Enkele problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Enkele problemen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo! Ik ben nieuw hier! Ik kom hier eigelijk raad vragen voor een maat van me (niet zo’n computergenie). Hij heeft enkele maanden geleden een 924 uit 83 gekocht. De auto was door de keuring en alles leek nog goed (het interieur was wel in mindere staat, maar dat blijkt een typisch 924-kwaaltje te zijn). Nu staat hij sinds augustus van achter in de tuin van iemand (de eigenaar heeft nog geen rijbewijs), op een zandbodem met wat onkruid en niet overdekt, wel met een autozeil erover.

    Maar enkele dagen geleden hebben we een grote vochtige plek aan de pedalen ontdekt, de mat van de bestuurder wordt helemaal nat. Hij had hem nog gestart, de motor stond redelijk warm maar als hij hem opnieuw wil starten lukt dat niet. De controlelampjes branden, starter doet het maar motor doet niet veel. Af en toe slaat de motor wel even aan maar dan draait hij een veel te laag toerental en valt hij gewoon weer uit. Ook koudstart dezelfde symptomen. Nu heeft hij ook nog eens een enorme vochtige plek in zijn koffer gevonden (mat was kletsnat).

    Dus mijn vragen;

    1) Wat kan die vochtige plekken in het interieur veroorzaken?
    2) Wat kan de oorzaak van het startprobleem zijn? Zou dit misschien iets te maken hebben met de vochtige plekken?

    Dank bij voorbaat,

    Senne en Wouter

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik denk eerder aan de koudstart die stuk is.

      Wim

        Oorzaak van slecht starten en niet stationair draaien kan het volgende probleem zijn.
        Grote kans dat er één van de injectoren bij weinig opbrengst ( stationair draaien) niet goed of helemaal geen benzine inspuit.

        Natuurlijk is het verstandig om de injectoren een keer te laten reinigen (ultrasoon) en testen maar je kunt ook de injectoren zelf ‘doorspoelen’ om de beter te krijgen.

        Daarvoor moet je de injectoren uit het inlaatspruitstuk trekken en zo neer leggen met aangesloten leidingen dat de benzine vrij kan stromen.
        Leg er bijvoorbeeld een stuk zeil of doeken onder zodat je niet de hele motorruimte onder de benzine hebt zitten.

        Verwijder het luchtfilterdeksel en druk de stuwschijf iets in. De stuwschijf is de aluminiumklep die bij draaiende motor opgetild word door de onderdruk aan de inlaatkant van de stuwschijf.
        Nu moeten alle injctoren evenveel beginnen te vernevelen. Druk de stuwschijf helemaal in om veel benzine door de injectoren te laten stromen.
        In de meeste gevallen loopt de motor na deze handelingen weer op alle cilinders en dus mooier stationair.

          een 924 2.0 heeft problemen met de inspuiting en lekken kunnen van overal komen. lekken kunnen zelf via de deur komen.
          Ik heb hier een 924 S 2.5 staan en die is nog altijd droog binnen in.

            Vaporlock.

              Eerst en vooral: hoe waterdicht is dat zeil ?
              Indien lek: water naar binnen via accubak, versleten dichting targadak en achterklep. De rest: benzinepomp ?

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.