Enkel Voor en Na foto’s van de 964 motor

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Enkel Voor en Na foto’s van de 964 motor

• Maker
    Discussie
  • Ben toch wel tevreden met de intake kleur en structuur verandering , zou bijna zo kunnen geleverd geweest zijn .
    IMG_2328.jpg

IMG_2424.jpg

IMG_2519.jpg

image.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • S2

[quote=”Ghost” post=175721]Lange uitleg voor HEVELEN :up:

Wel goed dat je eraan denkt :respekt:[/quote]

LOL, inderdaad, kon ik niet op komen, thanks 🙂

Lange uitleg voor HEVELEN :up:

Wel goed dat je eraan denkt :respekt:

S2

[quote=”deepee” post=175547]ik was gisteren bezig met de voorbereidingen van dit klusje bij mijn 986 boxster en kwam tot mijn verbazing een los slangetje tegen (vol plakkerige olie) ter hoogte van het expansievatje van de stuurbekrachtiging.
          ik voelde m’n hartritme en bloeddruk stijgen dus ben ik direct in m’n boeken gaan snuffelen. daar niks in gevonden, het WWW afgeschuimd … en gevonden.
          blijkt dat Porsche het zo heeft ontworpen en deze ontluchting gewoon los boven het motorblok bengelt.
          dus alle ATF olie die via dat pijpje op je blok druppelt vangt bovendien nog extra stof en vuil :bounce: toch maar eens kijken of ik daar geen langer slangetje aan kan schuiven en ergens anders heen kan leiden. het eerste designfoutje van de *porsche ingenieurs dat ikzelf heb vastgesteld 💡
          [/quote]

Met het verlengen van slangetjes moet je altijd goed opletten, door het slangetje teveel te verlengen kan het zijn dat je een soort automatisch onderdruk systeem maakt. Ik kan het moeilijk verstaanbaar uitleggen. Maar vergelijk het met een emmer water die op een trapladder staat, met een kort slangetje eruit. Soms druppelt er een druppeltje uit door overdruk. Maar verleng het slangetje tot op de grond en die druppel veroorzaakt een onderdruk waardoor de hele emmer als het ware “leeggezogen” wordt. Vroeger lieten we zowel eens een benzinetank van een moto leeglopen om de oude benzine eruit te krijgen. Lange slang erin, even zuigen, en de zwaartekracht doet zijn werk.

Waarschijnlijk onverstaanbare uitleg, maar ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen 🙂 Dus het is niet zonder gevaar als je niet weet wat er achter het slangetje zit.

inderdaad knap :up: :respect2:

Het blijft me op dit forum verbazen om te zien wat sommige mensen allemaal kunnen, knap!

[quote=”Peter_Targa_84″ post=172712]van dit vuil beestje:[/quote]

wat een plaatje: RESPECT :respekt:

Electrische onderdelen afdekken, Engine Clean (Meguiar’s) aanbrengen en eventueel inwrijven met een
                  zachte borstel, grondig naspoelen en Engine Dressing (Meguiar’s) erop en eventueel licht uitwrijven.
                  Geeft snel een mooi resultaat.

ik was gisteren bezig met de voorbereidingen van dit klusje bij mijn 986 boxster en kwam tot mijn verbazing een los slangetje tegen (vol plakkerige olie) ter hoogte van het expansievatje van de stuurbekrachtiging.
                    ik voelde m’n hartritme en bloeddruk stijgen dus ben ik direct in m’n boeken gaan snuffelen. daar niks in gevonden, het WWW afgeschuimd … en gevonden.
                    blijkt dat Porsche het zo heeft ontworpen en deze ontluchting gewoon los boven het motorblok bengelt.
                    dus alle ATF olie die via dat pijpje op je blok druppelt vangt bovendien nog extra stof en vuil :bounce: toch maar eens kijken of ik daar geen langer slangetje aan kan schuiven en ergens anders heen kan leiden. het eerste designfoutje van de *porsche ingenieurs dat ikzelf heb vastgesteld 💡

Boxster_ontluchtingExpantievatStuurbekrachtiging.jpg

XXX

Heb mijn kunststoffen delen gedaan met verzorgingsproducten van Autoglym heb zo de matte glans terug gekregen.
                      Als je’t langer laat inwerken dan gaat er meer glans op komen. Ben er tevreden van.
                      @ mush, de vernis is hoge temperatuur vernis en geeft geen problemen, is nu toch al 1.1/2 jaar.

:lekker: :lekker: :lekker: :respect2:

ik zag op een andere site ook voor en na foto’s van een opgefrist 986 motorblok:
                          dit zou ik bij mijn auto ook willen doen. welke producten/ werkwijzes raden jullie aan/af ?

Prachtig hoe jij je motor hebt laten blinken :respekt:

wow, knap gedaan *luv

Om op 3.2 verder te gaan
                                turbine fijn gestraald en dan behandeld met Alodine ( word in de luchtvaart gebruikt ) .
                                Nu zeven jaar en buiten lichte corrosie nog zo goed als perfect :happydance:

Attachments:
                                • 120-2091_IMG-2.jpg
                                • Afbeelding013-2.jpg

Knap werk :respekt:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.