enkele vragen omtrent aanschaf 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 enkele vragen omtrent aanschaf 997

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    De laatste maanden heb ik al serieus veel zoekwerk gedaan op oa dit forum en heel het internet omtrent de porsche 997.

    Mijn plan is om rond september/oktober een exemplaar aan te schaffen, pas dan omdat vooral mijn financiën het dan min of meer zullen toelaten 🙂

    Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden zodat als de tijd rijp is ik toch al wat meer weet over de 997 dan eerst het geval was.

    Ik zit echter voorlopig nog met enkele vragen waar ik tot op heden nog niet echt wijs uit geraakt ben:

    1) Ik bezit momenteel een audi A5 3.0 (verlaagd, mooie velgen, milltec uitlaat enzovoort) die ik zeker ook nog enkele jaren wil houden. Spijtig genoeg maar 1 garage. Dus mijn vraag, welke auto laat ik het best buiten staan? Stel dat ik ervoor kies om de 997 buiten te stallen, hoe pak ik dit best aan? Kan dat beestje daar tegen of mag ik mij op termijn aan problemen verwachten?

    2) Zoek ik best voor een 997 van de eerste generatie of eerder de 997 facelift? Qua betrouwbaarheid veronderstel ik dat de facelift betrouwbaarder is?

    3) Aangezien het nieuw model net uit is, kans dat de prijzen van de 997 nog serieus zakken de komende maanden of tegen eind 2012?

    4) Is een 997 geschikt voor korte afstanden of neem ik daarvoor beter de a5?

    5) Qua onderhoud best bij een erkende dealer of niet? Wat kost gemiddeld een klein en groot onderhoud? Want daar lees en hoor ik bedragen die serieus van elkaar verschillen

    6) Verzekering: Omnium verzekering of niet meer nodig?

    Alvast Bedankt om deze leek wat verder te helpen! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 78)
    • Hallo,

      wij hebben zomer 2010 onze Porsche Carerra gekocht van 1° eigenaar.
      Volledig gekende historiek en vorige eigenaar was een echte Porschefreak, reed al meer dan 20 jaar met Porsche en om de 4 jaar een nieuwe.
      Probeer dit van zo iemand te kopen.
      Wagen is van eind 2005 en had 82 000 km.
      Wij gebruiken wagen enkel in het weekend, hebben eerste jaar 10 000 km gereden.
      Enkel bij droog weer buiten gehaald en altijd warm rijden vooraleer we op volle toeren gaan 🙂
      Bij ons staat hij binnen, andere wagen staat buiten. is firmawagen dus minder ons probleem :-p.
      Gezien het weinige aantal kilometers en dus minder frequent onderhoud gaan wij naar de officiële garage. Zeker naar latere verkoop toe, schept meer vertrouwen bij kandidaat koper denk ik.
      Wij hebben het eerste jaar full omnium genomen (wagen leren kennen enzo), maar hebben nu tweede jaar opnieuw genomen, misschien vanaf volgend jaar geen omnium meer maar is toch een serieus kapitaal waar we mee op baan zijn.

      Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

      Groeten,
      Olivier

        Nee nee Luc, is correcte auto met P-boekje…..en je weet ben een brave jongen 😀

          [quote=”Jochen” post=89262]Gekocht op 355000 km en nu 38500 km.[/quote]

          Km-teller terugdraaien, da mag nie hé Jochen. 😉 😉 😉

            Ok dat gaat wel lukken. Echter wat het aantal km betreft zal ik eerder gaan naar de 20.000 per jaar.

              Gekocht op 355000 km en nu 38500 km. Rij enkel als hobby in weekend. Zal uitkomen op 8 a 10000/jr.

              En dan algemeen op dit topic “motorschade”. Belangrijk een goede basis te kopen met gekende historiek. Een wagen met complete historiek is meestal ook met passie gereden. Eens je die gevonden hebt en je volgt het onderhoudsschema en blijt beneden de 3000 rpm voor het blok netjes 85°C heeft ben ik overtuigd dat al 98% van de problemen opgelost zijn 😉

                k’Heb mijn 997 Carrera S al 4 jaar zonder enig probleem :applaus:
                Heb wel nog maar 27.000 km….

                Plumber

                  [quote=”Jochen” post=89136]Bij mij Porsche binnen en jong werkpaard buiten (Bmw). Ik gebruik de P voor lange ritten, brood halen is met de Bm. Goede P specialist is mms even goed, had eerlijk gezegd nog geen problemen met m’n P, dus buiten olie filters en bougies had ik geen kosten…[/quote]

                  en hoeveel kilometer al gereden?

                    [quote=”funny” post=89151]Welkom hier ,heel wat vragen !

                    Binnen of buiten ,de liefde voor een wagen zal de doorslag geven .
                    Niet meer dan logisch ,met de komst van de 991 ,Vaa en 10 maanden verder zullen de prijzen dalen 😥
                    Bij elke wagen is het raadzaam om liever de motor warm te laten worden .
                    Welke generatie ? Afhankelijk van je budget .

                    Succes in je zoektocht[/quote]

                    dus technisch gezien verder geen verschil tuss de verschillende generaties?
                    hier en daar gelezen dat sommige 997’s makkelijk motorschade hebben, vandaar mijn vraag ..

                      [quote=”911-lover” post=89174][quote=”soulphonic” post=89097]Ok thanks.
                      En wat als je voorlopig geen carport hebt? :oops:[/quote]

                      Dan zet je even een tent van 9×3 meter die dan dienst doet als carport . Heb ik hier ook (zie achtergrond)

                      goeie tip eigenlijk, merci!

                        [quote=”soulphonic” post=89097]Ok thanks.
                        En wat als je voorlopig geen carport hebt? :oops:[/quote]

                        Dan zet je even een tent van 9×3 meter die dan dienst doet als carport . Heb ik hier ook (zie achtergrond)

                        Anoniem

                          Welkom hier ,heel wat vragen !

                          Binnen of buiten ,de liefde voor een wagen zal de doorslag geven .
                          Niet meer dan logisch ,met de komst van de 991 ,Vaa en 10 maanden verder zullen de prijzen dalen 😥
                          Bij elke wagen is het raadzaam om liever de motor warm te laten worden .
                          Welke generatie ? Afhankelijk van je budget .

                          Succes in je zoektocht

                            Bij mij Porsche binnen en jong werkpaard buiten (Bmw). Ik gebruik de P voor lange ritten, brood halen is met de Bm. Goede P specialist is mms even goed, had eerlijk gezegd nog geen problemen met m’n P, dus buiten olie filters en bougies had ik geen kosten…

                              1) Porsche binnen of onder carport.
                              2) Prijzen zullen waarschijnlijk wel zakken. 😥 😥 😥
                              3) Korte afstanden of lange geen probleem, hoe rapper hoe beter. :relaxman: :relaxman: :relaxman:
                              4) Omnium, moet ge zelf over beslissen hé.
                              5) 2de generatie stuk duurder dan 1ste generatie in occasie maar daarom beter. ❓ ❓ ❓
                              6) OPC stukken duurder dan andere garage’s. :wtf: :wtf: :wtf:

                                Ok handig en komt in orde ivm dat logo 8)

                                Nu nog wat hulp bij de andere vragen :lekker:

                                  [quote=”soulphonic” post=89097]Ok thanks.
                                  En wat als je voorlopig geen carport hebt? :oops:[/quote]

                                  Zie bijlage. Maar wel met vooraan ons logo natuurlijk ! 😀

                                  Attachments:
                                  • COVER.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.