enkele vragen omtrent aanschaf 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 enkele vragen omtrent aanschaf 997

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

De laatste maanden heb ik al serieus veel zoekwerk gedaan op oa dit forum en heel het internet omtrent de porsche 997.

Mijn plan is om rond september/oktober een exemplaar aan te schaffen, pas dan omdat vooral mijn financiën het dan min of meer zullen toelaten 🙂

Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden zodat als de tijd rijp is ik toch al wat meer weet over de 997 dan eerst het geval was.

Ik zit echter voorlopig nog met enkele vragen waar ik tot op heden nog niet echt wijs uit geraakt ben:

1) Ik bezit momenteel een audi A5 3.0 (verlaagd, mooie velgen, milltec uitlaat enzovoort) die ik zeker ook nog enkele jaren wil houden. Spijtig genoeg maar 1 garage. Dus mijn vraag, welke auto laat ik het best buiten staan? Stel dat ik ervoor kies om de 997 buiten te stallen, hoe pak ik dit best aan? Kan dat beestje daar tegen of mag ik mij op termijn aan problemen verwachten?

2) Zoek ik best voor een 997 van de eerste generatie of eerder de 997 facelift? Qua betrouwbaarheid veronderstel ik dat de facelift betrouwbaarder is?

3) Aangezien het nieuw model net uit is, kans dat de prijzen van de 997 nog serieus zakken de komende maanden of tegen eind 2012?

4) Is een 997 geschikt voor korte afstanden of neem ik daarvoor beter de a5?

5) Qua onderhoud best bij een erkende dealer of niet? Wat kost gemiddeld een klein en groot onderhoud? Want daar lees en hoor ik bedragen die serieus van elkaar verschillen

6) Verzekering: Omnium verzekering of niet meer nodig?

Alvast Bedankt om deze leek wat verder te helpen! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.