enkele vragen omtrent aanschaf 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 enkele vragen omtrent aanschaf 997

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    De laatste maanden heb ik al serieus veel zoekwerk gedaan op oa dit forum en heel het internet omtrent de porsche 997.

    Mijn plan is om rond september/oktober een exemplaar aan te schaffen, pas dan omdat vooral mijn financiën het dan min of meer zullen toelaten 🙂

    Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden zodat als de tijd rijp is ik toch al wat meer weet over de 997 dan eerst het geval was.

    Ik zit echter voorlopig nog met enkele vragen waar ik tot op heden nog niet echt wijs uit geraakt ben:

    1) Ik bezit momenteel een audi A5 3.0 (verlaagd, mooie velgen, milltec uitlaat enzovoort) die ik zeker ook nog enkele jaren wil houden. Spijtig genoeg maar 1 garage. Dus mijn vraag, welke auto laat ik het best buiten staan? Stel dat ik ervoor kies om de 997 buiten te stallen, hoe pak ik dit best aan? Kan dat beestje daar tegen of mag ik mij op termijn aan problemen verwachten?

    2) Zoek ik best voor een 997 van de eerste generatie of eerder de 997 facelift? Qua betrouwbaarheid veronderstel ik dat de facelift betrouwbaarder is?

    3) Aangezien het nieuw model net uit is, kans dat de prijzen van de 997 nog serieus zakken de komende maanden of tegen eind 2012?

    4) Is een 997 geschikt voor korte afstanden of neem ik daarvoor beter de a5?

    5) Qua onderhoud best bij een erkende dealer of niet? Wat kost gemiddeld een klein en groot onderhoud? Want daar lees en hoor ik bedragen die serieus van elkaar verschillen

    6) Verzekering: Omnium verzekering of niet meer nodig?

    Alvast Bedankt om deze leek wat verder te helpen! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 78)
    • Marcel ik ben passee ,maar heb het wel nog niet zover geschopt om in Porsche scene live te staan als jij 😉

        De 991 GT3 gaat wellicht ook alleen met een PDK bak geleverd worden. Om even aan te geven hoe goed die wel niet is 💡

        Met de hand schakelen is passee 😐

          Het schakelen gaat vlot en schokvrij .
          Bij een GT3 als de versnellingsbak olie nog niet warm heeft gaat het iets stroever .Persoonlijk vindt ik dat een goede indicator .

          Succes

            [quote=”Funny” post=91032]Gewoon ermee rijden en dan de afweging maken ,vind ik pdk sportief genoeg of wil ik toch handgeschakeld .
            Pdk is goed maar blijft automatic .Bij sportief rijden roer ik nog zo graag in depot , je kan toch nog net iets meer doen dan automatisch .[/quote]

            Ga ik ook doen, nu maandag heb ik een proeftit met een 997 facelift incl pdk
            Nadien probeer ik een ritje te regelen met een manuele van de eerste generatie.

            Kan je met een 997 smooth schakelen of heb je sowieso altijd schokkken?

              Gewoon ermee rijden en dan de afweging maken ,vind ik pdk sportief genoeg of wil ik toch handgeschakeld .
              Pdk is goed maar blijft automatic .Bij sportief rijden roer ik nog zo graag in depot , je kan toch nog net iets meer doen dan automatisch .

                [quote=”RODONDO” post=91028]Ik ben (nog) niet op de hoogte van de 997 modellen. Maar ik merk dat je voor 5000 € meer dan dat ik mijn 996 (06/2003) cabrio betaalde vandaag een zeer behoorlijk exemplaar op de kop kan tikken. Zou het overaanbod op de markt door nieuwe fiscale regels er voor iets tussen zitten ? 😥 Welk type is de 997 in bijlage ?[/quote]

                Dat is een carrera 2 eerste generatie.
                Idd je kan koopjes doen nu als het op 997 MKI aankomt.

                  Ik ben (nog) niet op de hoogte van de 997 modellen. Maar ik merk dat je voor 5000 € meer dan dat ik mijn 996 (06/2003) cabrio betaalde vandaag een zeer behoorlijk exemplaar op de kop kan tikken. Zou het overaanbod op de markt door nieuwe fiscale regels er voor iets tussen zitten ? 😥 Welk type is de 997 in bijlage ?

                  Attachments:
                  • porsche_971_img6.jpg

                    pdk is ongelooflijk goed.
                    Kan je niet met een andere automaat vergelijken.
                    Ga er mee proefrijden, en je bent verloren.

                      Tenzij ik nog een half jaartje kan wachten misschien.

                      Maar is er voor de rest veel verschil tussen de MkI en II als ik zou kiezen voor een manuele bak? Of is de pdk echt een must?

                        997 2S is een knappe bolide :first:
                        Ik vrees echter dat een budget van 55000€ een beetje krap gaat zijn voor een MKII ❗

                          En wat bedoel je met meer comfort? Minder harde ophanging of minder rammel geluidjes binnenin? 🙂

                          Ik zoek een zwarte 997 carrera 2s, manueel of pdk daar ben ik dus nog niet aan uit.
                          Sportchrono wil ik sowieso als dat 1) mogelijk is met manuele bak 2) mogelijk is met MKI
                          Ook sportuitlaat is pasm is een must.

                          Enige wat ik ermee van plan ben is verlaagde ophanging indien nodig, en voorbumper.

                          Het totaalplaatje moet sportief zijn, zwart en zwart interieur.

                          Mijn budget is een goeie 55.000 euro

                          Anoniem

                            PDK is snel, goed en …….voor luie mannen en gemis aan funbeleving (my second sense)

                            MKII iets meer comfort, krachtiger, sportchrono + manueel, alleen die leds :wtf:

                            Vertel ons eens wat je juist zoekt en wat je ermee van plan bent, helpt een stuk 🙂

                              Hoi allemaal,

                              Graag nog wat advies omtrent het volgende. Ik ben mijn zoektocht begonnen, weet ongeveer wat ik wil maar twijfel nog over enkele zaken.

                              Wat ik zoek is een carrera 2s, ik prefereer de MKII vooral omdat het een jongere wagen is en de pdk beschikbaar is. Maar de prijs scheelt toch wel een pak tussen de MKII en MKI. Daarom mijn vraag, is hij het waard?

                              Wat zouden jullie kiezen?

                              1) MKII met pdk
                              2) MKI manueel

                              En als ik een manuele bak neem, is het dan ook mogelijk om sport chrono te hebben?

                                @ Oli-Carrera: Bedankt voor de info. Aan welk bedrag mag ik mij ongeveer verwachten voor een omnium?

                                @ Reys: Sportchrono ook in combo met manuele schakelbak of is dat dan eigenlijk eerder geen verloren optie? En tijdig olie, check!

                                Ben trouwens gisteren een proefrit gaan rijden met de nieuwe 911. Knap ding, vooral ook wat het interieur betreft, veel ruimte voor een sportwagen.
                                Ik kan spijtig genoeg nog niet vergelijken met het vorige model (997) maar ik denk dat het nieuwe model wat aan sportiviteit zal missen in vgl met de 997? Lijkt mij allemaal zo groot en smooth voor een sportwagen. Ik was wel enorm onder de indruk van het geluid van de sportuitlaat, damn 8)

                                Anoniem

                                  Topic ergens gemist 😕
                                  997 prima ding, wel sportchrono nemen!
                                  Buiten vervelende interieurgeluidjes (die te verhelpen zijn) mag je rekenen op bobijntjes na pakweg 60000km, is een relatief hoge kost.
                                  Verder enkel slijtage kosten, remolie zeker op tijd en stond vervangen (zeker bij occasioneel circuit gebruik)
                                  Verbruik wat olie, welke P doet dat niet? Kap er gewoon Mobil 1 -5W50 in en Castrol SRF voor de remmen en ’t zit snor!
                                  Ene binnen zetten, gedekt door een omnium!
                                  MKI: look nostalgie
                                  MKII: leds 😕

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.