enkele vragen omtrent aanschaf 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 enkele vragen omtrent aanschaf 997

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    De laatste maanden heb ik al serieus veel zoekwerk gedaan op oa dit forum en heel het internet omtrent de porsche 997.

    Mijn plan is om rond september/oktober een exemplaar aan te schaffen, pas dan omdat vooral mijn financiën het dan min of meer zullen toelaten 🙂

    Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden zodat als de tijd rijp is ik toch al wat meer weet over de 997 dan eerst het geval was.

    Ik zit echter voorlopig nog met enkele vragen waar ik tot op heden nog niet echt wijs uit geraakt ben:

    1) Ik bezit momenteel een audi A5 3.0 (verlaagd, mooie velgen, milltec uitlaat enzovoort) die ik zeker ook nog enkele jaren wil houden. Spijtig genoeg maar 1 garage. Dus mijn vraag, welke auto laat ik het best buiten staan? Stel dat ik ervoor kies om de 997 buiten te stallen, hoe pak ik dit best aan? Kan dat beestje daar tegen of mag ik mij op termijn aan problemen verwachten?

    2) Zoek ik best voor een 997 van de eerste generatie of eerder de 997 facelift? Qua betrouwbaarheid veronderstel ik dat de facelift betrouwbaarder is?

    3) Aangezien het nieuw model net uit is, kans dat de prijzen van de 997 nog serieus zakken de komende maanden of tegen eind 2012?

    4) Is een 997 geschikt voor korte afstanden of neem ik daarvoor beter de a5?

    5) Qua onderhoud best bij een erkende dealer of niet? Wat kost gemiddeld een klein en groot onderhoud? Want daar lees en hoor ik bedragen die serieus van elkaar verschillen

    6) Verzekering: Omnium verzekering of niet meer nodig?

    Alvast Bedankt om deze leek wat verder te helpen! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
    • In Italië staan er wel meer te koop aan zeer aantrekkelijke prijzen met nog vrij beperkte km’stand

        dus gewoon een lipje, eventueel te bestellen via porsche zelf?
        zo laag hoeft niet voor mij maar hij staat wel mooi zo 🙂

        ik denk idd in italië, maar ben intussen vergeten waar ik deze ben tegengekomen, waarschijnlijk via mobile

        Anoniem

          Ratelen doen ze bij koudstart allemaal.
          Sport uitlaten ( in combo met Sport chrono, val duidelijk in herhaling 😳 ) geeft al een mooi geluid (dan nog t’ knopje plaatsen en klaar). Was wel als optie te bestellen.
          Oppassen met verlaging, wat zit eronder? Schroefkits zijn bij keuring verboden, zelf slechte ervaring gehad met H&R veren.
          Zou ook de sportophanging eronder kunnen zitten hebben, deze is 2 cm lager dan gewoon. Alhoewel die precies wat lager ligt.
          Verder heeft die een lipje extra onder de bumper.
          Oogt wel mooi.
          Staat die in Italië?

            Deze wagen vind ik heel knap 😯
            Behalve verlaging en de velgen wat hebben ze hiermee gedaan? Voorbumper is anders?

              Idd heb hem laten staan, was ook geen volleder interieur.

              Maar wel knap ding hoor, had een zalig ratelend geluid aan de uitlaten. Is dat typisch voor de S misschien? Want de gewone carrera waar ik maandag mee gereden heb vond ik maar stil.

              Anoniem

                Is verry verry basic!!
                Geen sport chrono, dus laten staan!!!!!

                  Hier ook van je F*CK ! Heb in december voor 34.000 € een 2003 996 (cabrio) aangekocht. Weliswaar perfect met alles op en aan, ook de hardtop. Maar als je nu de prijzen ziet dalen….. Heb eerder een foto gepost van een (naar mijn smaak) zeer mooie 997, met weinig km’s. Maar Benny 996 had een opmerking m.b.t motorkap. 😉 Dus zoals steeds hoofd koel blijven houden en je hart op stand-by zetten.

                    holy fu**, zijn 997’s werkelijk al aan die lage prijzen te vinden??!!

                      Deze middag ga ik met deze wagen een proefrit doen:

                      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=209836765

                      Vind ik een heel mooie wagen, misschien spijtig van de kilometers maar als hij er nog goed uitziet wie weet :lekker:

                        Elk z’n smaak 😉

                        Ik vind het niet erg tweede te zijn 😉
                        Ben ook nog nooit in de positie geweest dat’t op enkele honderdsten van secondes aankwam dus laat mij maar in de pot roeren 😉 :driver:

                          met PDK ben je zeker sneller en relaxer op de weg :applaus:

                            Vandaag een proefrit gaan doen met een 997 uit 2009 met pdk.
                            Ik was wel onder de indruk hoe vlotjes en snel dat ding kon schakelen, ik zie mijzelf met de hand niet zoveel schakelen in gewoon verkeer. Maar het voelde wel raar, ik ben gewoon om manueel te schakelen het voelde dus zeker niet vertrouwd.

                            Morgen doe ik een proefrit met een 997s uit 2005, handgeschakeld.
                            Ik ben benieuwd naar het verschil.

                              Is het grote voordeel aan de automaten in alle sportwagens niet de functie “Launch control”?
                              Er is geen enkele piloot die in enkele milliseconden kan schakelen, maar er is geen enkele automaat, die rekening houdt hoe de bocht aan te snijden, uit te komen…..enzo….en dan kiest de computer wel eens de versnelling die je als piloot net niet wou.

                                Een snob was je al toen je een Porsche kocht ! :first:

                                Ik dacht in mijn vorige replies nog te zeggen dat een PDK voor bompa’s was maar dat wou ik niet gezegd hebben.

                                Geintje hoor Free 😉
                                Elk heeft zijn voordelen, zowel PDK als handgeschakeld. Als jij maar geniet van uw vwoituur 😛

                                  ben al een oude man, maar geniet graag van de evolutie.
                                  snob hee.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.