En toe viel het dak van de hemel op mijn kop…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 En toe viel het dak van de hemel op mijn kop…

  • Maker
    Discussie
  • Na een jaar van veel werk en bijhorende centen was het vandaag de grote dag voor mijn 964. Gisteren juist 25 jaar geworden en dus vandaag naar de keuring voor oldtimer.

    Daar toegekomen en na een minuut of 2 van stilte hebben ze mij even omver geblazen.
    De 964 is dus een van oorsprong Duitse wagen welke in 1997 naar het U.K. is geëxporteerd, ik heb hem daar een jaar geleden gekocht.
    Netjes naar de douane geweest en mijn formulierken gekregen voor naar de keuring te gaan. Maar nu is er blijkbaar een probleem dat er op het V5C document in het chassisnummer de letter S verkeerd is opgemaakt naar een 5. Resultaat is dat ik een onbekend chassisnummer heb.
    Het ging daar op 30 seconden van kwaad naar erger en ze waren het er allemaal over eens dat ik een gestolen 964 heb gekocht. Ze waren het er ook na een 2 tal seconden over eens dat het geklopte chassisnummer een vals was….. maar daar waren ze 5 seconden later niet meer zeker van 👿
    Ze moesten eigenlijk de politie bellen en de P. zou ter plaatse worden aangeslagen.

    Na veel bediscuteer met de stationchef mocht ik vertrekken met de goede raad om mijn wagen in onderdelen te verkopen om toch nog iets van waarde over te houden…..

    Na terug tot rust gekomen te zijn en wat opzoekwerk tot de volgende vaststelling gekomen;

    Die S in het VIN code staat voor Stuttgart, de plaats van assemblage.
    De 5 bestaat niet in VIN code’s van een 964 op die plaats.
    Er zijn in het jaar 2006 verschillende gevallen bekend van foute gegevens op het V5C document, meestal tussen de 5 en de S, mijn V5C is opgemaakt in 2006 😐

    Het is intussen wel erg duidelijk dat ik hier ook een probleem mee heb, nu ben ik verplicht om naar een Porsche garage te gaan om het voertuig volledig conform te laten verklaren en dat alles matching numbers is, waar ik uiteraard geen problemen mee heb.
    Ik vind het echter een schande om daar op de keuring voor verschillende mensen bijna als crimineel te worden afgeschilderd terwijl er van die wagen van dag 1 tot nu ALLE facturen en boekjes voor handen zijn met daarop steeds het juist chassisnummer, inclusief een officiële geboorte akte afgeleverd door Porsche Duitsland in 1990 en opnieuw door Porsche U.K in 2013 !!

    Ik had mijn dag wel enigszins anders voorgesteld na al dat werk en hopelijk wordt dit gezever snel opgelost, indien er mensen zijn met tips om dit vlot te laten verlopen laat het mij a.u.b. weten.

    en dan zou ik hem als gewoon voertuig moeten laten keuren en jaarlijks naar de keuring moeten gaan ➡ GOED ZOT !!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • Glad it sounds like its almost resolved for you.

      Ross

        het duimen heeft zijn vruchten afgeworpen :up:

          Onlangs mijn BMW 525 laten keurenin Hechtel.
          Afgekeurd meneer omdat de linker schokdemper stuks was.
          Ik zag hem denken: wel dure BMW rijden maar te gierig voor onderhoud!!!
          Naar de dealer daar bleek niets van waar te zijn.
          De wagen is voorzien van instelbaar veergedrag.
          Sport – normaal – comfort en extra comfort.
          Bij eerdere keuring nooit probleem geweest in stand : normaal
          Moet gekeurd worden in “sport” stand vlgs dealer.
          En ja hoor geen probleen niets aan de hand.
          Conclusie: waardeloze sukkels die alleen maar verstand hebben simpele auto’s.

            :relaxman: leuk als het sneller gaat dan verwacht :applaus:

              :up: ASAP de baan op nu :driver:

              F

                Het mag soms al eens een beetje meezitten hé.
                En nu genieten maar :driver:

                  :up: :up: :up:

                    Nog efkes adem inhouden en dan volop gassen!

                    Goed gewerkt! :respekt: :first:

                      :happydance: :happydance:

                        super!!!
                        Al een sjans dat het nog lente is tijdens de weekends…. 😆
                        Met wat goeie wil rij je er binnenkort mee rond

                        Ive

                          wooow super goei nieuws. hopelijk nog genieten van de laatste mooie dagen van ‘t jaar. succes en proficiat 🙂

                            😀 :up:

                            Costa

                              :up: :up: :up:

                                Dat zal wel zijn Geert, super nieuws :up:

                                  Vandaag na amper 3 weken het nieuwe attest toegestuurd gekregen uit het U.K. met de correcties van het chassisnummer en datum eerste inschrijving. Blijkbaar zijn ze in het U.K. niet te spreken over hun D.V.L.A. en zou het daar een pure bureaucratie zijn, hier in België kunnen ze er alvast iets van leren :up:
                                  Ook bewonderingswaardig hoeveel goodwill er was om mij te helpen, zowel bij de vorige eigenaar tot zelfs de garage toe waar de wagen jaren op onderhoud is geweest !

                                  Intussen langs geweest in een ander keuringsstation en een goede babbel gehad met de stationschef. Na het doornemen van alle paperassen heeft die mens er geen enkel probleem van gemaakt en de nodige correcties uitgevoerd op het roze formulier. Nu nog juist de wagen aanbieden om technisch te keuren en de zaak is rond :happydance:

                                  Het mag al eens meezitten zeker !

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.