Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Erkende Porsche Dealer ervaringen
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door sunshine.
-
MakerDiscussie
-
10 september 2007 om 10:42
Naar aanleiding van dit topic onderneem ik een poging om een voor iedereen nuttig topic aan te maken mbt. eigen ervaringen met officiële Porsche concessiehouders.
Het lijkt mij weinig toegevoegde waarde hebben om elke “kleine” garage (waar je op onderhoud kan) toe te voegen, omdat die een veel plaatselijker clienteel hebben.
De meningen in dit topic zijn heel subjectief. Langsgaan en zelf oordelen, zal altijd beter blijven, maar misschien kan hier wel iets geleerd worden.
Dit topic kan alleen maar nuttig zijn, als iedereen een beetje gaat meewerken.
-
MakerDiscussie
-
Kronos in Gembloux.
ga er nu voor de tweede keer altijd heel goed ontvangen met drankje en al,dat hoeft niet maar is natuurlijk gezellig
nooit geen 10 minuten moeten wachten direct bedient
ze bellen mij altijd op om mij op de hoogte te houden van de werken de prijs en zo
gewoon 1 probleem gehad , ze bellen mij op om mij te zegen dat de mekanieker met de porsche op de brug de zetten een velg geraakt heeft ik 👿
maar geen probleem meneer we bestellen een nieuwe en bellen u op als de velg er is, zo gezegt zo gedaan en ik 😀dus ik zelf heb nog niets te zegen over kronos
mischien de prijs maar bon je porsche facturen blijven in orde 🙄carreramotors Gent
in 2000 koop ik, na lang dromen, mijn eerste Porsche aldaar; een zwarte 964 C2 met slechts 120.000 km van ’91. Overeengekomen prijs op de bestelbon: 890.000 frnak, BTW inbegrepen (wat voor mij, met een vrij beroep, belangrijk was! Verkoper krijgt ook van mij een kaartje met mijn BTW-nummer op voor de factuur) Op de dag van de afhaling aangekomen, vraagt de verkoper of ik ipv met een bankcheque niet toch met cash geld zou kunnen betalen?! Want; “ik moest toch begrijpen dat ze die wagen niet aan het volledige bedrag zouden factureren”!!!! Er ontstond een hele discussie (ik moest de volle factuur hebben om hem in mijn kosten te steken, en voor de omnium verzekering!), en uiteindelijk, om een lange discussie kort te maken, zegt de uitbui… uitbater dat ze hem dan toch zullen factureren op het volledige bedrag, MAAR dat ik zelf het surplus aan BTW moet opleggen die zij dan extra dienen te betalen; een kleine 80.000 fank!! Ik betaal het overeengekomen bedrag, en vertrek, geheel gedégouteerd, met mijn wagen, van plan om mij daar nooit meer te laten zien.
Twee weken later krijg ik een aanmaning tot betaling van het resterende bedrag, of een deurwaarder bla bla bla. Ik ga naar mijn advocaat met de bestelbon en de factuur, hij schrijft een vriendelijk briefje naar Carreramotors, en twee dagen later zit er ‘plots’ een creditnota in de bus voor die 80.000 frank… Ik denk: dit was het… Jaja, mijn kl… : twee weken later krijg ik een telefoontje van een patiënte van me, met de raad om mij te spoeden (met de politie) naar Carreramotors, omdat hij een uitvergrootte copij van mijn paspoort en rijbewijs (van de testrit!) uitgehangen had aan de balie, met in koeien van letters “opgelet oplichter” opgeschreven (en ik woonde toen op 300 meter van de garage!)!!!! DUS: politie daar binnen gevallen, dat blad in beslag genomen, en een proces tegen Carreramotors… Dat is dus het niveau van die mensen daar…Ben toen ook mijn beklag gaan doen bij de officiële hoofdzetel van Porsche. Zij beloofden me stellig dat dit niet zomaar kon, en dat ik hier zeker nog ging over horen… Maar ze hebben dus niets meer laten horen! Later heb ik gehoord dat ze stille vennoot zouden zijn aldaar? Of dit klopt of niet weet ik niet, maar de afhandeling van de hele zaak was uiterst pover… Benieuwd of er ooit nog iets van komt van die rechtzaak, want er is sindsdien niet veel meer rond gebeurd! Maar dat kennen we helaas…
Porsche Knokke
Uiteindelijk dis bij deze mensen terecht gekomen, en een ware verademing!!! Zeer vriendelijk, zeer correct, hebben op mijn aldaar particulier gekochte Boxster S ook zaken in garantie vervangen, en dat alles aan zeer correcte prijzen! Ik hoop enkel maar dat met de bouw van hun nieuwe garage in de typische (verplichte) stijl naast de huidige garage de prijzen voor onderhoud niet gaan stijgen!? Want nu werken ze uiteraard aan dezelfde dagloonprijs van Volkswagen en Audi, benieuwd of de nieuwe, aparte Porschegarage plots hogere werkuren zal aanrekenen…?
Je hebt natuurlijk andersom ook hé.
Bij PCB (Porsche Centre Brussels) komen vele bekende mensen (BVs)binnen en dan moeten de verkopers hun als koningen ontvangen en behandelen of hun baas krijgt een ambetant telefoontje…
Dat hebben de verkopers ook niet graag natuurlijk, bij PCB zien ze denk ik liever de gewone man (of vrouw) binnenkomen 🙂
Klant is koning dat wel maar dan zonder dikke nek graag 😉
[quote=”993S”:wr7ofdpa]en de uitzonderingen die negatief zijn dateren al van uit het stenen tijdperk dus totaal niets zeggend over vandaag.
Dat verwachte ik eigenlijk ook zo.[/quote]Ja , ongeveer 3 jaar geleden 🙄
[quote=”911-lover die eerder”:wr7ofdpa]
Volgens officieel Porschedealer Verellen pas na 1999 want in 2005 beweerde hij bij hoog en laag dat er zes jaar eerder nog geen Cupvelgen waren. 😕 cry:
[/quote][quote=”loe”:wr7ofdpa]Ik denk eerder dat veel mensen met de verwachting hooghartig behandelt te worden een p-dealer binnenstappen, en dat ze dit dan ook zo ervaren, ongeacht de behandelingswijze…[/quote]
Toch niet hoor . We zijn allemaal maar mensen en ik heb beroepsmatig veel te doen en te doen gehad met de upperclass van de bevolking .
De nieuwe rijken durfden wel eens arrogant doen , maar het grootste deel was gwoon menselijk en keek niet neer op de anderen.911-lover, tsja ik heb totaal andere ervaringen. En wees gerust ik stap nooit in pak een showroom binnen. Bij P behandelden ze me normaal itt tot bv Audi.
Zal wel van dealer tot dealer afhangen. Ik denk eerder dat veel mensen met de verwachting hooghartig behandelt te worden een p-dealer binnenstappen, en dat ze dit dan ook zo ervaren, ongeacht de behandelingswijze…T’is in ieder geval duidelijk dat de ervaringen eerder positief zijn bij off. dealers en de uitzonderingen die negatief zijn dateren al van uit het stenen tijdperk dus totaal niets zeggend over vandaag.
Dat verwachte ik eigenlijk ook zo.Ik kocht vorig jaar een Porsche kalender bij [size=150:1b9bex1b]Carrera Motors in St-Martens-Latem[/size]. Gisteren kreeg ik een vriendelijk telefoontje van hen of ik er ook één wenste van 2008. Ze zouden die dan ineens mee bestellen voor mij. Dat noem ik nu eens klantenservice … en dan nog voor een kalender 😉
[size=200:360mxwb9]Setakira over Kronos[/size]
3j geleden kwam ik regelmatig voorbij Cronos om te karten in Mariembourg (voorbereiding 24u Francorchamps). Eens gestopt met cabrio om petjes te bestellen. Wel leuk dat ze niet direkt aan je hangen (de verkopers) als je eens de toonzaal rondgaat. Maar heb wel 10min moeten wachten aan balie voordat er iemand kwam 😕
Petjes besteld maar nooit bericht gekregen dat ze aangekomen zijn, dus dan maar bij autosdekens besteld en beetje erna waren ze er 🙂[size=200:360mxwb9]Setakira over Verellen[/size]
3j geleden handleiding in nederlands besteld, goed ontvangen door verkopers, kon vrij enkele minuten in toonzaal rondgaan (is wel niet zo groot ginder) en dan pas sprak een verkoper mij aan. Alles werd genoteerd en ook gezegd dat het even kon duren om nl handleiding vast te krijgen. Dikke maand later werd ik opgebeld en alles was in orde (heb zelfs een 993 Cabrio model dat ze daar in hun vitrine hadden staan gekocht en ze hebben nog een 15min naar de verpakking gezocht 🙂 )
Heb ook al wel een paar slechte verhalen over onderhoud en reparaties oude wagens gehoord maar dat is hear-say dus niet voor mij om uit te leggen 😉[quote=”loe”:1qpj0tp0][eumh hallo?
wat had je verwacht? een liefdadigheidsinstelling? [/quote]
Neen , een garage van het merk wagen waar ik mee rijd waar ze me vriendelijk en als klant behandelen. Ongeacht hoe oud mijn wagen is of in welke kleding ik kom .
Ook ik heb klanten die minder fortuinlijk zijn en regelmatig komen informeren alvorens ze een aankoop doen (als ze die al doen) die moeilijker voor hun zal zijn als voor vele anderen.
Ook hen behandel ik vriendelijk en als normale klant en kijk niet minderwaardig op hun neer.
Als ik met een oudere wagen bij een ander merk aankom gaat dit wel.
Bij eerder genoemde garage blijkbaar niet.
Ik zit regelmatig op het Nederlandse forum en heb duidelijk gezien dat de Nederlandse officiele dealers daar duidelijk minder problemen hebben met de ouderdom van de Porsche . Daar zijn ze kennelijk wel behulpzaam en vriendelijk.
Hier is nog iemand op het forum die ondanks dat hij het geld wel heeft zeer onvriendelijk is behandeld door een Officiele Porsche dealer daar hij niet in de “vereiste” kleding kwam info en prijs vragen voor een 997 ❗
Dat valt niet onder de noemer LIEFDADIGHEIDSINSTELLING maar KLANTENSERVICE .
De dealer schenkt niets zoals liefdadigheidsinstellingen maar wordt (goed) betaald voor zijn diensten . Deze mogen dan op z’n minst vriendelijk en correct zijn.[quote=”MRD-Porsche”:1dsv6t0e][quote=”911-lover”:1dsv6t0e]Neen , maar ik had wel niet mijn 100% Zijden Van Gils Kostuum aan en was er in gewone (werk/alledaagse) kleding .[/quote]
Heb ik nog al gehoord van andere mensen dat er daar alleen al onderscheid gemaakt wordt ivm gedragen kleding, ronduit schandalig.. Porsche = puur winstbejacht, vind het spijtig om dit te moeten zeggen.[/quote]eumh hallo?
wat had je verwacht? een liefdadigheidsinstelling? Het valt me op dat blijkbaar veel mensen met specifieke eisen (lees: oudere modellen)last hebben bij de officiële dealers…
misschien self-fulfilling prophecies? 8)
Sorry, moet wat hierboven staat absoluut tegenspreken. Sinds de nieuwe verkoper er staat altijd héééél vriendelijk ontvangen geweest en de vorige en laatst magazijnier waren ook steeds vriendelijk tegen mij al kwam ik in mijn trainingspak en alleen om een onderdeel te halen…
Nu heeft iedereen af en toe wel een slechte dag….
Ik begrijp dat de meeste negatieve reacties wel dateren van enkele jaren geleden…….?[quote=”911-lover”:2dwdu0d6]Neen , maar ik had wel niet mijn 100% Zijden Van Gils Kostuum aan en was er in gewone (werk/alledaagse) kleding .[/quote]
Heb ik nog al gehoord van andere mensen dat er daar alleen al onderscheid gemaakt wordt ivm gedragen kleding, ronduit schandalig.. Porsche = puur winstbejacht, vind het spijtig om dit te moeten zeggen.Neen , maar ik had wel niet mijn 100% Zijden Van Gils Kostuum aan en was er in gewone (werk/alledaagse) kleding .
[quote=”911-lover”:ilupympg]Eerste antwoord was of ik wel zeker was dat het voor een Porsche moest zijn.
Zijn eerste vraag was of ik wel een Porsche had.
Na mijn bevestigend antwoord moest ik die eerst laten zien.
[/quote]8) Had jij een t-shirt aan van een ander automerk ofzo? Wel raar dat ze die vraag stellen als je bij hen in de garage komt. … 😕
Daar vorige draadjes verdwenen zijn wil ik die paar ervaringen verder specifieren bij Verellen
De eerste keer had ik panne met de 911 . Na een Specialist te raadplegen blek het probleem het DME relais te zijn (vierkant blokje onder bestuurderszetel sleuteltje 10 ) Ik kon dit zelf doen. Het relais moest ik halen bij Verellen.
Naar Geel gereden en daar met het oude relais in de hand een nieuwe gevraagd.
Eerste antwoord was of ik wel zeker was dat het voor een Porsche moest zijn. Na het tonen van het relais met serienummer vertrok de magazijnier.
Ik heb daar alleen (was niemand voor me) 45minuten mogen staan wachten tot ik uiteindelijk alles behalve vriendelijk dat relais toegesmeten kreeg en mocht betalen.
Probleem was opgelost.
Het tweede verhaal heb ik hierboven gequote. En daardoor begreep ik dadelijk waarom ze me het relais niet dadelijk en vriendelijk verkochten.Het derde was bij de velgen die ik onder de 911 had.
Door de verandering in de wetgeving moest ik een homologatie van Porsche hebben voor velgen die al 6 jaar goedgekeurd werden.
Ik naar Verellen om dit aan te vragen. Na mijn verhaal te doen aan de balie lieten ze me 20 minuten staan en babbelden rustig onder elkaar verder bij hun koffietje. Na een paar maal vragen of iemand mij wilde helpen kreeg ik telkens “een ogenblikje mijnheer” te horen en mocht blijven wachten. Na een dik half uur kwam een oudere man waartegen ik mijn verhaal weer mocht doen.
Zijn eerste vraag was of ik wel een Porsche had.
Na mijn bevestigend antwoord moest ik die eerst laten zien.
Na het naar buiten gaan en aanduiden van mijn wagen moest ik de vraag opnieuw stellen daar hijdie niet meer wist.
En toen dus dat ze zes jaar geleden nog geen Cups hadden en dit tuningvelgen waren die ze allemaalmoesten verbieden.
Het waren originele dus ik stond erop dat ze iemand haalden die dit kon bevestigen.
Bleef hij doorhameren over dat alle tuningproducten verboden moesten worden (hij zal mijn sticker van de winkel gezien hebben op het achterraam) en als hij op de keuring zou werken er enkel nog originele wagens doorkwamen.
Ik ben mijn wagen ingestapt en vertrokken.
Als dit klantenvriendelijk is en kennis van het vak ben ik de koning van België
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.