Home › Forum › Zeverhoekje › En het melken gaat verder …
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 1 maand geleden door Kristof Van Hoof.
-
MakerDiscussie
-
7 augustus 2013 om 15:13
Vandaag in de krant, Porsche heeft samen met 54.000 fans op Facebook een nieuw ontwerp gemaakt voor een model van de Duitse fabrikant. Porsche wil met de bolide vieren dat het op Facebook 5 miljoen volgers heeft.
Het nieuwe model luistert naar de naam Porsche 911 Carrera 4S en wordt metalic blauw met zwarte accenten. De wagen heeft 20 inch witte wielen, binnenin is blauwe sfeerverlichting aangebracht.
Voorstelling in Frankfurt dit jaar.Nog maar juist dit gelezen zie deze forum post
:think: Ja, wat moet men daar weer van denken.
-
MakerDiscussie
-
Ik heb ook al wenkbrauwen gefronst bij alle speciale seriekes die van de 997 zijn gebouwd (ik vind de 997 speedster lelijk en ik heb vorige week de 997 sport classic gezien in’t museum en vond er ook niet veel aan) en de 991 zal er ook niet aan ontsnappen vrees ik. Er was een tijd dat elke 911 (of beter gezegd elke Porsche) speciaal was, want er werden er maar een paar duizend per jaar gebouwd, bvb van de 964 werden alles samen +/- 64.000 stuks in 4 jaar tijd, 993 net geen 70.000. Van de 997 zijn er ruim 200.000 gebouwd. Dan begrijp ik wel dat je mensen die iets exclusievers willen dan hun buurman, kan lokken met een speciale (gelimiteerde) serie. En het zullen zowiezo ook die series zijn die van het “massaproduct” 996-997-991 op termijn de meest gegeerde / waardevaste gaan zijn.
Bij het lezen van de titel van dit onderwerp dacht ik al dat Di Rupo weer iets uit zijn hoge hoed had getoverd … maar niet dus.
Laat Porsche maar doen met al die speciale series… Vind ik niet erg!En een Porsche is in mijn ogen nooit een belegging, tenzij je een zeldzaam exemplaar hebt waar je nooit mee buiten komt…
Het is natuurlijk altijd leuk dat je je wagen na x jaar voor dezelfde prijs of meer kan verkopen dan de aankoopprijs… zoals ik met mijn 993 4S deed. Maar een ‘oudje’ kost ook veel meer geld om in topconditie te houden dan een ‘nieuwe’.
Enfin, het is een onderwerp waar je lang kan over discussiëren. Zolang we maar fun hebben met onze bolides, daar draait het toch om :driver:Volgend jaar komen de Boxster en Cayman ook als GTS op de markt.
Ten opzichte van de Boxster S & Cayman S zullen de GTS-uitvoeringen zo’n 15 pk extra en een iets sportiever uiterlijk krijgen. Verder zullen de Boxster GTS en Cayman GTS voorzien worden van 20 inch Carrera S velgen. Een handbak zal standaard zijn en een PDK transmissie is optioneel. De digitale onthulling staat in de planning voor maart en in april zullen beide modellen gelanceerd worden op een autoshow
[quote=”Funny” post=138733]Geluk gehad zeker . ;)[/quote]
En ge moet daarvoor niet mooi zijn ……. ruzie
Hoe heb je dat geflikt om bij de 12 exclusieven te horen :applaus:
Na lang twijfelen toch niet gekocht !Mooi maar niets speciaals in mijn ogen !
De enige exclusiviteit zijn de 13 exemplaren ,1 voor het museum de rest werd verkocht .
Het kleur is Brewster green .[quote=”Funny” post=138710]
Dan had ik zeker de 991 club coupe gekocht ,ik was een van de 12 in de wereld die uitgeloot was .
[/quote]911 Club Coupe, Dat is eerlijk gezegd toch ook wel een topwagen en, toch niet gedaan.
Ik heb er eentje gezien in Spa-Franchorchamps dit jaar bij de Porsche days. Waren ze alleen in het groen?
Van dat groen ben ik niet echt fan, doet me wat denken aan het Britisch Racing Green.Het laatste waar ik naar kijk is een investering !
Dan had ik zeker de 991 club coupe gekocht ,ik was een van de 12 in de wereld die uitgeloot was .
Neen de 911 50 spreekt me aan .Vele leuke zaken die me bekoren .
Wat zeggen ze over kleuren en smaken valt niet te discussieren .
Vincent soms ben ik niet steeds mee (ligt aan mij ) jouw buurman heeft een 991 50 gekocht en jij koopt zijn 991 S over ?Of zit het zo niet in elkaar !
Met alle respect voor alles en iedereen maar aan een Mc Laren ,Ferrari ,Lambo hangt nog een ander prijskaartje .Kopen kunnen velen onderhouden weinigen . 😥
Misschien dat een 991 je op de openbare weg geen kick geeft zoals een exotisch merk maar ik wil je gerust wel eens meenemen in een 911 waarbij je zal merken dat de wagen heel wat kan ! En dat dit een wagen is waarmee je ‘s avonds naar huis kan rijden en de volgende dag met naar kantoor kan gaan .Hopelijk heb je een sterke maag . 😉Belegging? Een watergekoelde Porsche?? 😆
Nee hoor, dat wordt nooit een belegging. Misschien hooguit een paar duizend Euro duurder dan een vergelijkbaar model van hetzelfde jaartal en met dezelfde kilometers. Als je wil beleggen moet je huizen kopen, een auto is verloren geld.Speedster en Sport Classic waren reteduur. Veeeel te duur voor “wat je maar kreeg”, otoh vind ik de Sport Classic nog altijd het mooiste wat Porsche ooit heeft voortgebracht en de 997 Speedster komt niet veel daarna. Vandaar dat ik die speciale series eigenlijk wel graag zie komen: elke keer is’t wel om duimen en vingers af te likken.
De 964 Jubi is een klassieker
De 996 Jubi is de uitzondering op de regel
De 997 Speedster is *af*
De 997 Sport Classic is nog *affer* en dat nog eens in ‘t kwadraat
De 991 Club Coupé: Die serie donkergroene waar alleen leden van de porscheclubs konden op intekenen en waar ze er maar 13 van gemaakt hebben is bloed, maar dan ook bloedmooi
De 991 Jubi heeft (imo) alles wat je maar kan wensen als je een beetje gek bent van Porschegeschiedenis
De 991 Facebookversie is eentje die redelijk sportief op zijn poten staat en er in mijn wereld zeker mag zijnMaw: laat die speciale series maar komen want ze maken er telkens wel iets heel moois en speciaals van. Dikwijls combinaties waar je nooit zou aan denken om het zelf te doen maar eens je het ziet toch bij jezelf denkt van “Awelja, waarom niet?”. Dikwijls dan ook nog met details die op andere modellen niet verkrijgbaar zijn.
Zij die één of andere speciale serie maar niets vinden kunnen nog altijd zelf eentje samenstellen…Porsche valt niet op hun gezicht met de onverkochte Jubi’s, Speedsters en Classics hoor, de dealers daarentegen… 😐
Vincent, proficiat met je aankoop!! Pics? Kleur??
Doch, wel spijtig zo’n aankoop te doen terwijl je droomt van een Ferrero of Lambo… Zo’n wagens zeggen mij dan weer niks maar ik zou dan -denk ik- geen Porsche kopen als het rijden ermee je toch niets doet. Als ik vergelijk hoe mijn 996 4S reed tov mijn SC Targa… Dat is echt dag tegen nacht.Thx voor de gelukwensen! :up:
Volgens mij gaan ze die niet in productie brengen.
Ze gaan hem wel produceren, maar niet met de oog er een speciaal concept van te maken.
Het was gewoon een leuke Facebook wedstrijd om een 911 te configureren. Elke week kreeg je een dilemma waaruit je moest kiezen (sportief tov klassiek meestal) en zo werd week per week een auto opgebouwd door de FB-vrienden. Wat uiteindelijk tot dit model leidde.
Het was leuk om aan deel te nemen (al zijn niet alle beslissingen dezelfde als de mijne, maar dat is nu eenmaal het gevolg van een populariteitscontest).
…
Bottomline, dit is niet melken, maar gewoon een leuk initiatief voor de 5 miljoen FB volgers.
Moet zeggen dat ik die 991 4S in die blauwe kleur wel megageil vindt. Buiten de witte stickers mogen ze die fabriceren. En die witte velgen zijn ook zo TJOENING. Eigenlijk dus een 991 4S in die blauwe kleur.
Over exclusiviteit bij porsche worden al langer vraagtekens gesteld. Het is aan de koper om te beslissen wat hij exclusief vindt en wat niet. En hoeveel euro’s hij er voor over heeft. Porsche slaagt volgens mij daar compleet de bal mee mis. Maar wie ben ik om daarover te oordelen. Zie naar de 997 classic. Er staan nog steeds veel nieuwe wagens op een baasje te wachten. En te wachten. De 997 speedster zou sneller uitverkocht zijn dan je met je ogen kon knipperen. Maar er staan er zelfs in België nog een aantal hopeloos te wachten om toch maar verkocht te geraken. Hier in de buurt staat een 997 speedster al heel lang stof te vergaren. De handelaar zegt nu al dat het één van zijn slechtste aankopen ooit is geweest.
Wat gaat de 50th doen? Buiten het feit dat de eigenaars er vele jaren heel veel plezier gaan van hebben zullen die hopelijk hun waarde wat behouden. Maar ik vrees ervoor. Die bij carrera motors blijft ook mooi te koop staan. Moest er echt zo om gezocht worden dan was die al verkocht. Neen, ik vrees dat ze bij porsche er een fantastische mediastunt van hebben gemaakt en ze nu weer eens op hun gezicht vallen.
Ik heb getekend voor de 991S van mijn buurman. De dag dat hij zijn 50th heeft gaat de verkoop door. Maar twijfel meer en meer om deze niet in te schrijven. Misschien direct terug te koop te zetten en er een dikke cent aan verdienen. Ik heb er nu vier dagen mee gereden en het reed als … elke 911. Niets speciaal of spectaculair. Ik heb ook onlangs met een panamera mogen rijden. Was dezelfde belevenis als de 991S. Niets of heel weining. Stap in een ferrari of lambo en je krijgt kippenvel. En die houden wel hun waarde (aankoop tweedehands van 3-5 jaar oud wel te verstaan). Ik heb bij mijn profiel gezet benieuwd wat 2013 gaat brengen. Maar ik denk dat het vooral 2014 zal zijn die veel zal brengen.
laat die marketingjongens toch gewoon wat spelen. je kan toch ook een flesje kola met je naam erop kopen
[quote=”Mushroom” post=138625]
Waarom die heksenjacht op de speciale modellen eigenlijk? 😕
Porsche verplicht toch niemand er eentje te kopen?[/quote]Ik vraag me gewoon af wat ze met al die speciale versies beoogen, exclusiviteit?
Zoals ze nu bezig zijn vrees ik dat ze dat doel wat voorbij hollen.Iets of wat speciaal gewrapte Porsche is exclusiever. 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.