Elise er eventueel uit – wat in de plaats ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Elise er eventueel uit – wat in de plaats ?

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal,

      ik ben eventueel van plan om mijn Lotus Elise S2 111S (een 160 PK monstertje dat slechts 750 kg weegt) weg te doen, om iets aan te schaffen wat me wat meer luxe/comfort biedt (dubbele hernia, de ‘ouderdom’ die stilaan oeslaat, etc)

      Nu heb ik 3 opties :

      – Boxster 2.7 : omwille van het cabrio-dak
      – Cayman : omwille van de schitterende lijn/prestaties
      – 996 Cabriolet : ook omwille van cabrio-dak

      Eender wat, wagen zou gebruikt worden als vrijetijdswagen.

      Ik heb reeds een 996 C2 😉

      Wat biedt welke voor/nadelen en wat zouden jullie kiezen ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • Inderdaad heel mooi !

        En een krachtige 3.4 motor, al zou een 2.7 ook meer dan voldoende zijn 🙂

        Goh, keuzes …

        Ondertussen zijn de eerste (onnozele) biedingen op de Elise binnen, k heb tijd tot er een echte geinteresseerde iets laat weten.

          die is super gaaf een mooie en nette cabrio
          auto van mark
          :drink: 🙄 :lekker:

            :lekker:

            XXX

                [quote=”ward” post=160787]Mijn broer heeft ook een elise s2 111s.

                Ik zou zoiets niet wegdoen, kost toch niet veel aan taks en verzekering en wordt gegarandeerd een klassieker.
                Dus: koester die elise en geniet ervan![/quote]

                Iets van … kost me maar 300 EUR wegentaks per jaar en 203 EUR verzekering …

                  Zelf stond ik voor enkele maanden ook voor het dilemma Cayman of Boxster , na uitvoerig met bijde proefgereden te hebben was de keuze snel gemaakt en werd het de nieuwe 981 Boxster 265 PK .
                  Ook omdat het bij ons om een tweede wagen ging bied de cabrio toch wat meer .

                    Het maakt het er inderdaad alelmaal niet gemakkelijker op 😕

                    Heb even de Boxster van JorisVC bekeken : echt knap exemplaar, in eerste instantie dacht ik dat ie zwart was, maar echt mooi.

                    Persoonlijk (maar dat doet niks af van JorisVC zijn beauty) vind ik zwart-beige nog iets knapper, maar kleurkeuze is nu niet iets waar ik me zou aan storen.

                    Goh, puur voor vermogen zou ik het niet doen (daar heb k nog een totaal ander monster voor), maar het is wel leuk als het toch goed vooruit gaat, dus inderdaad opteen voor een 986S of een 987 2.7, bij voorkeur eentje zoals JorisVC.

                    Zowiezo is een Boxster meer ‘auto’ dan een Elise : meer comfort, en cabriolet, wat opbergruime, etc, iets wat de vriendin dan wel zou apprecieren 🙂

                    En inderdaad, Boxsters worden vaak stiefmoederlijk bekeken, maar ze bieden toch wel heel veel voor een goeie prijs.

                    Welke is die van Mark ?

                    S2

                      Waar is de tijd dat een Boxster nog eens laatdunkend en onterecht een kappersauto genoemd werd, als je kijkt hoe populair de Boxster nu is (tenminste toch op het forum). Times change nietwaar.

                      Gewoon doen wat je zelf denkt te willen. Een vraag op dit forum gaat de keuze er echt niet makkelijker op maken :drink:

                        Als kersverse bezitter van een 987 2.7 zou ik die kunnen aanbevelen….
                        Is net iets meer auto dan een Elise, denk ik dan 😛 Je moet voor jezelf uitmaken wat prioritair is: vlotte cabrio met geweldige bochtengedrag of een bom op wielen waar je lekker hard mee kan optrekken en mss nog wat passagiers kan in meenemen als je ze kan opvouwen…. 😛 Begin met de boxster en kijk dan wat verder. Zo doe ik het toch 😉

                          Mijn broer heeft ook een elise s2 111s.

                          Ik zou zoiets niet wegdoen, kost toch niet veel aan taks en verzekering en wordt gegarandeerd een klassieker.
                          Dus: koester die elise en geniet ervan!

                            [quote=”Pitchie” post=160769]Dus die 7 PK gaan het verschil maken, en daarvoor wil je veel meer taxen betalen? Zet er een andere uitlaat op, en je hebt ook 7pk meer (en je hebt geen radio meer nodig 😀 )[/quote]

                            +1 en toevallig heb ik een duitse versie te koop staan seg :driver:

                              Dus die 7 PK gaan het verschil maken, en daarvoor wil je veel meer taxen betalen? Zet er een andere uitlaat op, en je hebt ook 7pk meer (en je hebt geen radio meer nodig 😀 )

                              XXX

                                Hoe, zijn er nog andere merken dan *porsche ?? ❓ ??

                                  een ’99 3.2 boxster S had al 252pk

                                    Ik hoor hier vaak het advies om voor een Boxster S te kiezen omwillen van de extra PK’s, maar ik vind dat je dat in de juiste context moet plaatsen.

                                    Het hangt namelijk toch wel van het model en de leeftijd af? Ik,heb zelf een ‘gewone’ 987 met 245pk. Dat is meer vermogen dan de oude Boxster S en bovendien zit de co2 een pak lager dan de 986 modellen, dus een pak fiscaalvriendelijker. Bij de 981 is dat nog beter (nog meer vermogen, nog minder co2).

                                    Dus mijn advies zou zijn: ga je voor een (vooral de early) 986, kies dan voor de S . Ga je voor een 987, probeer dan een Duitse of een latere die meer dan 211pk hebben, dan zit je evengoed als de 986S. Tenzij je het puur voor de PK’s doet en daar wat meer tax voor wil neertellen, koop dan die van Mark hier. 😀

                                    Ik zou zelf persoonlijk nooit 2 dezelfde wagens kopen, puur omdat ik er nog een cabrio bijwil. Daarvoor zijn er teveel mooie cabrio’s (ook andere dan *porsche ). En je wil toch niet altijd op datzelfde dashboard kijken?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.