat nooit uit mijn handen! De enige dag dat ik niet voor mijn scherm zat tijdens de kerstvakantie was de 2de januari, prachtig weer dus top-down richting Vlaamse Ardennen gebold. (ok, ok, gevlamd)

          Maar voor dagelijks gebruik en zeker als bedrijfswagen is elektrisch simpelweg de keus, of we dat nu leuk vinden of niet.

            [quote=”DST post=287791 userid=7576″]Redelijk grappig dat “breedte” als belangrijkste argument wordt naar voren geschoven om te stellen dat het geen 911 is 
            Ik denk dat er andere zaken meer verschillen 

            Was de leen Taycan eentje met achterwielsturing?
            Indien neen, zou ik volgende keer eens eentje vragen met RWS, hemel en aarde verschil 

            Door de kleinere deuren is de Taycan, hoewel breder, wel veel handiger in smalle parkeerplaatsen 
            Ook altijd handig in Willebroek city (het geliefkoosd test terrein voor Porsche’s 911’s blijkbaar)

            PS: last time I checked is ne Spyder ook gene 911, een 911 is gevoelsmatig breder, logger en minder wendbaar, dus uw punt is bij voorbaat alle krommer dan een gele banaan 

            Ik had me vooraf natuurlijk een beeld gevormd hoe het zou zijn achter het stuur. Aan de breedte had ik niet gedacht, dus dat was verrassend. Maar opvallend niettemin. 

            Uiteraard heb ik het gevraagd of de lener 4WS had of niet, maar de persoon die me wegwijs maakte wist het niet. 4WS is ook geen magische versmaller. Qua wendbaarheid had ik trouwens helemaal niets te klagen. Ik gok dat ie het wel had. Maar ik herhaal, het is een dijk van een auto.

            Mja, ik droom nu al een tijdje over een bedrijfswagen, fiscaal moet dat een EV zijn (ik laat de hybrides aan mij voorbij gaan want op termijn gaan we daarmee toch fiscaal gekloot worden). 2023 Macan EV is een optie (na overwegen van de  Cupra, de Ioniq 5, de Kia EV6, de 500e…) maar een 2023 mini Cooper S electric ligt nu in pole in mijn hoofd. Ik heb ongecamoufleerde spypics en ze bevallen mij. Betaalbaar, groot genoeg voor mij en dikke fun. Nu nog aanvaarden dat die uit China komen want dat feit bevalt me niet echt. Of toch een elektrische Cayman? Mmm… Ik bekijk het nog een jaartje. 
             

              Maar toch blijft die vier wiel sturing een zeer fijne optie….

                Allez vooruit…., er wordt hier weer volop ” het bouwvakkers achterwerk” getoond 
                Kreeg stilaan de  indruk dat hier sommige “veelvuldige posters”  in een zeer diepe winterslaap waren gesukkeld , maar niets is minder waar blijkbaar, al was er een “elektrische stroomstoot” voor nodig om ze te doen ontwaken 

                PS : die elektrische coupe  Taycan coupe is commercieel wel mooi voor Porsche toekomst , maar als weekendwagen  heb ik toch liever een V8 van Maserati , een Ferrari  V8 turbo  of  binnenkort uit de UK een Lotus met Japanse 6 cil erin, Ottomotor )wel te verstaan : m.a.w.   raak helemaal niet opgewonden van de Taycan  (met of zonder 4w sturing)   

                  Redelijk grappig dat “breedte” als belangrijkste argument wordt naar voren geschoven om te stellen dat het geen 911 is 
                  Ik denk dat er andere zaken meer verschillen 

                  Was de leen Taycan eentje met achterwielsturing?
                  Indien neen, zou ik volgende keer eens eentje vragen met RWS, hemel en aarde verschil 

                  Door de kleinere deuren is de Taycan, hoewel breder, wel veel handiger in smalle parkeerplaatsen 
                  Ook altijd handig in Willebroek city (het geliefkoosd test terrein voor Porsche’s 911’s blijkbaar)

                  PS: last time I checked is ne Spyder ook gene 911, een 911 is gevoelsmatig breder, logger en minder wendbaar, dus uw punt is bij voorbaat alle krommer dan een gele banaan 

                    [quote=”Yellow Submarine post=287788 userid=9203″]
                    Die coupé rendering is uiteraard niet verkeerd. 

                     [/quote]
                    als ie zo verkrijgbaar zou zijn zoals op die foto dan ging ik er toch eens achter kijken hoor 

                      [quote=”DST post=287774 userid=7576″]Ik rij al met nen elektrische 911, ne 4-deurs zelfs 
                      Ik verschil toch van mening. Toen ik in november mijn Spyder bij PCM afzette voor het eerste onderhoud voorzagen ze in een Taycan 4S vervangwagen (tegen een prijsje uiteraard). Zoals de jouwe. Dat rijdt fantastisch. Accelleratie, comfort (toch vergeleken met de Spyder), stuurt lekker. Een 100% aanrader, een rijdersauto. Dezelfde dag heb ik ook mijn dochter en mijn vrouw het stuur gegeven en ze waren allebei laaiend. Bij het terugrijden de volgende dag vrijwillig via wat kleine wegen, oa ook Willebroek centrum. Nou! Het is géén 911. Véél te breed. Ik heb nagezien: 16 cm breder dan mijn Spyder!! dat is erg hinderlijk bij tegenliggers in de binnenstad etc. Een 992 is een tikje breder dan mijn type 982 maar de 991 is hetzelfde. Je glipt door bij situaties waar de Taycan stilstaat. Dus nee, het is géén elektrische 911 in tegenstelling tot wat de meeste journo’s schrijven.

                      Denk dat mijn volgende een Fiat 500e wordt, een roze 

                      Die coupé rendering is uiteraard niet verkeerd. Maar die lost het breedte-probleem niet op.

                        mooi toch  ! 

                          prachtig toch

                            zodra je deze rijdt kom je in de buurt David.

                             

                              Ik rij al met nen elektrische 911, ne 4-deurs zelfs 

                                 

                                  Oplossing van het huismerk voor EV’s aan 30 km/h in de binnenstad

                                   

                                  https://carbuzz.com/news/future-electric-porsches-will-come-with-screaming-exhausts

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.