En dat voor een Toyota…

Home Forum Zeverhoekje En dat voor een Toyota…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • [quote=”Mikey” post=112026][quote=”Porsche911lover” post=112021]Voor den James geen Jappe…zijn zeker geen slechte auto’s verre van maar ik ben r vlug op uitgekeke. Ontbreekt aan “ziel”. Weinig volk draait zich om, om naar een celica te kijken in t straatbeeld,…is zeker ni het geval als één of andere 911 voorbijsnort, hoe oud hij ook moge zijn.[/quote]

Als je wil dat ze naar u kijken, ook de vrouwen koop u dan een cabrio eenders welk merk hoe oud hij ook is ze kijken…[/quote]

Euh effe verkeerd verwoord guys,…verre van de idee dat ik denk dat een (sport)auto per definitie hoeft op te vallen of dat mensen zich ervoor “omdraaien” , en zeker niet om er zelf mee op te vallen door emee te rijden. De term Porsche spreekt nu eenmaal vlug tot de verbeelding, en roept “geschiedenis” op,… Porsches zijn uiterst “herkenbaar” en het feit dat de contouren je onmiddellijk doen denken aan een welbepaald “type” zijn zaken die je niet kan kleven op elk merk en zeker niet op eenzelfde model… => een soort ziel, traditie,…die bewust behouden blijft. Is puur persoonlijk en niks neerbuigend noch minachtend mee bedoeld ten aanzien van Japanse, Franse, Koreaanse, scheurijzers noch de liefhebbes ervan!!
      De mercedes 190 2.3-16V is ook een knaller van een wagen, evenals de BMW M3 uit ongeveer dezelfde periode maar…De kever daarentegen, het 2pktje, de mini, de fiat 500 ….de 356, 911 of de “250GTO”…een “DB5”,…

het is enkel vanuit een puur wetenschappelijke intresse, als experiment, dat ik het eens geprobeerd heb… 😀

maar alle gekheid (no pun intended) op een stokje: er zal inderdaad soms wel heel wat psychologie achter de reden van een aankoop verscholen zitten, ook bij een Porsche. Ik kan mij best voorstellen dat wie een P koopt vanuit een prestigestandpunt, als een stukje identiteit, dan enkel (mits men zich dat kan permiteren uiteraard!) voor de nieuwe zal gaan, omdat net die het meest rijkdom suggereren, en zij tevens ook minder merktrouw zijn, en meer modegevoelig. Als dan plots, laten we zeggen, de nieuwe Range Rover ‘het van het’ is, zullen zij minder twijfel voelen om daar dan naar over te schakelen, onmdat hun liefde voor het merk vanuit andere hoeken komt. Een echte autoliefhebber zal er dan ook niet zo’n probleem mee hebben dat het al een wat ouder model is, en vaak merktrouwer zijn…

De enige psycholoog die ik ken is zelf al slachtoffer geworden :wtf: 8)
          Beetje zoals dat verhaal van die brandweercommandant die met een zelfmoordenaar op de 15e verdieping ging praten…

Uiteindelijk zijn ze allebei gesprongen 😛

Koen nooit gedacht dat ik nog een verslaafde zou worden ,maar jij laat mij dit inzien ,hoe pijnlijk het ook is . 😥 😉
            Zouden de psychologen deze verslaving (Porsche-verslaving) al eens hebben onderzocht ? 😉

[quote=”PVB” post=112049]Ik kan jullie verzekeren dat ze ook naar andere wagens in het straatbeeld kijken, neem maar de Nissan 370Z, GTR, Skyline, de Honda NSX, S2000 enz…[/quote]

Zijn vooral wagens waar mannen naar kijken… 🙄 😉

Vrouwen kijken naar mannen in dure wagens (zoals Porsche) omdat ze denken dat er een dikke portefeuille bij hoort. Hebben hun even pech dat ik een groot deel van mijn spaargeld eraan ga spenderen en mijne portefeuille alleen nog maar kassaticketjes van tankstations gaat bevatten. 😈

[quote=”Porsche911lover” post=112021]Voor den James geen Jappe…zijn zeker geen slechte auto’s verre van maar ik ben r vlug op uitgekeke. Ontbreekt aan “ziel”. Weinig volk draait zich om,[/quote]

Zo praatte ik jaren geleden ook , net als over Franse wagens .
                Ik ben ook niet voor de standaard Jap maar die modellen die eruit springen .
                Niet naar omdraaien zou ik niet durven zeggen . ik kan je verzekeren dat er meer volk omdraait en positieve reacties geven op mijn sub dan op de 968CS . Op de A6 kreeg ik zelden een blik van anderen .
                En geen ziel ???
                Nu ik de Sub heb weet ik niet wat de opvolger zou worden . OK , ik mis de Audi nog . Vooral de luxe en snufjes die die wagen had alsook de uitstraling (voor mij) doch als ik terug een Audi zou kopen zou ik zeker de ziel van de sub missen .
                Die discussie heb ik ettelijke weken geleden gehad met het vrouwtje (die btw ook weg is van de wagen)
                dit is zoals een Porsche , once you had it , you’re drugged .

[quote=”kleinekastenteufel” post=112015]Het is dan ook een dame van stand en geen sucking whore. Ze wordt ook als dusdanig gekoesterd.
                  Porsche is veelal zijn tijd vooruit.

😉 😈 ;)[/quote]

Mijn twee dames worden allebei perfect gekoesterd .
                  En al ben ik Porscheminded , ik geniet ook van andere merken .
                  Oa Subaru’s hebben altijd mijn hoofd doen draaien (net als bvb Evo’s en Integrale’s) .
                  Ik ben dan ook een autoliefhebber en pin me niet vast op één merk .

Hoe minder ze kijken hoe beter voor mij ,tenzij die knappe rijke blonde van 25 jaar waarvan ik elk jaar een nieuwe Porsche zal krijgen en die enkel het woord ja kent en …………..
                    Oei ik vrees dat ik aan het dromen ben .
                    Zo’n Toyota ,subaru vind ik niet lelijk .Heeft zeker een toekomst .
                    Enkel motorisch wat te licht .

Ik hou helemaal niet van bekeken te worden. Als je dat wilt, dan moet je toch geen Porsche kopen. Denk nu echt niet dat een Porsche in Knokke bijv. opvalt. Je kan er de straten mee leggen 😀 .

Ik kan jullie verzekeren dat ze ook naar andere wagens in het straatbeeld kijken, neem maar de Nissan 370Z, GTR, Skyline, de Honda NSX, S2000 enz…

Tenslotte rijden we allen met onze P omdat we hem ook eerst goed hebben bekeken en goed bevonden, net zoals velen bij de vrouwen… eerst naar het uiterlijk kijken en daarna… :mrgreen:

Ik heb liever dat ze niet kijken. Is voor mezelf dat ik het doe, niet voor meer, niet voor minder

De watergekoelde ook niet, daarom dat we ze er van tussen nemen 8) :first:

[quote=”Mushroom” post=112038]Als ze zich moeten omdraaien ben je slecht bezig. Ze moeten u horen komen!!! :driver: :respect2: :happy:[/quote]

Daarmee dat ik bij de luchtgekoelde blijf……die hebben geen kleppen nodig om zich te manifesteren :first: 😉

Als ze zich moeten omdraaien ben je slecht bezig. Ze moeten u horen komen!!! :driver: :respect2: :happy:

Ik koop geen auto’s omdat “ze” naar mij zouden kijken, ik koop ze om er zelf naar te kijken en om er mee te kunnen bollen 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.