Engeland – Schotland met de Boxster

Home Forum Porsche Uitstappen Engeland – Schotland met de Boxster

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Hallo allemaal,

Ik wil al een tijdje met de vrouw en de Boxster naar Engeland en zo doorsteken naar Schotland…
      Een enorm risico als ik zie wat er met een medeforummer zijn Boxster gebeurd is, I know, maar toch wil ik het er op wagen.

Nu mijn vraag: zijn er hier met ervaring op dit gebied?
      Vertrekken in Calais, Duinkerke of Zeebrugge?
      Naar Dover, Hull of Folkstone of?

Liefst zou ik gewoon in Schotland rijden en daar die Northcoast 500 rijden https://www.visitscotland.com/nl-nl/see-do/tours/driving-road-trips/north-coast-500/ op een kleine week (maandag tot zondag van 30/7-5/8).

Ik heb de prijzen van de overzet naar Hull al eens gezocht en daar kwam ik altijd op +600 euro uit incl slaaphut (verplicht) en ontbijt… Niet echt goedkoop, maar wel makkelijk en je zit op een paar uur van de start.
      Alternatief is naar Dover en gans Engeland door (autostrade op een dag – lukt dat?) en dan op een kleine 5 dagen die Northcoast 500 rijden…(158 euro voor de boot – 2u) of 320 euro voor de trein.

Meer tijd hebben we niet door omstandigheden.
      Iemand tips, ideeën, links? Ik hoor het graag!
      Groetjes
      Wim

heb je deze topic al gevonden ? zeven Pkes probleemloos heen en terug.

Gewoon doen! Eén van de 7 was zelfs een Boxster… edit 2 van de 7!!!

Van de NC500 hebben we maar een stukje gedaan. Prachtige natuur die ik zeker ooit terug wil doen. De zomerperiode is daar wel erg druk. En omdat de wegen daar zo smal zijn, kan je niet inhalen als er een toerist met een SL voor jou rijdt!

Wij zijn het jaar ervoor zelf al eens op goedvallen uit naar daar gereden en dat was ook een voltreffer. Maar omdat het maar 3 dagen op Schotse bodem was, hebben we toen niets van de NC500 gedaan.

We zaten wel in een prima hotel, niet duur, in Beaulieu. Wil je de info? Het is een prima uitvalbasis voor de NC500

P8141978.jpg

Dover-Inverness(poort NC500) is een 1050 km
            Hull-Inverness :700 km (Zeebugge-Hull)
            DE volledige NC500 is een 800 km,wordt met het jaar populairder vooral bij motorrijders.
            Vergis je niet, je hebt veel single track roads,,ook onverhard ,waardoor je gemiddelde snelheid niet hoog ligt,maar zeer mooi(zie Applecross Pass)
            genoeg fragmenten op youtube ,niet alleen het filmje van EVO bekijken want dit geeft een vertekend beeld

Wim

Bedankt alvast voor de info!

Ik twijfelde tussen Hull of Dover, maar nu ik zie dat het maar 350 km verschil is, zal het zeker al Dover worden.
              Heb even gedacht aan de motor (Bmw GS1200) maar met dat zonnig weertje dat ze ginder altijd geven, ga ik voorlopig de auto nemen.
              In totaal wordt het zo wel 1050*2 + 800= kleine 3.000 km op een week… Maar het wordt dan ook een road trip!

Wie adresjes, tips, … heeft voor onderweg, laat maar komen!
              Ik zal eens kijken op YouTube ook.
              Grts
              Wim

ps: @yellow : ben je mooi en uitgebreid verslag aan het lezen!

check in ieder geval eens de beschikbaarheid van hotels, want in de zomerperiode is veelal alles volgeboekt en is het niet verstandig om zomaar te vertrekken, zonder reservaties

Hallo Boxterfreak ! Let wel : Dover – Hull is 415 km verschil. Overigens moet je er dan ook nog het extra aantal km bijtellen tot Calais… Ik ben vorig jaar naar Wales geweest via Zeebrugge naar Hull en het was best aangenaam om ‘s avonds in te schepen en ‘s morgens toe te komen en fris je reis te kunnen aanvangen. We zijn wel via Calais teruggekomen, dus zo kan je ook besparen in je reisbudget. Succes en laat maar weten hoe de reis verlopen is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.