Elektrische Porsche

Home Forum Porsche Talk Elektrische Porsche

• Maker
    Discussie
  • Een elektrische Porsche? We zijn er dichter bij dan je zou denken. Porsche tuner Ruf uit het Beierse Ort Pfaffenhaus geeft de 911 een elektrokuur: de ‘eRUF’. Op het eerste gezicht verschilt die in niks van een normale Porsche. En hij is ook nog meer dan behoorlijk snel.

Geen toeval dat juist dit bedrijf zich in elektrische auto’s verdiept. Oprichter Alois Ruf heeft zelf een waterkrachtcentrale in zijn achtertuin die jaarlijks 35 miljoen kWh elektriciteit aan het Duitse net levert. Die productie heeft Ruf geïnspireerd tot het bouwen van de eRUF, een elektrische Porsche 911.

“Met de jaarproductie van onze centrale kunnen we deze auto 3.500 keer rond de aarde laten rijden.” Per 100 kilometer kost de elektrische 911 2,50 tot 5 euro per uur.

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedrijven/article/detail/451000/2008/10/14/Elektrische-Porsche-haalt-225-km-per-uur.dhtml

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Deze staat met een reportage in de laaste Scene

[quote=”porschky”:278scthm]lach maar, dit bestaat dus echt!!! No shit; de ultieme Ronny-gift!! 😯 Een installatie die via luidsprekers extern en intern een sportievere sound produceert als je gas geeft….

Bestaat er iets zieligers? 😈 😉
        (ik vraag me nu af waar ik die advertentie daarvoor gezien heb online? Zou het anders eens terug opzoeken…)[/quote]

zou ik wel eens willen weten……

misschien geluid van m’n 4-cilinder aanpassen naar 6-cilinder, en dan versterken 🙄 🙄

[quote=”cab ’88”:2vdhzb6h][quote=”stefx911″:2vdhzb6h]Ik zou de motor-muziek wel enorm missen…[/quote]
          Daar gaan ze wel iets op vinden ze, enkele boxen naar buiten toe en een dvd met verschillende “tracks”.
          Eentje circuit, eentje stad, … 🙄 [/quote]

ik denk eerder, gas (electriek) -pedaal zoveel cm ingedrukt, komt overeen met zoveel toeren, geluid wordt geproduceert, decibels zelf te kiezen …….

toch knap, niemand dat het verschil hoort …….

lach maar, dit bestaat dus echt!!! No shit; de ultieme Ronny-gift!! 😯 Een installatie die via luidsprekers extern en intern een sportievere sound produceert als je gas geeft….

Bestaat er iets zieligers? 😈 😉
            (ik vraag me nu af waar ik die advertentie daarvoor gezien heb online? Zou het anders eens terug opzoeken…)

Anoniem

[quote=”stefx911″:3mtmvc79]Ik zou de motor-muziek wel enorm missen…[/quote]
              Daar gaan ze wel iets op vinden ze, enkele boxen naar buiten toe en een dvd met verschillende “tracks”.
              Eentje circuit, eentje stad, … 🙄

Ik zou de motor-muziek wel enorm missen…

oervader Porsche zelf heeft zelf reeds genoeg geëxperimenteerd met electromotoren, vaak voor legervoertuigen. Het vernunftige was dat deze motoren vaak binnen in de wielen zelf gemonteerd zaten, en op die manier elk wiel zijn eigen aandrijving had, wat bij terreinvoertuigen voordelen opleverde… Of hij zelf ooit voorzag dat ook zijn sportwagens zouden aangedreven worden door electromotoren? 😉

Het koppel moet inderdaad fenomenaal zijn, telkens ik een electrische metro neem sta ik verbluft van de enorme kracht die deze zware voertuigen reeds van de eerste meters kunnen opbrengen… maar de soundtrack zal inderdaad behoorlijk beschet… bescheiden zijn…

De vraag is welke ‘hidden agenda’ er achter zit. Zoals de meesten hier wel weten is Ruf erkend als autoconstructeur, en worden zijn wagens dan ook afgeleverd met een attest van een Ruf, en niet langer van een Porsche. En zoals de meesten wel weten hangen er financiële compensaties boven het hoofd van autoconstructeurs, afhankelijk van de CO2-uitstoot die hun gamma gemiddeld op de baan brengt! Aangezien Ruf enkel PK-monsters op de baan brengt, moet dat niet goed klinken in zijn oren, zijn gamma in het achterhoofd. Een ‘zero emission’ model zou dus wel eens best aangenaam kunnen worden voor hem… of zelfs noodzakelijk???

[quote=”MRD-Porsche”:xldpf512][quote=”Kustom creations”:xldpf512]nah niks voor mij.

gas is voor te koken

en een echte auto rijd op benzine 😀 [/quote]
                    Gisteren andere woorden uit uwe mond gehoord Koen ? 😆 [/quote]
                    jama, die echte auto stond achteraan op die remork dan he tali 😉

[quote=”Kustom creations”:342j3rd6]nah niks voor mij.

gas is voor te koken

en een echte auto rijd op benzine 😀 [/quote]
                      Gisteren andere woorden uit uwe mond gehoord Koen ? 😆

nah niks voor mij.

gas is voor te koken
                        diesel om te verwarmen
                        electriciteit voor het licht

en een echte auto rijd op benzine 😀

Nee uiterlijk is dat wel ok, maar de soundtrack gaat volgens mij toch een beetje anders zijn !!! En das volgens mij toch een groot deel van de aantrekkingskracht van een P, toch in ieder geval voor mij.

wou net hetzelfde hier plaatsen 🙂 )
                            ziet er toch niet mis uit,
                            slimme jongens bij Ruf
                            🙂 )

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.