enkele vragen omtrent aanschaf 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 enkele vragen omtrent aanschaf 997

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    De laatste maanden heb ik al serieus veel zoekwerk gedaan op oa dit forum en heel het internet omtrent de porsche 997.

    Mijn plan is om rond september/oktober een exemplaar aan te schaffen, pas dan omdat vooral mijn financiën het dan min of meer zullen toelaten 🙂

    Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden zodat als de tijd rijp is ik toch al wat meer weet over de 997 dan eerst het geval was.

    Ik zit echter voorlopig nog met enkele vragen waar ik tot op heden nog niet echt wijs uit geraakt ben:

    1) Ik bezit momenteel een audi A5 3.0 (verlaagd, mooie velgen, milltec uitlaat enzovoort) die ik zeker ook nog enkele jaren wil houden. Spijtig genoeg maar 1 garage. Dus mijn vraag, welke auto laat ik het best buiten staan? Stel dat ik ervoor kies om de 997 buiten te stallen, hoe pak ik dit best aan? Kan dat beestje daar tegen of mag ik mij op termijn aan problemen verwachten?

    2) Zoek ik best voor een 997 van de eerste generatie of eerder de 997 facelift? Qua betrouwbaarheid veronderstel ik dat de facelift betrouwbaarder is?

    3) Aangezien het nieuw model net uit is, kans dat de prijzen van de 997 nog serieus zakken de komende maanden of tegen eind 2012?

    4) Is een 997 geschikt voor korte afstanden of neem ik daarvoor beter de a5?

    5) Qua onderhoud best bij een erkende dealer of niet? Wat kost gemiddeld een klein en groot onderhoud? Want daar lees en hoor ik bedragen die serieus van elkaar verschillen

    6) Verzekering: Omnium verzekering of niet meer nodig?

    Alvast Bedankt om deze leek wat verder te helpen! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
    • Je hebt pas in de file gestaan als uw linkerknie pijn doet :respect2:

      0

        @Mushroom bij rijden Hoort schakelen .Er mag nog een beetje gewerkt worden toch ,moet niet altijd zo eenvoudig zijn . 😉

        0

          [quote=”free” post=91106]
          Als je echt wil genieten van de uitstapjes, is PDK een genot.[/quote]

          Ik heb gehoord dat een Mercedes zeer comfortabel en stil is. Je hebt zelfs zetels met nekverwarming en massagefunctie.

          Ik wil geen massage krijgen van mijn auto, ik rij liever met een auto 😉
          Bij rijden hoort schakelen :mrgreen:
          YMMV 😉

          0
          Wim

            En welke bedoel je van de velen die daar aangeboden worden. 😉

            0

              Je moet eens kijken op autoscout @ RODONDO,deze auto zijn kofferdeksel is niet mooi passend 😯 staat te koop bij powercars.

              0

                Je moet eens kijken op autoscout,deze auto zijn kofferdeksel is niet mooi passend.

                0

                  Mijn beroep is mensen leren auto rijden.
                  Dus leren mensen schakelen.
                  En onze P is PDK.
                  Voor veel mensen is autorijden een belevenis, en daar hoord miss schakelen (werken) bij. P heeft een zware koppeling, niet?
                  Als je echt wil genieten van de uitstapjes, is PDK een genot.

                  0

                    Als ik de youtube film zie gaat mijn voorkeur toch ook uit naar handgeschakeld, …

                    0

                      Handgeschakeld :driver: :driver: :driver:

                      0

                          op fifth gear heeft plato een test gedaan, eentje met PDK en eentje zonder PDK. Was met een cayman maar je kan de vergelijking doortrekken.
                          te vinden op youtube

                          0

                            +1

                            Kijk maar naar die smile: :driver:

                            0
                            Anoniem

                              PDK = [IMG]http://i39.tinypic.com/5ffb77.jpg[/IMG]

                              Schakelen = [IMG]http://i44.tinypic.com/2zrhkcg.jpg[/IMG]

                              0

                                Jullie doen mij twijfelen, maar zal deze week mijn mening posten na de proefrit met pdk.

                                Natuurlijk moet ik ook aan het prijsverschil denken, 997 MKI kan ik gerust voor de zomer kopen, wil ik een 997 met pdk dan zal ik nog moeten sparen en mijn plan uitstellen tot mid 2013 tenzij de prijzen intussen serieus naar beneden gaan. Dus is het al dat wachten waard terwijl ik eigenlijk binnen enkele weken met een 997 handgeschakeld al zou kunnen rijden? Elke dag zonder porsche is misschien een verloren dag :driver:

                                0

                                  gaan voor een 997S met sport cronopakket met PDK of eerste versie met tiptronic

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.