Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Macan › elektrische Macan wordt Cajun
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 5 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
4 juni 2021 om 09:08
De elektrische veroveringstocht die aangevat werd met de Porsche Taycan krijgt verschillende verlengstukken. Dan denken we in de eerste plaats aan de reeds aangekondigde Porsche Macan, want de volgende generatie van die SUV zal ook een 100% elektrische variant verwelkomen. Dat wordt dan een concurrent voor de Model Y. Maar het wereldwijde succes van de Tesla Model 3 is de Duitse constructeur evenmin ontgaan. Daarom zouden ze bezig zijn met een baby-Taycan, een sportberline op de technische basis van die elektrische Porsche Macan. We hebben zelfs een naam: de Porsche Cajun.
-
MakerDiscussie
-
^^ de Carjun hierboven (Carrera Junior aka Cayman) is niet erg handig voor hond of koersfiets
Anderzijds, ik heb nog zuigers (seasucker) om de koersfiets op het dak van de Cayman te monteren
Cajun, Pajun… nu valt mijne euro pas.
Ca jun = Cayenne Junior
Pa jun = Panamera JuniorGrappig. Héél grappig, Porsche!
Ik ben de laatste tijd een beetje het EV aanbod op de markt aan het bekijken met het vage verlangen om een praktische en fiscaal vriendelijke bedrijfswagen aan te schaffen, ten vroegste volgend jaar. Ik keek naar VW iD.3 > Cupra Born > Ioniq 5 > Kia EV6 in stijgende rangorde. De Ioniq 5 van Hyundai ga ik nog testrijden maar de gereputeerde pers (dus niet de EV-fanpers die als paddenstoelen uit de grond gerezen is) rapporteert dat het een nogal tam rijdende familie-bak is. De Kia komt in volle GT versie met effe 585 pk aan de prijs van 66000€ en in een mildere GT-line en 325 pk aan pakweg 61000 met wat opties (GT is full option behalve schuifdak en kleurkeuze).
Dat is dus Macan 2 liter geld. Dan is de Macan toch wel een heel andere klassenbak. Ik denk dat ik mijn centen nog wat ga sparen en de kat uit de boom kijken. Vingers gekruist voor een “junior” Taycan met praktische achterklep. Breng mij de Tajun!
[quote=”Yellow Submarine post=285846″]HLN is wel het laatste als het op nieuws aankomt
[/quote]Pajun, Cajun…
Het geplande kleine broertje van de Porsche Panamera, de Pajun, komt alleen als volledig elektrische auto op de markt. (bericht 2015…)
als ie er uitziet zoals de Autocar rendering, breng maar dan:
Jong gastje uit de buurt met ne goeje kodak heeft wat foto’s komen trekken
Van de binnen / buiten verhoudingen was ik zelf ook niet onder de indruk om het beleefd te zeggen.
Ik moest dan ook echt eentje hebben met achterwielsturing (had al positieve ervaring met AWS op 991.2) en dat lost het probleem wel op hoor. Rijdt nu als een Golfke GTI (bij Porsche zullen ze zeggen als een 991 )
Parkeren ook geen probleem met kortere draaicirkel, zeer goede zicht (voor & opzij tenminste) aangevuld met de 360 graden camera
Maw als je voor een Taycan gaat altijd AWS aanvinkenToch een betere kodak gekocht? Mooie foto.
Ik vind het een prachtige auto maar zeer groot en onpraktisch in verhouding tot zijn afmeting. De Cross is praktischer, maar oogt soms bijna als een ballon (idem voor de Panamera, imposant maar weinig elegant)
Is maar een mening eh. Van asholes gesproken, ik moet dringend.
Cajun, Majun, Ajun maakt niet uit
Je moet gewoon the P OG EV hebben en dat is de gewone Taycan (4S)
Dichter bij echte, bruikbare Porsche ervaring kom je niet volgens mij
Zo moeilijk is het toch niet om wat nieuws over Porsche EV bijeen te sprokkelen
Key words zijn “PPE-” en “J1” ( Premium Platform Electric ) zijn modulaire platform voor EV’s ………….https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-porsche-macan-onderweg-naar-2023/
En dan heb je nog autogids met iets andere info dan bovenstaande links, maar dat zijn we gewoon van hen : maw ze slaan de bal weer deels mis.
Bovenstaande links schrijven over een ander platform voor de EV Macan terwijl Autogids het is zijn titel zelfs heeft over een EV Macan op Taycan basishttps://www.autogids.be/autonieuws/nieuw/elektrische-porsche-macan-met-taycan-basis.html
Trouwens je eerste post, bij nader inzien zegt die zelfs helemaal niet dat de Cajun een SUV is, enkel dat die dezelfde techniek gebruikt als de E-Macan
Daarom zouden ze bezig zijn met een baby-Taycan, een sportberline op de technische basis van die elektrische Porsche Macan. We hebben zelfs een naam: de Porsche Cajun.
“kwaliteitskranten” zijn per definitie anti-auto (en dat geldt 100% voor DS) dus waarom zou je daar dergelijke info kunnen vinden. En vele auto-publicaties slaan ook vaak de bal mis of speculeren er maar wat op los. In Go-car stond gisteren nog een artikel over een elektrische magneetloze motor die “ruim 95% efficiënter is dan andere”. Als je de bron dan naleest blijkt dat het een vertaling is van een Franstalige “redacteur” die het originele Engelse artikel niet goed begrepen heeft. Dit gewoon om aan te tonen dat als een leek als ik zulke fouten ontdekt, er veel meer moeten zijn. Go-car is ook maar een koopjessite natuurlijk. Autocar houdt het toch al 125 jaar vol, dus die vertrouw ik wel.
Gocar [Maxime Hérion]
Mahle heeft een octrooi aangevraagd voor een magneetloze elektromotor die zomaar eventjes 96% efficiënter is dan wat we vandaag gewoon zijn.Mahle:
High overall efficiency of 95%, previously only achieved by Formula E racing carsEn 9 jaar geleden kon ik enkel maar dromen van een Porsche dus volgde ik daar geen nieuws over dus het is best mogelijk wat je zegt. Maar als mijn beperkt geheugen me niet in de steek laat, heb ik toch al een jaar of 5 geleden gelezen over een baby EV Porsche sedan die Cajun zou gaan heten. Maar in de plaats van Porsche zou ik een andere naam kiezen.
toon me dan ns een artikel uit een kwaliteitskrant, geen gele aub, die het ruim 9jr geleden had over een cajun als baby taycan.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.