Elise er eventueel uit – wat in de plaats ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Elise er eventueel uit – wat in de plaats ?

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal,

      ik ben eventueel van plan om mijn Lotus Elise S2 111S (een 160 PK monstertje dat slechts 750 kg weegt) weg te doen, om iets aan te schaffen wat me wat meer luxe/comfort biedt (dubbele hernia, de ‘ouderdom’ die stilaan oeslaat, etc)

      Nu heb ik 3 opties :

      – Boxster 2.7 : omwille van het cabrio-dak
      – Cayman : omwille van de schitterende lijn/prestaties
      – 996 Cabriolet : ook omwille van cabrio-dak

      Eender wat, wagen zou gebruikt worden als vrijetijdswagen.

      Ik heb reeds een 996 C2 😉

      Wat biedt welke voor/nadelen en wat zouden jullie kiezen ?

    12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • [quote=”S2″ post=160739]…Of toch niet :mrgreen: 996 Coupé en Elise verkopen en een mooie 996 Cabrio in de plaats[/quote]

        +1 voor deze redenering maar dan een 997 cab of 981 aanhouden (325-315pk), dan ga je op alle vlak een stap vooruit

          Ik rij een 2.7 uit 2000 met de Duitse 220 PK.
          Is dit voldoende? Ja
          Zou het eventueel wat meer mogen zijn? Ja, maar ….. waar kan je die extra pk’s in het dagdagelijkse verkeer tot zijn recht laten komen? 🙁

          S2

            Heb zowel de Boxster 2.7 (211PK versie) als de 996 Cabrio gereden. En het zijn gewoon twee totaal andere wagens.

            Heb je de zitplaatsen achteraan niet nodig en heb je aan 211pk genoeg (is toch een dikke 100pk minder dan de 996) dan kan een Boxster wel iets voor jou zijn.

            Maar als je de 996 (3.4 dacht ik) al gewoon bent dan vrees ik dat je het koppel van de 3.4 gaat missen en je al naar een Boxster S moet gaan en dan zit je plots heel dicht bij een 996 Cabrio.

            Moeilijke keuze vind ik. (Of toch niet :mrgreen: 996 Coupé en Elise verkopen en een mooie 996 Cabrio in de plaats 🙂 en nog een lekkere som over voor wat leuke dingen te doen)

              Meest fiscaal voordelige is de 2,5 die ik ook zelf rijdt. Wilt je wat meer koppel ga dan voor de 2,7 en wil je nog meer power ga dan voor de 3,2. Ben zelf zeer tevreden van de Boxster met deze configuratie maar het hangt allemaal een beetje af wat je zelf wilt natuurlijk.

                Nog een vraagje : welke motor-config is de ‘interessantste’ : 2.5, 2.7 of 3.2 ?

                Welke voordelen/nadelen bieden deze tegenover elkaar ?

                  Inderdaad 🙁

                  M’n oudste broer heeft zo’n Cayenne (serie 1) gehad, en dat reed best wel goed. Heb wel geen flauw idee wat betreft betrouwbaarheid, onderhoud, etc, laat staan op LPG …

                  Zal eens stilaan op het gemakje beginnen rondkijken voor een Boxster, of nog even wachten en eerst Elise verkopen 🙂

                    Je maakt het jezelf nu wel heeeeeel moeilijk :popcorn:

                      Dankjewel voor de info !

                      Nog een ‘stouter’ idee : de dagelijkse wagen buiten, Elise weg & een Cayenne (weliswaar dan op LPG) aanschaffen.

                      Maarja, heb dan nog steeds geen cabrio, en de oude Jag loopt eigenlijk nog steeds prima, met 210k op de klok …

                        Ik sluit mij aan bij de voorgaande antwoorden, gewoon Boxster aanschaffen en is trouwens een mooie aanvulling.
                        Zelf sleutelen is geen probleem, aan de Boxster.

                          Dacht ik ook aan in eerste instantie.

                          Heb nooit een ‘echte’ cabrio gehad (een Elise noem ik een T-roof), en een Boxster lijkt me daarom wel ideaal.

                          En no 1 zaakje : twijfelen tussen handgeschakeld (zoals de 996) op tiptronic.

                          Dagelijkse wagen is een automaat, is heerlijk relaxed, maar of dat moet bij een Boxster, daar ben ik nog niet uit …

                          Wat betreft onderhoud : is een Boxster even gemakkelijk als een 996 ? Want daaraan doe ik het ondehroud lekker zelf, heb zo’n brugje staan thuis, valt allemaal heel goed mee 🙂

                            Daar heb ik niets aan toe te voegen. Vooral omdat je al een coupé in gebruik hebt. Zou dan zeker voor een cabrio gaan.
                            :applaus:

                              Ik zou voor een Boxster gaan. Andere wegligging dan je 996, een cabrio (dus lekker afwisselen met de huidige 996) en financiëel iets gunstiger in onderhoud en kosten.

                            12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.