- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 september 2015 om 14:33
Iedereen kent de 944 cup wel in Nederland.
Deze transaxles worden aangepast naar circuitgebruik en rijden al jaren vrolijk rondjes.
Daar heb je echter een racelicentie voor nodig wat voor sommigen net een stap te ver is.Maar de drang om eens aan de start van een race te staan die is er wel eh?
7 uur endurance racen, gentlemens racing en absoluut niet geschikt voor mensen met veel ervaring(die gaan zich vermoedelijk ergeren).
Het is vooral ook niet te serieus op te vatten.
Wel wordt er gedacht aan de veiligheid: fia rolkooi en stoelen, brandvrije kledij, auto volgens de regels van de kunst prepareren.In Amerika is het al langer bekend de junkyardraces, in oktober gaat de eerste keer dit door op Zandvoort.
Volgens de organisatie kan je met een auto van 500 euro en met een paar kleine aanpassingen meedoen.
Maar als je de technische vereisten goed begint te lezen is dat meer marketing dan wel realiteit.
junkyardrace.nl kan je meer info terugvinden.
Kost 850 euro per dag voor een team.
max 6 rijders.Ik zit morgenavond samen met 2 bedrijven, eentje die 944’s prepareert om te racen en eentje die eraan sleutelt.
Het zou een Belgisch-Nederlandse samenwerking worden.
Het idee borrelt op om trackauto’s te gaan verhuren, een vzw raceteam op te richten, ,…Dus mijn vraag:
Zou er interesse zijn om es met een race 944 wat rondjes op circuit te rijden tijdens een trackday?
De auto’s kunnen in Nederland op kenteken blijven staan dus ze kunnen over de weg wat een voordeel kan zijn.
Zijn er mensen die misschien zin hebben om mee te rijden met zo een endurance race?We zijn niet op zoek naar de nieuwe Verstappen dus als je echt op het scherpst van de snee wil gaan rijden dan is onze opzet misschien niet de beste keuze.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.