Endurance race – huren race 944 – interessepeiling

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Endurance race – huren race 944 – interessepeiling

  • Maker
    Discussie

  • icepo
    Deelnemer

      Iedereen kent de 944 cup wel in Nederland.
      Deze transaxles worden aangepast naar circuitgebruik en rijden al jaren vrolijk rondjes.
      Daar heb je echter een racelicentie voor nodig wat voor sommigen net een stap te ver is.

      Maar de drang om eens aan de start van een race te staan die is er wel eh?
      7 uur endurance racen, gentlemens racing en absoluut niet geschikt voor mensen met veel ervaring(die gaan zich vermoedelijk ergeren).
      Het is vooral ook niet te serieus op te vatten.
      Wel wordt er gedacht aan de veiligheid: fia rolkooi en stoelen, brandvrije kledij, auto volgens de regels van de kunst prepareren.

      In Amerika is het al langer bekend de junkyardraces, in oktober gaat de eerste keer dit door op Zandvoort.
      Volgens de organisatie kan je met een auto van 500 euro en met een paar kleine aanpassingen meedoen.
      Maar als je de technische vereisten goed begint te lezen is dat meer marketing dan wel realiteit.
      junkyardrace.nl kan je meer info terugvinden.
      Kost 850 euro per dag voor een team.
      max 6 rijders.

      Ik zit morgenavond samen met 2 bedrijven, eentje die 944’s prepareert om te racen en eentje die eraan sleutelt.
      Het zou een Belgisch-Nederlandse samenwerking worden.
      Het idee borrelt op om trackauto’s te gaan verhuren, een vzw raceteam op te richten, ,…

      Dus mijn vraag:
      Zou er interesse zijn om es met een race 944 wat rondjes op circuit te rijden tijdens een trackday?
      De auto’s kunnen in Nederland op kenteken blijven staan dus ze kunnen over de weg wat een voordeel kan zijn.
      Zijn er mensen die misschien zin hebben om mee te rijden met zo een endurance race?

      We zijn niet op zoek naar de nieuwe Verstappen dus als je echt op het scherpst van de snee wil gaan rijden dan is onze opzet misschien niet de beste keuze.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Klinkt interessant maar inderdaad, een behoorlijke uitdaging en kostenpost.

        Zou het zelf niet kunnen ophoesten maar zou wel de filmpjes willen zien 🙂

          Welke circuits worden allemaal bereden? eventuele kalender al beschikbaar?

          Ik heb een racelicentie en doe voorlopig enkel 24u v zolder mee en race promotion night of es een bgdc race dus als je es een mede piloot kan gebruiken zie ik dat wel eens zitten als dit budgetair doenbaar is…

            blijft een interessante series down under, ook om te bekijken

            https://youtu.be/O7qfif0VB0k

              De Junkyardrace waarin de openingspost sprake is gaat het niet worden.
              Toch niet met een Porsche. Een 944 kan je nooit voor dat geld kopen en een 924 zit ook al even niet meer in die categorie.
              Wat wel kan is een 360 cup.

              Volgend jaar op FCC staan we met een racewagen en simulator.
              Dus er zijn concrete stappen maar nog niks definitiefs om over te communiceren.

                stond toevallig tss de pics op FB toen ik de zoekmachine op pad stuurde met n’n zoveelste nieuwe opdracht

                  Heb al eerder eentje gehad, een cup Ascona, zooooo leuk :driver:
                  Maar kan er goed tegen als er eentje sneller is 😀

                    Circuit rijden, racewagen = lopende rekening!
                    Uit ervaring!

                      Heb voor de trackdays deze aangeschaft en wordt morgen bij me afgeleverd.
                      Het is een E46 330 I en geheel aangepast en ingericht.
                      Woon om de hoek bij Zandvoort, was met de GT3 erg voorzichtig en één keer eraf en het is kassa.

                      bmwE46.jpg

                        [hide]Ik heb abo op dit draadje en kijk uit naar wat je er van gemaakt hebt … might be interesting … afhankelijk van prestatieniveau van de wagens in combo met tussen welke andere wagens ze moeten rijden …[/hide]

                          Onze constructie is al iets eenvoudiger geworden.
                          Ikzelf ga iets in bijberoep doen en er is een Nederlands bedrijf.
                          In een verder stadium is een Nederlandse BV oprichten één van de mogelijkheden maar dat is voorlopig toekomstmuziek.

                          Thx voor het advies Wim.
                          We beseffen zeer goed dat dergelijk idee op café zeer simpel kan lijken maar in realiteit is het allemaal complex.
                          Zolang er niks mis gaat en er geen schade gereden wordt is het allemaal relatief eenvoudig.
                          Een trackday 944 crashen van 4 à 6000 euro is zuur geld maar als er ook met 944 cups gereden zou worden dan zijn de kosten toch snel het dubbele en daar zijn we op dit moment druk mee bezig.
                          Als mensen op circuit willen gaan rijden dan willen we veilige wagens, goede omkadering maar vooral er ook voor zorgen dat ze niet thuis hoeven te gaan vertellen dat ze net 13000 euro tegen een muur hebben geparkeerd.

                          Ik heb zelf een voorbeeld vanuit mijn vriendenkring die samen een trackauto hadden gekocht.
                          Ze kennen niet zoveel van techniek dus de auto laten voorzien van nieuwe koppeling, rolkooi, grotere remmen.
                          Dus eens die auto klaar was had die 8000 gekost. Eerste paar trackdays ging alles goed.
                          Nieuwe banden, distributie en waterpomp preventief laten doen, nieuwe radiator, repareren van wat kleine schade,…
                          De auto koste snel al 12000 euro.
                          En toen is die total loss gereden.
                          En dan de discussie of de auto volledig dan niet gedeeltelijk terugbetaald moest worden…
                          Wan in principe was alles gedeeld door 2. Rijdt je die total loss dan koop je de ander uit.
                          Er lagen banden op die quasi versleten waren. De ene wou stoppen met rijden en nieuwe banden monteren.
                          De andere zou nog een paar rondjes op een rustig tempo rijden en dan pas stoppen.
                          En op dat moment is het misgegaan.
                          Gedaan met de vriendschap en het circuitavontuur heeft 3 maanden geduurd.

                          Wim

                            We hebben dit ook een keer gedaan als sponsor met zo’n team, en dat was met een BMW.
                            Dus wij verzorgden het spuitwerk, en ander de tuning en onderhoud.
                            Waren 4 rijders die dit opgezet hadden en ons als bedrijven benadert hadden.

                            Uitslag ga ik hier maar niet neerzetten.

                            Maar geef jullie 1 tip: zet alles op papier, en ga langs een notaris om alles legaal te maken

                            En wagen werd ook tussentijds verhuurd aan privé rijders, en dat was de grootste miserie.

                              We zijn al een paar vergaderingen verder.
                              Van zodra we alles concreet hebben laat ik het hier weten.
                              Vooral het verzekeringsaspect vinden we belangrijk.

                                Is iets waar ik ook al af en toe mee in mijn hoofd gezeten heb. Hier is er dus zeker ook interesse :driver:

                                  Hier al meer info over ? Programma ? Prijs ? Hoe ? Wat ? Heb wel interesse.

                                    :think: klinkt wel :popcorn: :up: Loont de moeite om uit te werken zodat je weet wat het allemaal gaat kosten enzo…..

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.