elektrische schema stoelverwarming

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 elektrische schema stoelverwarming

• Maker
    Discussie

• Rudi Verhoeven
    Deelnemer

Ik heb een kennis die heeft een 997 cabriolet 4s bouwjaar 2005,nu doet plots de stoelverwarming niets meer in die zin dat de lampjes in de schakelaar links en rechts niet meer oplichten en ook de stoel links en rechts niet meer verwarmen.
      Alle zekeringen gecontroleerd en geen doorgebranden zekeringen gevonden?
      Heeft eriemand een idee wat het kan zijn of is er iemand die een elektrische scham kan bezorgen? :bounce:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • @deepee :up: bedankt voor jou wijze raad ik ga dit even nakijken Thanks :respect2:

de ruitensproeiers blijken bij een 997 op dezelfde 80 amp zekering te hangen. indien deze nog werken dan is er niks mis met de stroomvoorziening.
          als je stoel elektrisch verstelbaar is en deze ook nog werkt, dan is daar het contact naar de massa (negatieve pool) ook nog OK.
          het bedieningspaneel van de airco blijkt al eens meer te falen. de goede werking hiervan kan je best even laten uitlezen als je verder nergens een storing kan vinden.

@deepee,de schakelaars zitten in de dashbordconsole in de bediening van de verwarming en de airco,daarom had ik graag een schema om te kunnen uitmeten achteraan op deze module ❓
            Jou tip is ook wel goed om te meten op de relais thanks :salut:

de schakling van de drukknop op het dashbord of naast de handrem stuurt een relais aan. na de zekeringen zou ik deze relais controleren. deze zitten onder de zetels dacht ik.
              wel verdacht dat ze allebei tegelijkertijd niet meer werken? komt er nog stroom toe aan de schakelaars want ik meen dat het geen potentiaal vrije schakelingen zijn ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.