En toe viel het dak van de hemel op mijn kop…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 En toe viel het dak van de hemel op mijn kop…

  • Maker
    Discussie
  • Na een jaar van veel werk en bijhorende centen was het vandaag de grote dag voor mijn 964. Gisteren juist 25 jaar geworden en dus vandaag naar de keuring voor oldtimer.

    Daar toegekomen en na een minuut of 2 van stilte hebben ze mij even omver geblazen.
    De 964 is dus een van oorsprong Duitse wagen welke in 1997 naar het U.K. is geëxporteerd, ik heb hem daar een jaar geleden gekocht.
    Netjes naar de douane geweest en mijn formulierken gekregen voor naar de keuring te gaan. Maar nu is er blijkbaar een probleem dat er op het V5C document in het chassisnummer de letter S verkeerd is opgemaakt naar een 5. Resultaat is dat ik een onbekend chassisnummer heb.
    Het ging daar op 30 seconden van kwaad naar erger en ze waren het er allemaal over eens dat ik een gestolen 964 heb gekocht. Ze waren het er ook na een 2 tal seconden over eens dat het geklopte chassisnummer een vals was….. maar daar waren ze 5 seconden later niet meer zeker van 👿
    Ze moesten eigenlijk de politie bellen en de P. zou ter plaatse worden aangeslagen.

    Na veel bediscuteer met de stationchef mocht ik vertrekken met de goede raad om mijn wagen in onderdelen te verkopen om toch nog iets van waarde over te houden…..

    Na terug tot rust gekomen te zijn en wat opzoekwerk tot de volgende vaststelling gekomen;

    Die S in het VIN code staat voor Stuttgart, de plaats van assemblage.
    De 5 bestaat niet in VIN code’s van een 964 op die plaats.
    Er zijn in het jaar 2006 verschillende gevallen bekend van foute gegevens op het V5C document, meestal tussen de 5 en de S, mijn V5C is opgemaakt in 2006 😐

    Het is intussen wel erg duidelijk dat ik hier ook een probleem mee heb, nu ben ik verplicht om naar een Porsche garage te gaan om het voertuig volledig conform te laten verklaren en dat alles matching numbers is, waar ik uiteraard geen problemen mee heb.
    Ik vind het echter een schande om daar op de keuring voor verschillende mensen bijna als crimineel te worden afgeschilderd terwijl er van die wagen van dag 1 tot nu ALLE facturen en boekjes voor handen zijn met daarop steeds het juist chassisnummer, inclusief een officiële geboorte akte afgeleverd door Porsche Duitsland in 1990 en opnieuw door Porsche U.K in 2013 !!

    Ik had mijn dag wel enigszins anders voorgesteld na al dat werk en hopelijk wordt dit gezever snel opgelost, indien er mensen zijn met tips om dit vlot te laten verlopen laat het mij a.u.b. weten.

    en dan zou ik hem als gewoon voertuig moeten laten keuren en jaarlijks naar de keuring moeten gaan ➡ GOED ZOT !!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
    • Ik heb ooit in zelfde situatie gestaan met een auto die ooit in Dubai was afgeleverd en dan naar UK was gegaan. In de UK hadden ze identiek dezelfde fout gemaakt met de 5 en de S.
      Gelukkig had ik dit gezien voor ik hem kocht en ben ik de info gaan inwinnen die nodig was. Ben toen ook bij keuring geweest en blijkbaar was die wagen al een paar keer aangeboden met de melding dat de chassisnummer niet juist was. Dus een heel gedoe met chassisnummer etc etc. Wagen was volledig voorzien van dossiers en ohb etc..
      Na veel rondgevraag, ook tot conclusie gekomen dat het in UK eerst moest opgelost worden vooraleer’k er hier in België iets kon mee doen. Dus heb toen gepast voor de wagen, de prijs was me toen niet echt alle moeite waard. Was anders wel een mooi exemplaar.
      Ben hem achteraf nog een paar keer tegengekomen, bij andere handelaars, maar nooit ingeschreven geraakt schijnt me. Als’k me niet vergis heb’k hem onlangs zelf nog gezien zonder motor er in nu. Dus ik denk dat niemand ooit de moeite heeft gedaan om naar UK de juiste diensten aan te spreken. Jammer voor de auto, want er blijft niets meer van over.
      Had hij de juiste prijs gehad toen, had’k toch ook gekocht en was’k wel naar UK getrokken als het moest. ❗

      In alle geval succes ermee en laat weten wat het nu wordt. Ik duim voor je!

        wat een verhaal toch weer!
        Laat het je humeur en je vooruitzichten niet bederven Gette!! Je hebt prachtig werk geleverd, en dat zal niet verloren gaan!
        Zou mooi zijn moest er een éénduidigheid zijn in alle keuringsstations…
        Of als iedereen z’n job zou doen zoals het hoort, dan had deze fout in de eerste plaats al niet gemaakt geweest!
        Ik zou toch al zeker een ander station uitkiezen en met de juiste documenten opnieuw beginnen.
        We wachten mee af. Komt goed!!

        Veel succes Gette, we duimen mee…

          Hier ook Geert, frustrerend zo een domme fout op de Engelse inschrijving.
          :respekt: Voor je geduld en al het mooie werk.

            mietoo

            Wim

              Ik zal voor je Gette voor de goede afloop.

                Intussen langs geweest bij Porsche Antwerpen en gegevens gekregen van D’Ieteren homologatie en Porsche aftersales.
                Niemand kan iets doen voor mijn probleem aangezien de oorzaak in de UK ligt.
                Deze avond nog contact gehad met de diensten in de UK en volledig dossier samengesteld + V756 document.

                Morgen gaat alles op de post en normaal mag dit max. 6 weken duren… als alles correct wordt aangepast :bounce:

                Jullie horen het wel 😐

                  Pfff, dit zou ik ook niet willen meemaken. Hopelijk komt het snel goed met enkele juiste tips vd forumleden. Succes!

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                    Hopelijk komt het goed.

                    PB

                      5ucce5 Gette ! Jammer dat het zo moet lopen. :bounce:

                      XXX

                        Gette, hopelijk komt het met de raad van Ghost allemaal snel goed. Forum Friendship :up: :up: :up:

                          Op de keuring in Heist op den berg is de 964 van mijn maat afgekeurd omdat er regelbare vering opstaat zonder splitpen??? Iemand dit al gezien op ne 964. :bounce:

                            Ik stond daar ook mooi met mijn volledig afgekeurde chassis kan u verzekeren dat dat ook om te huilen is als je daar buiten komt, volgende dag was’t ineens een C2 in plaats van C4, Porsche is hun specialiteit niet blijkbaar … goede raad is kalm blijven en vriendelijk ook al komt de stoom uit je oren, zie het als communistische kafka beetje van kastje naar de muur … maar aanhouder wint :engeltje:

                              Damn, ik hoop dat het allemaal snel inorde komt. Mijn maag zou 2 keer omdraaien, mijn benen trillen, zweet uitbreken en dan hopelijk rustig blijven….
                              Succes!

                              F

                                Veel sterke Gette. Hopelijk is het snel opgelost en kan je genieten van de *porsche na het vele werk dat je erin gestoken hebt.
                                Ik moet binnenkort ook voor de eerste keer met de SL naar keuring maar na al die verhalen ben ik er niet meer zo gerust in 🙁

                                  welk keuringsstation?

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.