ergerlijk probleem met contactslot

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 ergerlijk probleem met contactslot

  • Maker
    Discussie
  • Oewaarde vrienden,

    sinds enkele dagen merkte ik dat mijn contactsleutel soms moeilijker in het contactslot om te starten te steken was. Gisteren, en natuurlijk als je er ergens ver van huis mee aankomt, bleef de radio spelen na het verwijderen van de sleutel, en moest ik ettelijke keren zitten prutsen in dat slot om de auto ‘duidelijk te maken’ dat de sleutel wel degelijk verwijderd was, want anders wou hij zelfs blijkbaar niet afsluiten ook! Zelfs na het inspuiten van wat speciale slotcontactspray is er geen echt genoegdoende verbetering, en moet ik iedere keer na het, doorgaans stug, verwijderen van de sleutel, met het uiterste uiteinde van de sleutel nog net in het slot nog eens extra tegenwijzerszin draaien, om de radio uit te krijgen…

    Iemand een idee welk stuk vervangen zal dienen te worden? Want met de horrorverhalen qua prijzen van nieuwe sloten/sleutels en dergelijk in het achterhoofd, zit ik echt niet te wachten op een leuke surprise in de zin van ‘alles moet vervangen worden’

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • het is inderdaad opgelost voor een prijs in die range: ik heb uiteindelijk 140 euro betaald met twee nieuwe ruitenwissers bij, die excl BTW 33 euro kosten, dus uiteindelijk heeft het met montage bij iets van een 100 euro gekost. En het moet inderdaad wel zijn dat dit frequenter voorkomt, als ze alle stukken op stock houden… 🙄
      De benaming van het stuk dat ze vervangen hebben op de factuur maakt weinig meer duidelijk; enkel dat het met het contactslot te maken heeft… maar dat ze niet gelijk een gyneacoloog via de uitlaat gingen gaan tot aan mijn contactslot, dat hadden we ook wel kunnen raden… 😉

        In Knokke hebben ze het ook op een 15 minuten opgelost voor me.130 euro heeft het me ongeveer gekost!

          awel… ik ben eens benieuwd. Heb daarstraks naar OPC Knokke gebeld en het probleem uitgelegd, en volgens hen is het ‘het electronische gedeelte achter het slot’, zou er geen nieuw cylinderslot besteld dienen te worden, en zou het slechts een 15 minuten duren?? Morgennamiddag mag ik langsgaan, ik ben zeer benieuwd! Wordt vervolgd…

            mineur probleem dat een P-stealership zo gefikst heeft. bij mijn 986 bleef het contactslot hangen in de start stand en kwam niet meer automatisch teruggeveerd van stand 3 naar 2. er is een deel van het binnenwerk vervangen. ik rij nog steeds met dezelfde sleutels. dus geen deursloten moeten vernieuwen en geen ID-kaart noch “carte grise” nodig gehad.

              als het dat maar is… zolang we maar geen bewijs van goed gedrag en zeden moeten voorleggen… 😆

              Bedankt Johan

                Is een gekend probleem bij de 996. Als ik me goed herinner kan je gewoon een nieuw contactslot bestellen op chassisnummer zodat je dezelfde sleutel kan behouden. Je moet hiervoor wel naar de dealer gaan en je identiteitskaart en inschrijvingsbewijs meenemen om aan te tonen dat de auto effectief uw eigendom is.

                  inderdaad; een 996TT

                  Anoniem

                    Porschky rijd met een 996 turbo dacht ik

                      Is een klusje dat redelijk meevalt, zolang het slot nog werkt. Als je gaat wachten tot het slot het helemaal begeven heeft (zoals de meesten doen uit valse besparingsdrang), wordt het idd een dure zaak incl uitboren van het slot etc etc. Nu laten vervangen, evt door een specialist. Je hebt dan nog de keuze of je meteen ook de deurcilinders laat aanpassen , of met 2 verschillende sleutels gaat doorrijden, eentje voor de deuren en eentje voor het contact. Wat voor type Porsche is het?
                      trouwens, gelijk welke spray voor contactsleutels is prul, sloten enkel smeren met grafietpoeder, alle oliehoudende sprays trekken enkel meer vuil en stof aan en doen het zaakje nog erger vastkoeken.

                      Wim

                        Denk dat gehele slot vervangen moet worden, is een kwaaltje wat jammer genoeg meer voorkomt.
                        Schijnt ook nog een rot klus te zijn.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.