Elektrische klassieke Porsche

Home Forum Zeverhoekje Elektrische klassieke Porsche

• Maker
    Discussie
  • Onlangs zag ik in wheeler dealers de ombouw van een klassieke Maseratie biturbo naar een elektrische wagen. Dat deed me nadenken, en ik kwam tot de conclusie dat ik dat voor mijn 928 eigenlijk ook wel zou zien zitten. In de USA zou dit een opkomende trend zijn, klassiekers ombouwen tot elektrische auto’s. Ik vermoed dat dit hier niet mag, omdat de auto dan niet meer conform het PVG is. Weet iemand daar meer,over, of heeft iemand ook al met die gedachte gespeeld?

IMG_1628.JPG

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Deze ?

IMG_0903.JPG

Laat maar, voor eeuwig en 1 dag naar de filistijnen :bounce:

Ewel Dirk, omdat hij het zijt gaan we hem in zijn oude glorie terugbrengen :up:

Dat ziet er niet uit :bounce:

Als je dan per se electrisch wil rijden koop u dan een tesla hè , en blijf van de klassieke Porsche af :what:

Barbaren :ass:

ASI
            123

in Nederland moet je voor ombouw een individuele type keuring ondergaan.
              In Belgie kan dat ook.

Maar het is gewoon veel gedoe, en je moet dan aan redelijk strenge voorwaarden voldoen. In Belgie is het gewoon iets minder bekend, en allemaal beetje erg vaag.

Ik snap het nog steeds niet. In Belgie heeft men de mond vol over het milieu, maar een auto laten ombouwen naar een elektrische mag niet. Die oude is wss interessanter voor de staatskas, als hij niet elektrisch is. In Nederland mag men meer op dat vlak, zoals een medeforummer die zijn karmann ghia ombouwde met Porsche onderdelen, wat leidde tot een fantastisch resultaat, en waardoor de wagen wss beter was dan voordien. Maar zou je in Nederland bvb een 928 mogen ombouwen naar een elektrische auto?

hier op PFB bestaat daar al een topic over

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.