- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
21 oktober 2014 om 23:00
Na een jaar van veel werk en bijhorende centen was het vandaag de grote dag voor mijn 964. Gisteren juist 25 jaar geworden en dus vandaag naar de keuring voor oldtimer.
Daar toegekomen en na een minuut of 2 van stilte hebben ze mij even omver geblazen.
De 964 is dus een van oorsprong Duitse wagen welke in 1997 naar het U.K. is geëxporteerd, ik heb hem daar een jaar geleden gekocht.
Netjes naar de douane geweest en mijn formulierken gekregen voor naar de keuring te gaan. Maar nu is er blijkbaar een probleem dat er op het V5C document in het chassisnummer de letter S verkeerd is opgemaakt naar een 5. Resultaat is dat ik een onbekend chassisnummer heb.
Het ging daar op 30 seconden van kwaad naar erger en ze waren het er allemaal over eens dat ik een gestolen 964 heb gekocht. Ze waren het er ook na een 2 tal seconden over eens dat het geklopte chassisnummer een vals was….. maar daar waren ze 5 seconden later niet meer zeker van 👿
Ze moesten eigenlijk de politie bellen en de P. zou ter plaatse worden aangeslagen.Na veel bediscuteer met de stationchef mocht ik vertrekken met de goede raad om mijn wagen in onderdelen te verkopen om toch nog iets van waarde over te houden…..
Na terug tot rust gekomen te zijn en wat opzoekwerk tot de volgende vaststelling gekomen;
Die S in het VIN code staat voor Stuttgart, de plaats van assemblage.
De 5 bestaat niet in VIN code’s van een 964 op die plaats.
Er zijn in het jaar 2006 verschillende gevallen bekend van foute gegevens op het V5C document, meestal tussen de 5 en de S, mijn V5C is opgemaakt in 2006 😐Het is intussen wel erg duidelijk dat ik hier ook een probleem mee heb, nu ben ik verplicht om naar een Porsche garage te gaan om het voertuig volledig conform te laten verklaren en dat alles matching numbers is, waar ik uiteraard geen problemen mee heb.
Ik vind het echter een schande om daar op de keuring voor verschillende mensen bijna als crimineel te worden afgeschilderd terwijl er van die wagen van dag 1 tot nu ALLE facturen en boekjes voor handen zijn met daarop steeds het juist chassisnummer, inclusief een officiële geboorte akte afgeleverd door Porsche Duitsland in 1990 en opnieuw door Porsche U.K in 2013 !!Ik had mijn dag wel enigszins anders voorgesteld na al dat werk en hopelijk wordt dit gezever snel opgelost, indien er mensen zijn met tips om dit vlot te laten verlopen laat het mij a.u.b. weten.
en dan zou ik hem als gewoon voertuig moeten laten keuren en jaarlijks naar de keuring moeten gaan ➡ GOED ZOT !!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.