Elektronica to the limit.. problems 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Elektronica to the limit.. problems 911 SC

  • Maker
    Discussie
  • Hi again,

    voor het lassen van bepaalde zaken aan m’n auto hebben we de batterij afgekoppeld. Nu bij het terug aankoppelen blijven de lampjes van de pinkers in het dashbord constant branden. Dit was voorheen helemaal niet het geval. Ik heb alle zekeringen nagekeken, heb ook gezien dat er een origineel porsche-alarm opzit volgens het sleuteltje in de deur, maar dat was het ook niet. 🙄

    Ook heb ik maar standlichten langs één kant van de wagen, de andere kant heeft geen lichten meer. Gewone lichten en faren heb ik nog wel. Maar standlicht en achterlicht is foetsie langs passagierskant. ❓ Ik verwacht dat dit aan de schakelaar ligt van de lichten, of dat er ergens een circuit is ontkoppeld geraakt.

    Iemand een idee? 💡 vooraleer ik alles begin na te kijken en half te slopen.

    Thanks!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • ja, stilstaan is zeker geen goede optie voor een elf, voor niets dat een motor en wielen heeft trouwens. Heb al vaak dingen gekocht die al een tijd stilstonden.

      ‘t ergste tot nu toe was één van m’n moto’s.. man man.. 15jaar stilgestaan van de 17 jaar dat hij oud is.. eerste 2 jaar gereden en dan opzij gezet in een warme garage. Ik wist niet dat bezine zulke bruine pasta en brei werd.. verschrikkelijk. 😥

      Maar heb alles uit mekaar gelegd en proper gekregen.. enkel de tank en de bezinekraan was echt een hel. Tank heb ik redelijk proper gekregen, maar de benzinekraan heb’k moet weggooien. Heb wel een filter tussen tank en carbu moeten zetten want anders slipte die regelmatig terug dicht.

      Wim

        Heb je toch ergens een massa probleem, of stroom op een massa kabel. 💡

        Maar zoals ik al eerder schreef, trek een stekker los van Porsche en sluit hem na een week weer terug aan, en 75% kans dat het niet meer werkt. 😥

        In ieder geval is probleem tijdelijk/voorgoed dan opgelost.
        Geeft ook weer aan dat je moet rijden met een Porsche 8) en niet laten stilstaan.

          Ok, zovele weken verder en veel belet toch ondertussen al wat in stukken en brokken aan m’n coupé z’n elektriciteit gewerkt..

          massa’s zijn nagekeken, afgeschuurd en proper gemaakt, alle bekabeling aan lichten nagekeken. En TOCH doet hij het met momenten nog dat de lampjes in de teller blijft branden van de pinkers. Maar dat gaat meestal wel weg na een tijdje zonder enig probleem.

          Wat lastiger is, is die aanhoudende rechterkant waarvan de standlichten het niet willen doen, dus achterlicht en voorste standlicht heb ik niet. Of toch had ik niet, nu dat ik er veel mee gereden heb ondertussen (1500km, en wagen stond al jaartje stil bij vorige eigenaar in vochtige garage en buiten), doet hij het nu ineens al 3 dagen wel zonder enig probleem wat de lichten betreft. Ik krijg er kop nog staart van.. maar als het blijft werken ben ik al blij 8)

            mja, was ik al van plan hoor.. vooraleer ik de kabels ging volgen en dingen zou beginnen te slopen, zou’k eerst de simpelere alternatieven bekijken.

            Ik gok eerder op de groene klemmekes, want de massa’s heb’k al bekeken gehad en die waren ok.

            Het lassen was onderaan de motor achteraan. Om schroeven uit het blok te krijgen.

              check toch maar even alle massacontacten zoals wim zegt, vooral op het aansluitpunt van je batterij, op mijn sc van 1978 had ik destijds identiek hetzelfde probleem als wat jij nu beschrijft, op aanraden van een kenner toen even die aansluitingen bekeken en wat bleek, bij het terug aandraaien van de moer op de batterijklem had ik een kabelschoentje overgedraait, het zat er nog tussen en moest dus eigenlijk nog contact maken maar toch brandden de lichten aan passagierszijde niet meer, kabelschoentje eraf gepitst, nieuw aangezet er weer tussen gestoken en het euvel was verholpen. Bleek trouwens dat dat massacontact ook als massa diende voor de pinkers in mijn wagen want als ik de pinkers opzette gingen ze allemaal heel zacht branden, niks meer niks minder, dus… eerst effe massa checken, en dan de contacten (groene klemmetjes) en dan alle kabels aflopen als t nog niet opgelost is. heb je in de buurt van je kabelboom gelast ?

                [quote=”cabrio wim”:3h36n194]We hebben het dan over een 3.0 SC, en niet over een 964 zoals op de afbeelding. 💡 [/quote]
                Dit is de 911SC Targa met 964 ombouw, Strossek spiegeltjes en 964 interieur. Heb hem zo enkele jaren geleden gekocht, en vind hem nog altijd super qua looks.

                [quote=”cabrio wim”:3h36n194]Zwijg mij verder over de stroom van Porsche, is werkelijk een ramp. 😥
                Als je nog maar een stekker los haalt en deze na een dag terug monteert, heb je al kans dat er iets niet meer werkt. 😆 [/quote]
                echt? nog geen last mee gehad op m’n andere.. en die is zelfs al meerdere keer ondergelopen van water dankzij een zwaar lekkend targadak. Vandaar de coupé voor de winter-periode. Maar ik denk dat het eerder van in vochtige plekken te staan is, want er zijn veel contacten groen uitgeslagen. Maar wat die pinkers betreft vind’k het echt wel bizar.
                Heb ook al gezien dat er veel draad zelf is bijgetrokken. Dus ik zal zelf op onderzoek mogen gaan vrees’k.

                Ach ja, bezigheid des te meer.. een mens moet iets doen. 😉

                Wim

                  dubbel gepost 😳

                  Wim

                    We hebben het dan over een 3.0 SC, en niet over een 964 zoals op de afbeelding. 💡
                    Ik denk door dat de accu los geweest is je de massa van de lichten even moet schoonmaken, is het meest voorkomende probleem bij de oudjes.
                    Ook even de massa in de lichten zelf controleren.
                    Massa zit in kofferruimte voor en aan de achterlichten op het chassis.

                    Zwijg mij verder over de stroom van Porsche, is werkelijk een ramp. 😥
                    Als je nog maar een stekker los haalt en deze na een dag terug monteert, heb je al kans dat er iets niet meer werkt. 😆

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.