En ze blijven maar komen…

Home Forum Stel jezelf even voor ! En ze blijven maar komen…

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

Bij deze een voorstelling van een nieuwe liefhebber die zijn weg naar jullie forum gevonden heeft en zich dan toch uiteindelijk komt voorstellen. Ik ben Yannick Delvaux (van daar de creatieve nickname 😉 ), uit het pittoreske Rotselaar, in Vlaams-Brabant. Bijna 28 jaar en reeds gedurende langere tijd geïnteresseerd in sportieve wagens (niet dat ik er daarom veel van ken). Ook steeds geïnteresseerd geweest in alles dat met het leger te maken had, hetgeen mijn huidige beroepskeuze verklaart.

Ondertussen al een tijdje aanwezig op het forum (zo’n jaar ongeveer), zonder te posten, maar heb alleszins al een hele hoop gelezen. Ik heb in het begin lang gespeeld met het idee om men huidige daily (Volvo S40) te vervangen door een Cayman, maar dat is er dan uiteindelijk niet van gekomen.
    Een tijdje geleden dan op het gedacht gekomen om een oldtimer aan te schaffen als 2e wagen, gezien de lagere kosten en dan toch nog te beschikken over een iets praktischere daily. Ik heb dan een afspraak gemaakt om te gaan kijken naar een 944 S2 en een S2 cabrio. De cabrio was echter iets eerder die dag al verkocht (aan een forumlid, dus dan zal die hem binnenkort eens moeten laten zien!). De S2 zag er proper uit, maar “jammer genoeg” werd mijn aandacht getrokken door een 968 die de verkoper had staan. Deze mocht weg voor een prijs die toch wel dicht in de buurt kwam van die van de S2, dus toen ik er vertrok, zat ik vooral met die 968 in mijn hoofd.
    Gisteren dan een 2e afspraak gemaakt om nog eens te gaan kijken (na wat meer informatie te hebben opgezocht) en vandaag gebeld naar de verkoper om te zeggen dat hij hem voor mij opzij mag zetten :happydance:

Het gaat dus om een 968 van ’93(dus voorlopig nog geen oldtimer …) in de kleur amethyst. Het is een coupé, met tiptronic (hoewel mijn voorkeur normaal eerder naar handgeschakeld uit zou gaan), oorspronkelijk afkomstig uit Japan en een paar jaar geleden ingevoerd in Nederland. Enige nadeel is dat er nog geen gelijkvormigheidsattest aanwezig is, dus het zal wel nog een tijdje duren tegen dat hij/zij effectief de baan op kan.

Voor de enthousiastelingen: Foto’s
    Dit zijn foto’s die ik op het internet gevonden heb, nog van de vorige verkoper. Ik heb hem gekocht bij Roca OCS in Beveren. Momenteel heb ik zelf nog geen foto’s.

Zoals reeds gezegd rijd ik momenteel met een Volvo S40 Drive (r-design) en ik heb ook een Triumph Street Triple van 2008 in de garage staan :coolness:
    Mijn vorige en eerste “auto” was een Lada Niva, waar ik mij wel goed mee geamuseerd heb, maar die ik uiteindelijk heb moeten laten gaan…

Maar bon, tijd om af te ronden en jullie nog te laten geniet van de rest van jullie avond!

Yannick

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • Hi Felix,
      hartelijk welkom hier!

Bovendien ook verstandige keuze van jouw om die eerste auto aan een Moderator van het forum te laten. Die heren zijn oppermachtig en staan in status vlakbij God. Je kan die dus beter te vriend houden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Prachtige kleur en prachtige auto trouwens, complementen!

Welkom. Knappe 968.

F

Welkom op het forum.
          Die 968 ziet er knap verzorgd uit :up:

welkom hier !
            het zijn goede tijden voor ledenaantal voor de TACB en het is hen van harte gegund :drink:
            je gaat vast en zeker veel rijplezier beleven met je aanwinst Yannick.

welkom :first:

Ziet er HEEEL netjes uit! Proficiat en welkom

Mooie staat, een 968 zoals de jouwe ziet er toch heel modern uit, zeker in vooraanzicht . Daar heb je een goede koop gedaan denk ik, ook motorcompartiment lijkt top.

Super Felix met je aankoop! Idd mooie kleur.

@harley

Jij ook Felix met je s2! Is de Boxster verkocht of 2 p’tjes in huis

XXX

Welkom en proficiat Yannick met de 968, mooi kleur.
                      Wens u veel plezier en veel gezellige tripjes ermee :up:

Over een voorstelling gesproken :up: :applaus:
                        Welkom 😉

Welkom op het Porsche forum :drink:
                          Knappe voorstelling :up:

Welkom en veel plezier hier. Proficiat met je nieuwe aanwinst. Ik heb hem al irl gezien. (ik heb inderdaad die S2 cabrio gekocht :))

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.