England Tour 2018

Home Forum Porsche Uitstappen England Tour 2018

  • Maker
    Discussie

  • Sleurs Roland
    Deelnemer

      Gezien de komkommertijd hier op het forum en de zomervakantie net begonnen eenseven onze trip van dit jaar lanceren.

      Na de prachtige Schotland Tour van vorig jaar was de honger bij enkele deelnemers voor Albion nog niet gestild en keek men in mijn richting met het resultaat dat we volgende week zondag in Zeebrugge weer van wal gaan,dit keer richting Hull.
      Deelnemers: Herman911,Yellow Submarine,Drip,’t Geert en ondergetekende + the ladies + kleine Xander

      Periode 15 juli tem 23 juli

      Dag1: Hull-York,met rondleiding in York door plaatselijke vrienden,daarna een tour door de Yorkshire Dales richting hotel in Kendal
      Dag2 : tour in the Lake District
      Dag 3 Verplaatsing via the Forest of Bowland en via Chester naar onze volgend hotel in Chirk(Noord Wales)
      Dag 4: Snowdonia tour
      Dag5 :Snowdonia tour II en via Portmeirion naar onze volgend hotel in Llandrindod Wells
      Dag6 :tour doorheen de Brecon Beacons( met redelijk wat top-gear baantjes)
      Dag 7:Deel 2 van de tour in de Brecon Beacons en via de Cotswolds naar ons laatste hotel in Beanacre.
      Dag 8 :coming home via Stonehenge, Goodwood en Brooklands naar Dover
      Net als vorig jaar zal er door de deelnemers redelijk wat gepost worden hier zodat jullie onze strapatsen kunnen meevolgen

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 79)
      • Nog wat extra sfeerbeelden onderweg

        Een OVLOV. Rijdt alleen in de UK…

              Maar niet getreurd, vandaag stond er ook een mooie rit geprogrameerd doorheen Lake District.
              Was echt top !
              De weersomstandigheden waren best OK en iedereen is veilig terug geraakt aan het hotel.

              Een stevige rit (flink sturen en remmen) van zo’n 215km en 5u effectief rijden met daarin verwerkt 2 supermooie passen : eerst de Kirkstone pass en na de lunch de Honister pass.
              Als je ooit hier in de buurt komt, zeker niet links laten liggen !

              Een afwisseling van vlotte bochtige wegen en trage blinde bochten op one track roads.
              Opgelet voor de tegenliggers, bustaxis en hier en daar een verdwaald schaap langs de weg.
              Moe maar voldaan zitten we weer samen aan tafel wat bij te praten en te lachen tijdens het diner.
              De kleine probleempjes eerder die dag werden vlug gerelativeerd.

              Wat kan het leven toch mooi zijn

                Hopla, vandaag is het mijn beurt voor een kort verslagje van dag 3.

                Deze ochtend zijn Peter en ikzelf ietje vroeger moeten opstaan als de rest.
                Reden : 2 kleine issues aan onze wagens die we eens nader dienden te bekijken.
                Bij Peter betrof het een abnormal zware inspanning bij het indrukken van het koppelingspedaal. Soms , niet altijd en zonder regelmaat.
                Bij mijn wagen ondekte ik tijdens het inschepen in Zeebrugge dat er cardanvet aan de binnenzijde van mijn voorste velg hing.
                Een halve dag eerder had ik de wagen en de velgen immers grondig gepoest. Toen nog geen cardanvet te bespeuren in de velg vooraan links.
                Waarom nu weer denk je dan ? De 996 had pas een check up gehad voor vertrek. Alles OK.
                Balen !

                Dus deze ochtend eerst even een locale garage bezocht.
                Maar na een korte visuele inspectie verwees die ons meteen vriendelijk verder naar een andere garage.
                Hun agenda zat immers vol ?!? (lees: geen goesting)
                Geen extra reparaties mogelijk deze week. Het is immers vakantieperiode … ook voor hun.
                De ontdekte problemen waren immers ook niet zo erg volgens hun : hulpveer kabelbediening koppeling gebroken voor Peter en gescheurde cardanhoes voor mij.
                Kwestie van een kleine interventie te doen om verder euvel te voorkomen.

                Dus dan maar naar de dichtbij zijnde Porsche dealer in Kendal op slechts enkele kilometers verwijderd.
                Hopend dat hier vervangonderdelen in stock liggen.

                Hier een ontvangst van een ander kaliber : Zeer vriendelijk en hulpvaardig. De mechaniekers gingen net beginnen werken.
                Onze wagens werden even als eerst bekeken.
                Top. So far , so good.

                Voor Peter zijn 911 was er meteen een oplossing. Defecte hulpveer even verwijderen met de slijpschijf en klaar is Kees. Rijden maar.
                Voor mijn wagen lag het ietsje moeilijker.
                Gescheurde cardanhoes, bijna rondom en geen nieuwe in stock …
                Maar geen paniek, in de UK zijn ze nogal auto-minded, creatief en hulpvaardig.
                Dus de mechanieker de bestelwagen in en een universele cardanhoes afhalen in de autoshop.
                Een halfuurtje later komt ie terug en wat blijkt … nieuwe cardanhoes is te klein !
                Dus, volgende poging : alles goed ontvetten, nieuw cardanvet erin en de hele handel even afdichten met ‘speciale’ tape.
                Komt dit goed , vraag ik ?
                Tuurlijk wel … is ‘special flexi tape’ zegt men daar. Doch bij thuiskomst toch even nieuwe cardanhoes steken.
                OK. Nog even afrekenen …
                45 minuutjes werk ; 97,5 £
                ‘special tape’ : 11,5 £
                koffie : ‘gratis’
                Tax : 22 £
                Dus 131 Ponden om een beetje tape rond mijn defecte cardanhoes te draaien. (Maw 150 Euros)
                Betalen maar en hup met die handel want we moeten vertrekken met onze dagrit.
                Weeral even balen.
                Zeker als dan later, bij de eerstvolgende tussenstop van de dagrit, blijkt dat het cardanvet er gewoon weer tussenuit komt !!!

                Hopla, dat probleem hebben we weer flink opgelost …

                  inderdaad Tof ! fijn het reisverhaal hier mee te kunnen volgen…:up: :up:

                    Tof!
                    Zo te lezen gaat het allemaal zéér snel 😆

                      On the Road… Niet eenvoudig om goede foto’s te nemen maar af en toe een nanoseconde gestopt om af te drukken!

                        Clifford’s Tower in York. Iets met 1066 want zou van King Harald geweest zijn? Whatever!

                        Ice House (vroeg type frigo)

                        Xander en twee ravissante madammen

                        Martine, Rollie & Peter van de TVR

                        Lord Mayor Ann & Lady Diana

                          De prachtige TVR Tuscan van Peter. De allerlaatste die van de band rolde in 2006!

                            Geweldig leesvoer , hou het daar veilig aan de linkerkant en geniet van elke KM .

                              Aan boord van The Pride Of Bruges. Dichtgeknepen ogen want de zon gaf van katoen op het dek!

                                :up: :drink:

                                  Jaja het is hier plezant! Wij smikkelen van het Engels ontbijt terwijl Peter en Geert nog in de garage zijn. Wij horen dat het in orde komt. Iets met hulpveren… Wordt hersteld as we speak!

                                    Leuk om de tour zo te kunnen volgen !

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.