En toe viel het dak van de hemel op mijn kop…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 En toe viel het dak van de hemel op mijn kop…

  • Maker
    Discussie
  • Na een jaar van veel werk en bijhorende centen was het vandaag de grote dag voor mijn 964. Gisteren juist 25 jaar geworden en dus vandaag naar de keuring voor oldtimer.

    Daar toegekomen en na een minuut of 2 van stilte hebben ze mij even omver geblazen.
    De 964 is dus een van oorsprong Duitse wagen welke in 1997 naar het U.K. is geëxporteerd, ik heb hem daar een jaar geleden gekocht.
    Netjes naar de douane geweest en mijn formulierken gekregen voor naar de keuring te gaan. Maar nu is er blijkbaar een probleem dat er op het V5C document in het chassisnummer de letter S verkeerd is opgemaakt naar een 5. Resultaat is dat ik een onbekend chassisnummer heb.
    Het ging daar op 30 seconden van kwaad naar erger en ze waren het er allemaal over eens dat ik een gestolen 964 heb gekocht. Ze waren het er ook na een 2 tal seconden over eens dat het geklopte chassisnummer een vals was….. maar daar waren ze 5 seconden later niet meer zeker van 👿
    Ze moesten eigenlijk de politie bellen en de P. zou ter plaatse worden aangeslagen.

    Na veel bediscuteer met de stationchef mocht ik vertrekken met de goede raad om mijn wagen in onderdelen te verkopen om toch nog iets van waarde over te houden…..

    Na terug tot rust gekomen te zijn en wat opzoekwerk tot de volgende vaststelling gekomen;

    Die S in het VIN code staat voor Stuttgart, de plaats van assemblage.
    De 5 bestaat niet in VIN code’s van een 964 op die plaats.
    Er zijn in het jaar 2006 verschillende gevallen bekend van foute gegevens op het V5C document, meestal tussen de 5 en de S, mijn V5C is opgemaakt in 2006 😐

    Het is intussen wel erg duidelijk dat ik hier ook een probleem mee heb, nu ben ik verplicht om naar een Porsche garage te gaan om het voertuig volledig conform te laten verklaren en dat alles matching numbers is, waar ik uiteraard geen problemen mee heb.
    Ik vind het echter een schande om daar op de keuring voor verschillende mensen bijna als crimineel te worden afgeschilderd terwijl er van die wagen van dag 1 tot nu ALLE facturen en boekjes voor handen zijn met daarop steeds het juist chassisnummer, inclusief een officiële geboorte akte afgeleverd door Porsche Duitsland in 1990 en opnieuw door Porsche U.K in 2013 !!

    Ik had mijn dag wel enigszins anders voorgesteld na al dat werk en hopelijk wordt dit gezever snel opgelost, indien er mensen zijn met tips om dit vlot te laten verlopen laat het mij a.u.b. weten.

    en dan zou ik hem als gewoon voertuig moeten laten keuren en jaarlijks naar de keuring moeten gaan ➡ GOED ZOT !!

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
    • Gette.
      Ik heb contact gegevens van een persoon bij dieteren die u direct een nodig attest zal opstellen om verdere problemen te kunnen oplossen.
      Die heeft mij ook snel geholpen met de fout op mijn coc weet je nog wel in Juni.
      Ik stuur u dat morgen door.

        Na een oldtimer of 10 te hebben gekocht, verkocht…..kan ik boeken schrijven over de werkwijze van de keuring.

        Vorige week ook weer van dattem…
        Vorige week mijn kever verkocht. Perfecte staat.

        Rode kaart, de banden staken een centimeter uit tov de wielkassen. Gloednieuwe Vredestein T tracs, 500 km oud….
        Op de vraag wat ik moest doen vertelde de stationschef mij: leg banden op van een maat, kom keuren en smijt dan die mooie velgen er terug op… :wtf: :salut:
        Ik 4 velgen gekocht (origineel) en 4 nieuwe banden laten opleggen…..herkeuring door andere keurder. En zijn conclusie was: collega is een idioot.. :respect2:
        Koper blij, want die kreeg 4 velgen en 4 banden cadeau….

        Ze weten het zelf soms niet, maar hangen ooooo zooooo graag de grote Jan uit.

          heb je geen oude typmachine om een S over de 5 te kloppen op je formulier? Daarna dop je het enkele malen in de olie en wrijf je tot die 5 bijna niet te onderscheiden valt van een S. Ik vrees dat je de gehele papiermolen gaat mogen doordraaien.

            Hopla weer een aanval van “belgebola”, de alombekende plaagvirus die enkel de modale goede huisvader/moeder treft…dus hoogstwaarschijnlijk weer wat centjes op tafel leggen om de papierenwinkel in orde te krijgen. Daarom blijf ik bij mijn leuze

            dirtyharry.jpg

            Good luck man

              Nou, wat een verhaal weer. 😯

              Volgens mij viseren ze oude P’s op de keuring.
              Ik moet namelijk ook een nieuw PVG nummer bij Porsche gaan aanvragen. 🙄

              Wel zo netjes van de stationchef om medeplichtig te willen zijn in het verkopen van eventueel gestolen goederen. :wtf:

            5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.