England Tour 2018

Home Forum Porsche Uitstappen England Tour 2018

• Maker
    Discussie

• Sleurs Roland
    Deelnemer

Gezien de komkommertijd hier op het forum en de zomervakantie net begonnen eenseven onze trip van dit jaar lanceren.

Na de prachtige Schotland Tour van vorig jaar was de honger bij enkele deelnemers voor Albion nog niet gestild en keek men in mijn richting met het resultaat dat we volgende week zondag in Zeebrugge weer van wal gaan,dit keer richting Hull.
      Deelnemers: Herman911,Yellow Submarine,Drip,’t Geert en ondergetekende + the ladies + kleine Xander

Periode 15 juli tem 23 juli

Dag1: Hull-York,met rondleiding in York door plaatselijke vrienden,daarna een tour door de Yorkshire Dales richting hotel in Kendal
      Dag2 : tour in the Lake District
      Dag 3 Verplaatsing via the Forest of Bowland en via Chester naar onze volgend hotel in Chirk(Noord Wales)
      Dag 4: Snowdonia tour
      Dag5 :Snowdonia tour II en via Portmeirion naar onze volgend hotel in Llandrindod Wells
      Dag6 :tour doorheen de Brecon Beacons( met redelijk wat top-gear baantjes)
      Dag 7:Deel 2 van de tour in de Brecon Beacons en via de Cotswolds naar ons laatste hotel in Beanacre.
      Dag 8 :coming home via Stonehenge, Goodwood en Brooklands naar Dover
      Net als vorig jaar zal er door de deelnemers redelijk wat gepost worden hier zodat jullie onze strapatsen kunnen meevolgen

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
      • Ik heb soortgelijke toer gedaan in 2004 in Wales en ik moet zeggen dat ik er nog steeds met plezier aan terugdenk , ook al is het intussen 14 jaren geleden:drink:

England blijft je steeds verbazen en dat “het altijd regent ginder”is een legende ,net zoals het monster van Lochness 😉 😉

Praaaachtige bijdrages en foto’s ! Het doet een mens wegdromen …

Dag 7 : De voorlaatste dag van onze roadtrip.
              De vermoeidheid begint stilaan door te wegen. De aaneenschakeling van bochtige wegen, doorheen onbekend terrein aan een ‘vlot’ tempo vergt een degelijke portie supergeconcentreerd rijden. De wegen zijn hier smal en verraderlijk. Opletten en goed wakker blijven is hier de boodschap. Tja, hier wordt een mens moe van. In de bar van het hotel kent men ons niet ‘s avonds.
              De ochtend. Het ontbijt weeral top.
              Na een ‘vlotte ‘ tankbeurt allen richting Builth Wells. Het einde van de Wales-regio komt dichtbij …
              England , here we come !
              Eerste tussenstop en lunch vindt plaats in Ros-On-Wye. Een klein stadje met een aantal gebouwen in Tudor-style. Niet meer, nier minder.
              Richard Hammond (ex. TopGear) woont hier zegt men. Dan zal het er wel goe zijn zeker.
              Doch heb hem niet gezien.
              ‘t Is ook gene felle grote hé.

Hup de wagen in en verder met onze trip. We volgen ‘den leader’ Rollie doorheen Cotswolds-area .
              We strijken een 2de maal deze dag neer. Ditmaal in het mooie Castle Combe.
              Hier heeft de tijd precies stilgestaan …
              Mooi, mooi, maar ik zou er niet willen wonen.
              Schoon om te zien, maar daar houdt het dan ook wel op.
              Met de Porsche door die kleine straatjes …
              Het ga nie lang duren hier denk ik.
              Na een goeie frisse pint op een terras zetten we onze reis verder.
              Weeral prachtig zomerweer vandaag, tot 31 graden ..!

Eens in Melksham bereiken we ons laatste hotel van de trip.
              Snel inchecken en dan een frisse duik in het buitenzwembad. Summer time , top !
              Vrij snel begeven de zwemkampioenen zich naar de ligstoelen om hier nog een glimp van de zon mee te pikken.
              De die-hards trekken nog enkele baantjes en vervoegen even later ook de groep. Plat languit liggend nog even stil nagenietend …

Moe en voldaan zitten we even later samen rond de tafel onze laatste group-diner te ervaren.
              De eerste plannen voor een volgend buitenlands zomeravontuur worden nu reeds gesmeed.
              Het besef dat we morgen onze laatste roadtrip-dag reeds aanvangen ligt vanavond op onze maag.
              Wat zijn de afgelopen dagen toch snel voorbij gevlogen …
              Time flies when you’re having FUN, no ?
              Onze Xander vraagt me waarom we gewoon niet nog enkele dagen blijven ?
              Tja, why not ?
              Dat is een teken dat het voor die 8-jarige knaap ook superleuk was.
              Die 2000km tot dus ver achteraan in die 911 tussen pak en zak … piece of cake , zeggen ze hier dan.

Ha! Die Welshe flikken hadden natuurlijk door dat de gele exoot de enige was die wel de correcte calculatie had gemaakt én gerespecteerd dat 30mph = 48 km/u! En dus lieten ze mij gewoon mijn weg vervolgen. Het zwembad wachtte op ons in het hotel… Wees gerust: als ze jullie in de nor hadden gegooid zouden we jullie wel wat oud brood gebracht hebben. :engeltje:

enkele aanvullende foto’kes:

mevrouw YS had ook de kriebels te pakken om eens te sturen en zette een formidabele prestatie neer in The Black Mountain Pass. En zeggen dat ze hiervoor in bijna 4 jaar eigenaarschap nog maar 5 km met de Cayman heeft gereden!!

@Herman en @Drip: schitterend geschreven!

XXX

Volgens de reisleider hebben we het traagste stukje achter de rug en mogen we de gas op.
                    Single Track ligt achter de rug dus de paardjes mogen de vrije loop.

Eindelijk zien we ons favoriete verkeersbord verschijnen, hier gaan we nog eens lekker door de bochtjes gaan, niet inhouden want er zijn rijvakken voldoende.

Fantastische baantjes, veel vrij spel en het gaspedaal is onze vriend

Wie is die vreemde kerel toch tussen ons in, een X5????

En die heeft nog blauwe flikkerlichten ook… het gaspedaal, onze vriend :happydance:

Wat kan je dan doen als je onze bende ongeregeld kent.
                    Wel euhm, je schakelt de kleinste van den hoop in hé (neen niet de Rollie, hoe kunnen jullie dat nu denken).
                    Xander kwam goed van pas, vlug de kleinste Trip laten wenen, in die politiedame haar armen geduwd, uiteindelijk kreeg hij nog een politie petje op en ineens was het een verwittiging dat 30mph niet gelijk is aan 80kmh. Raar volk die Britten…
                    Het viel ons eerst niet op maar er was een spijbelaar onder ons midden, beter gezegd er was er eentje rustig doorgereden net of zijn neus bloede.
                    Oh, die sticker op mijn voorruit, neen hoor, puur toeval, ik hoor niet bij dat groepje.
                    De politie zingt zachtjes het liedje;
                    We’re all looking for a Yellow Submarine, Yellow Submarine, Yellow Submarine,…

XXX

Na deze stop vertrekken we terug door een prachtig landschap en een heerlijk stukje ‘Single Track’
                      Bekijk de foto eens, wat een zalig kronkelend baantje…

De Welshmen kennen hun wereld hé, hou de gevaarlijke beestjes aan de leiband, ik heb die van ons direct haar leske aangedaan…

Ik ga nog een stukje toevoegen…

Jullie hadden misschien beter bij aankomst in Hull, direct een TVR gehuurd om een week rond te toeren in Wales :driver: :driver: :driver:

975£ for one week 😀 😀

XXX

Eerst nog een foto van ‘dienen zwarte’ posten, ik hoor jullie al denken; hij schrijft dat er een achtervolging aan de gang is met een 997 en daar staat een gele duikboot op de foto…

Verder door dit zalige landschap rijden en we komen aan Devil’s Bridge.

Deftig parkeren is niet aan ons besteed, kris kras door elkaar, niet mooi op een lijntje en snuitjes en kontjes door elkaar. Sommigen nemen daar aanstoot aan, wij hebben daar vierkantig lak aan.
                          Moest je het niet weten, in Wales spreken en schrijven ze anders, ARAF wil zo veel zeggen als ‘wil je nu godverdomme eens trager rijden’ of zo iets in den aard.

Voor de volgers van deze topic is het intussen ook al wel duidelijk dat we dit jaar de gooi doen naar de meeste ongelukken en/of ongemakkelijke toestanden.
                          We hebben een 996 onder ons die stilaan in een lightweight aan het veranderen is. Ik schrijf speciaal 996 omdat er voldoende op het forum zijn en zodoende de privacy regels niet geschoffeerd worden.

En deel drie komt ook nog…

XXX

Dag zes meldt zich al aan, na een zalige nachtrust in een heerlijk breed bed hebben we afgesproken om 8:00 voor het ontbijten en onze dag aan te vangen richting Llandrindod. Verwarrend, neen want we vertrekken in Llandrindod, jep een kleine uitstap van en naar ons hotel, ongeveer 260km en 5 uurtjes ingeschat.
                            Wat een prachtige route heeft Rollie ons vandaag voorgeschoteld. Eigenlijk mogen we onze twee pollen en ook ons stuur kussen want iedere dag weer heeft hij ons al mooie stukjes van dit hoekje UK leren kennen. Hoedje af ‘ouwe rakker’ :engeltje: 🙂

Elan Valley / Caban Coch Reservoir / Garreg Ddu Dam…

Mijn co-pilote heeft vandaag meer dan 400 foto’s geschoten. Ik ben blij dat we in het digitale tijdperk leven, het hadden anders een hoop filmrolletjes geweest die ik nooit meer op volgorde had gekregen. Een wip-lash, een stijve arm, een blauw oog, allemaal een gevolg van plaatjes trekken in een rijdende wagen en dat op slingerende wegen. Dan spreken we nog niet van de chauffeur die niet liever doet dan remmen, ontkoppelen, tussengas geven en terug vol op de gas wegschieten om die verdoemdste 997 bij te houden.

Dan hebben we het nog niet gehad over ‘the wildlife’ dat we aan het schrikken brengen met al die aangepaste uitlaten, arme schaapjes

Er volgt nog een stukje (te veel foto’s in één post lukt niet hé)

XXX

De schrijver van dag 5 – Herman – gezien digitale problemen post ik het ff;

Ook dag 5 kondigt zich alweer zonnig aan. Na een uitgebreid ontbijt pakken we in en vertrekken we op de tonen van BBC Radio Wales met de muziek van The Police jawel ‘Message in a bottle’.

‘We’re heading south’, maar rijden daarmee ook weg van de zon. Nog geen halfuur later moeten we een verplichte parkeerstop inlassen om de topless karretjes weer deftig af te dekken, want drup drup drup, raindrops op de hoofden van Rollie, Peter, Geert & co, jawel, this is (the real) England …

Echter niet getreurd, al is het buiten nat en grijs, in een Porsche is het per definitie altijd zonnig, en al zeker als je in het goede gezelschap vertoeft van gelijkgestemde vrienden.
                              De trip moest ons s’ochtends brengen naar Portemeirion, en onze reisleider Rollie had alweer de bovenste beste route uitgestippeld om daar naar toe te zoeven. De B4391 route, volgens sommigen de mooiste weg in Wales is inderdaad subliem, want het is een bochtige weg met veel ups and downs, en zeldzame tegenliggers en een ver zicht liet toe om flink te scheuren, zij het dat het natte wegdek toch tot wat extra voorzichtigheid maande. Hier wil ik nog wel ‘ns terug komen op een droge dag, moet helemaal te gek zijn dan.

>>> Portmeirion is zowat een mengelmoes van Italiaanse kitch en de Efteling, dus sprookjesachtige gebouwen maar dan wel gelegen in een prachtige baai die zo kan concurreren met het Zwin. Dankzij puik onderhandelen konden ‘we the poor people’ een groepskorting en 1 x kinderkorting en 2 x 60 plus korting bedingen (who the hell is 60, we aren’t yet 60, but will become 60 this year, toch nog voor iets goed dan …). De regen bleef wel van de partij en bleef maar gratis vallen.Niet getreurd, lunchtime met panini’s, bruschetta’s, insalata’s en verfrissing, ons goed humeur krijgt niemand stuk.

We vervolgen onze weg door het prachtige Snowdonia National Park. We scheuren over de bochtige B4518, ook weer een beauty, en hebben de tijd van ons leven. Rollie wil bewijzen dat de Boxster de beste P is, Peter geeft niet af want hij zweert bij oude luftie P’s, Geert is overtuigd van de superioriteit van 4-wielaandrijving, voor Herman is een zwarte P met een S erop de echte max terwijl Erwin zweert bij een banaankleurige alligator met middenmotor als the one and only P. Ze zullen het geweten hebben in Wales : geen dorp is meer veilig als die Belgen doorkomen, grazende schapen al evenmin, jawel ‘those Belgians make Porsche great again’, overal komen jonge meiden de straat op om ons toe te juichen en bloemen en handkussen (en nog meer …) toe te werpen maar wij mogen niet stoppen, onze reisleider is onverbiddelijk (onze co-pilotes nog meer !), wij moeten volgen volgen volgen.

>> Zo bereiken we dan ons volgende hotel, The Metropole hotel in Llandrindod Wells. Leuk vast te stellen dat er gereserveerde parkingplaatsen voorzien zijn voor onze troetels. Xander het zwembad in en wij aan de apero. Meer moest dat niet zijn voor dag 5 !

>> Noot van de redactie : onthou beste lezer dat :
                              1. fake news is nooit uit te sluiten
                              2. onze redacteuren durven ook wel ‘ns luidop (teveel) dromen en (teveel) schrijven

Gezellig!:up:

Wat een mooi leesbaar verslag. TOP!. Zeker een aanrader om ook eens naar de overkant te gaan voor een tour.

XXX

Nog eens vier;

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.