Elektrische verstelling rugleuning

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Elektrische verstelling rugleuning

• Maker
    Discussie
  • Er zijn nogal wat verschillende vormen van elektrische stoelen, meestal met enkel de hoogteregeling elektrisch maar mijn bestuurderstoel heft ook een elektrische verstelling van de rugleuning, voor het naar voor of achter kantelen. Het vervelende is dat die niet meer werkt, de hoogteregeling voor en achter werkt prima. Ik heb al eens gemeten aan de schakelaar en die doet zijn werk naar behoren (jaja inclusief het nodige gekloot met die billekes :bounce: ).
    Heeft er iemand een idee van waar die motortjes precies zitten en hoe je daar best aan kan zonder de hele zetel te verk :censored: ten? Ik heb al eens gepiept en die van de hoogteverstelling zie je goed zitten, maar die voor de rugleuning zitten in de leuning zelf denk ik?
    Of weet er iemand hoe je de rugleuning manueel kan verstellen, dat zou al een schitterende korte termijn oplossing zijn. Ik heb graag een vrij rechtopstaande stoel en nu staat de leuning nogal ver naar achter…
    Alle tips zijn welkom!!

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • F

Lijkt me straf dat je zonder de zetel compleet uit te bouwen iets kan herstellen aan die zetel.
      Het blijft een rotwerk zo’n zware zetel demonteren maar ik vrees dat je geen andere mogelijkheid hebt.
      (ik heb godzijdank een cabrio dus met de kap open heb ik wat meer vrije ruimte om de zetel eruit te halen)
      P.S. Mijn zetel heeft geen electrisch verstelbare rugleuning zoals bij jou blijkbaar wel het geval is dus ik kan je helaas niet verder helpen.

0

Voor de duidelijkheid: het gaat over een 3.2 uit 85 :coolness:

@FirstP
        : Het is de verstelling van de rugleuning volgens mij. Kantelen van de stoel doe je toch via hoogte verstelling vooraan en achteraan? Bij de passagiersstoel gaat dat mechanisch met een hendel vooraan, het kantelen van de rugleuning.
        Ik hoor helemaal niets draaien, dus denk niet dat het de overbrenging is.

@ Mushroom: Wil gerust eens meten aan het motortje zelf maar ik weet niet waar dat precies zit… Er zitten er vooraan en achteraan maar dat is dan voor de hoogte toch?

0
        F

Ik veronderstel dat je hebt hebt over het kantelen van de gehele zetel ipv alleen de rugleuning (is bij mijn P toch zo uitgevoerd).
          De motor hiervan zit ook onder de zetel ingebouwd dus wil je hier iets aan doen zal de zetel er toch uit moeten lijkt me.
          Het kan ook altijd zijn dat de overbrengingskabel (tussen motor en verstelmechanisme) los is gekomen maar dan zou je de motor nog altijd moeten horen draaien wat bij jou precies niet het geval is.

0

Is dikwijls een probleem maar hier gaat het meer dan waarschijnlijk over de wagen die in zijn signature staat 😉

Ik zou al beginnen met te zien of er wel “jus” toekomt aan de motor alvorens de zetel open te gooien 💡

0

het zou toch handig zijn mochten de forummers met een technisch probleem er standaard bij vermelden om welk type/bouwjaar het gaat.

0
            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.