Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 10 maanden geleden door J.
-
MakerDiscussie
-
18 februari 2019 om 18:49
mei 2016 koop ik een 911T van 1973 bij classiccarbrothers.
in de beschrijving staat uitgerust met lichtmetalen velgen FUCHS.
in juni ,tijdens demontage,stel ik vast dat het imitatie velgen zijn.
ik stuur een mail op 14 juni 2016 met de bemerking dat ik graag een set lichtmetalen FUCHS velgen krijg.
zij beloven eens rond te kijken.
groot is mijn verbazing dat ik op 15 juni 2016 bemerk dat de beschrijving,op internet, is aangepast. De lichtmetalen velgen FUCHS zijn lichtmetalen velgen geworden ?????????
Ik geef het voordeel aan de twijfel en heb nog vertrouwen dat het goedkomt.
Vandaag februari 2019 is de wagen klaar ,na restauratie, en ik contacteer classiccarbrothers.
yep ze hebben een set FUCHS velgen ………… 2000 euro te betalen ?????????????
graag jullie idee hoe ik dit verder kan aanpakken.
Bedankt alvast
ricardo- Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door David Claes.
-
MakerDiscussie
-
Oke dan, wat ik er van denk, we zijn toch publiekelijk bezig. Voordat de Hollanders weer in zijn algemeenheid aan de schandpaal worden genageld.
Ik heb het vermoeden dat voor bijna elke 2e hands P’ke koper die hier aanwezig is, en ooit helemaal niks van die auto’s wist, het allemaal bekend in de oren klinkt.
Doorgaans, what you see, is what you get. Op het moment dat je hebt betaald en de pad af rijdt is het jouw probleem. Wat ze je allemaal vertellen in het begin, heb je doorgaans 20 jaar voor nodig om in de gaten te krijgen wat nou precies waar was en wat emotie of flauwekul.
Ofwel, ik denk dat we allemaal wel leergeld hebben betaald, en ik denk ook in veel gevallen een stuk meer dan 2.000 euro (ik wel in ieder geval) , er zaten tenminste velgen onder, das alweer heel wat. En tuurlijk is dat niet leuk en tracht je op de een of andere manier je gelijk te halen, maar feitelijk schiet dat niet op, je raakt er alleen maar gefrustreerd van en mensen zullen je niet meer helpen als je ze nodig hebt.
Het hoort allemaal bij Porsche wereld, you are very welcome to it, gewoon incasseren, en inderdaad move on!! Ga nou maar lekker rijden en genieten van je autootje, je hebt er genoeg tijd in zitten. Als je er in blijft hangen, zal de auto je nooit de volle 100% fun geven. Veel plezier!
[quote=”geertg” post=275141]@ Vandamme : het verkondigen van uw mening zonder omwegen is mooi maar kan dit niet op een meer subtiele manier d.w.z. zonder mensen te bruskeren.
Het is voldoende dat het geschrift in het normale maatschappelijke leven, tot op zekere hoogte, een bewijs kan opleveren d.w.z. een geschrift dat zich aan het openbaar vertrouwen opdringt, zodat de overheid of particulieren die ervan kennis nemen of aan wie het wordt voorgelegd kunnen overtuigd zijn van de waarachtigheid van hetgeen in het geschrift is vastgelegd of kunnen gerechtigd zijn daaraan geloof te hechten.
Er moet een materieel element zijn (verdraaien van de waarheid, waarheid vermommen, valse vermeldingen, …) maar ook een moreel element, zgn. het bedrieglijk opzet (het oogmerk om te schaden of het oogmerk om zich met het geschrift enige voordeel of winst te bekomen welke men niet zou hebben behaald zonder gebruik van dat stuk).[/quote]Een website is dat niet, en een website na verkoop al helemaal niet…
het is geen bestelbon of factuuren dat bruskeren.. de een heeft langere en gevoeliger tenen dan een ander.
Elk is vrij om veiligheids schoenen met stalen toppen te kopen als de tenen regelmatig zeer doen.[quote=”ricardo porsche” post=275143]
stijn,wat betreft je uitspraak dat Porsche niet spreekt ,in haar officiele docs, over FUCHS velgen,hierbij het bewijs dat porsche dit WEL doet. zie bijgevoegde foto.
[/quote]Das een artikeltje op hun website
Das geen workshop manual of verkoops brochure, optielijst of verkoops document uit 73.Dat is gewoon Porsche die de onofficiele benaming uit de community overneemt.
Ondertussen is die naam dus gemeengoed geworden zodat Porsche hem overneemt.. Maar het is niet Porsche’s eigen keuze.. Het komt uit de community.Toen die velgen verkocht werden heetten die nooit “Fuchs”
Fact.goede morgen,
nieuwe week en nieuwe uitdagingen.
bedankt Geertg voor je deskundige info.
stijn,wat betreft je uitspraak dat Porsche niet spreekt ,in haar officiele docs, over FUCHS velgen,hierbij het bewijs dat porsche dit WEL doet. zie bijgevoegde foto.
tevens voeg ik nogmaals de fotos toe die aantonen dat Roan ,van Classiccarbrothers ,de tekst onmiddellijk heeft aangepast nadat ik hem de opmerking maakte dat het geen echte FUCHS velgen waren.(dit omdat de kwaliteit van de eerste set fotos niet goed was.)
groetjes
Richardo@ Vandamme : het verkondigen van uw mening zonder omwegen is mooi maar kan dit niet op een meer subtiele manier d.w.z. zonder mensen te bruskeren.
Wat betreft het misdrijf “valsheid in geschrifte” : zie artikel 194 – 197 Strafwetboek (Sw). U zal vaststellen dat er voor valsheid in geschrifte geen contract moet zijn. Ieder privaat geschrift dat in een zekere mate tot bewijs kan strekken en waarvan de vervalsing een nadeel met zich kan meebrengen, is een akte in de zin van artikel 196 Sw. (b.v. een factuur, een bouwplan, een parkeerkaart voor mindervaliden, …). Het moet zelfs geen geldige akte zijn, het volstaat dat het er als een regelmatige akte uitziet.
Het is voldoende dat het geschrift in het normale maatschappelijke leven, tot op zekere hoogte, een bewijs kan opleveren d.w.z. een geschrift dat zich aan het openbaar vertrouwen opdringt, zodat de overheid of particulieren die ervan kennis nemen of aan wie het wordt voorgelegd kunnen overtuigd zijn van de waarachtigheid van hetgeen in het geschrift is vastgelegd of kunnen gerechtigd zijn daaraan geloof te hechten.
Er moet een materieel element zijn (verdraaien van de waarheid, waarheid vermommen, valse vermeldingen, …) maar ook een moreel element, zgn. het bedrieglijk opzet (het oogmerk om te schaden of het oogmerk om zich met het geschrift enige voordeel of winst te bekomen welke men niet zou hebben behaald zonder gebruik van dat stuk).Luxaflex is ook een algemene benaming voor horizontale jaloezieën. Echter zelden heeft men echte Luxaflex gekocht.
Ben het met Stijn volledig eens. Relativeer en ga verder met je leven.
Als je onwetend er geen last van zou hebben gehad is het nooit belangrijk genoeg om je druk over te maken.Dan begrijp ik niet dat je nog niet hebt leren relativeren in t leven.
Wat staat er op je factuur?
Originele, periode correcte, Porsche lichtmetalen velgen ?Want dat is de enige juiste naam voor een originele velg die bij die auto hoort.
Fuchs is een fabrikant naam, geen officiele velg benaming.Schriftvervalsing is iets helemaal anders dan wat jij denkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Valsheid_in_geschrifte
Je kan moeilijk van schrift vervalsing spreken op een website, het is geen contract.
Het is geen rechtsgeldig documnt.Maar als jij “fraude” blijft roepen zonder bewijs te kunnen leveren.. is het wel lasterlijk en dat kan gelijk welke advokaat je voor een paar honderd euro even kort uitleggen.
Jij moet kunnen bewijzen dat er moedwillig een switcheroo of bewust een minderwaardig product als iets duurders is gepresenteerd.
Het moet echt met voorbedachte rade zijn, en dat kun jij echt niet bewijzen.
Er is NIKS in gans je verhaal dat daar op wijst.Hoogstens een beschrijving die jij anders dan bedoelt hebt geinterpreteerd.
En na de verkoop, na ontvangst een website verduidelijken is geen fraude , noch schrift vervalsing.
De verkoop was al gedaan. Bestelbon en Factuur , die zijn relevant. de rest niet.Goede avond Allemaal.
Bedankt voor je bemerkingen,aanbevelingen,ideeen enz.
Ik heb de fout gemaakt om te geloven in de eerlijkhei van mensen. En dit gedurende de 3 jaren dat deze materie nu aansleept.
Wat ikminder begrijp is dat jullie dit geen schriftvervalsing vinden. En dit nog met voorbedachte rade?
Maar goed iedereen zijn mening.
En Stijn ik denk dat ik ouder ben dan jij.
RicardoIk vind het sowieso nooit sjiek om iemand of een firma publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Je kunt best aangeven dat je lering hebt getrokken uit een aankoop maar laat het dan daar ook bij.heb 6 jaar in NL gewoond waar ze graag op de borst kloppen en aanprijzen dat ze daar graag direct en to the point communiceren ,en dat wie dat niet aan kan het maar moet leren appreciëren 😀
en ben daar zelf geflest omdat ik zonder akk een 73S kocht die gaar was en ik niks beter wist dan dat het ding goed klonk en optrok.
Zat 6 m garantie op… MeterAls het enige waarover ik kon klagen gewoon die velgen was geweest, lol… peanuts gewoon
Maar het was mijn eigen dommigheid.[quote=”ricardo porsche” post=274994]Stijn,
Waarom zo agressief. Is niet gezond en ook niet plezant.
Als je eens rustig mijn teksten zou lezen kun je het als volgt samenvatten:
[/quote]Stijn Van Damme benoemt gewoon de zaken graag heel precies en zegt wat hij zegt zonder omwegen, je moet je pappenheimers kennen. Aan je uitleg was eerst geen pijl te trekken.
Je hebt er toch van geleerd? Ik heb zelf al erger meegemaakt en ik overleef nog. Dit is echt een schoolvoorbeeld van what doesn’t kill you makes you stronger (smarter in dit geval). Ik zou dit niet gepost hebben.
Ik agressief? jij verweet me van site vervuiling en fake nieuws.
Nog altijd geen logische verklaring waarom je iets 2.5 jaar laat liggen.
Als ik een pak frieten haal, en ik merk 2 minuten later dat er ketchup op ligt ipv mayonaise
Dan ga ik niet tot de week erna wachten om er over te klagen.Je kan niet 2.5 jaar na de feiten plots beginnen klieren over iets dat voltooid verleden tijd is.
Dingen zijn duurder geworden , zeldzamer geworden en het is gewoon een afgesloten dealJe kan niet onbeperkt in tijd terug gaan om transacties te betwisten.
Hoe oud ben jij eigenlijk? Ben je toevallig zoeen Millenial??
Stijn,
Waarom zo agressief. Is niet gezond en ook niet plezant.
Als je eens rustig mijn teksten zou lezen kun je het als volgt samenvatten:
Ik heb de wagen in mei 2016 gekocht bij classiccarbrothers.
In juni 2016 is de wagen thuis aangekomen,in mijn garage en ben ik begonnen met de restauratie.
Hier merk ik op ,door de velgen nauwkeurig te ondezoeken( hadik al eerder moeten doen)
Dat het geen originele FUCHS velgen zijn.
Ik meld dit dadelijk aan Roan CCB en deze stelt me gerust met de uitleg: de retstauratie duurt nog een tijdje .zodoende heb ik de tijd om rond te kijken naar een set originele FUCHS velgen.
Ik had tot dan een goed gevoel met Roan en ik geloofde hem.
Echter op 15 juni 2016 zie ik toevallig dat de originele beschrijving van deze wagen ,op internet, aangepast is. ???????? De lichtmetalen velgen FUCHS zijn vervangen door lichtmetalen velgen ???????
Op mijn vraag waaromhijdatdeed zegt ie: omdat de info moet kloppen??????? Ik heb hem niet verteld dat ik een copy van de originelebeschrijving had genomen.
Ik laat het zo ( achteraf gezien een stomme beslissing)en restaureer rustig verder.
Nu ,feb 2019, is de wagen in zijn afwerkstadium en neem ik contact met Roan.
Hij meldt me dat hij een set FUCHS velgen heeft en dat die 2000 euro dienen tekosten.
Mijn opmerking: ik heb een 911 gekocht van classiccarbrothers met lichtmetalen velgen FUCHS
Veegt hij nu van tafel met argument: je hebt gekocht in de staat van dat moment.mijn vraagen de originele beschrijving van de wagen geldt die dan niet? Stilzwijgen ??????
Heb nog verschillende malen met Roan gesproken maar hij blijft bijzijn standpunt.
Ook mijn mededeling dat ik mijn ervaring op de forums zou delen laat hem Koud.
Zodoende heb ik deze topic gestart.
Stijn je technische opmerkingen qua controles ,praktische kennis enz. Zijnterecht.
Maar het accent in deze topis ligt op de ” frauduleuze ” handelingen van classiccarbrothers.
En dit wil ik met jullie delen.
Al de andere bemerkingen ,je had dit en je had dat ,zijn korrekt en ik zal er mijn lessen uittrekken.
Echter mijn primair punt is dat ik zeer teleurgesteld ben in Roan die een vertrouwde en professionele uitstraling had ,in de beginperiode.
Ricardo[quote=”ricardo porsche” post=274953]een goede morgen,
stijn dan lees jij andere porsche literatuur dan ik ??????
als je de “the used 911 story “van Peter Zimmerman neemt dan kun je op blz 54 lezen
FUCHS 5 spoke alloy wheel . enzoverder
stel voor deze site niet te vervuilen met nep nieuws.
groetjes
Ricardo[/quote]In boeken kan iedereen schrijven wat ze willen, ik sprak van Porsche manuals , brochures, PET.
PORSCHE publicaties, Officiele dingen dus.Bij mijn weten heft Porsche nooit de term Fuchs wheel gebruikt destijds.
Fuchs was een OEM fabrkant. Geen velg benaming.Waar zie jij hier “Fuchs” staan??
Heb jij daar een workshop Manual of brochure uit 73 liggen waar Fuchs op staat?
Ik leer graag iets bij, dus kom maar op.Jij durft wel.
mij verwijten van nep nieuws terwijl je zelf hier loopt onzin te verkopen met een vage klacht en nul kommal nul uitleg waarom je dan wel bijna 3 jaar wachten met klagen..Leg dat eens uit? Van waar de vertraging?
Waarom heb je het niet binnen een redelijke termijn voor dienst na verkoop kort gesloten?
Je hebt de auto sinds 2016 in bezit , ja toch?Je bent gewoon drie jaar te laat met je klacht. Sorry, slikken die pil.
Maar je bent zeker geen alleenstaand geval.
Het eerste wat ik doe als ik naar een tweedehands 911 kijk, is zien of de Fuchs origineel zijn.
Er zijn tegenwoordig veel repros op de markt. De één al beter dan de ander. Een beginnende Porsche enthousiast is snel om de tuin geleid.
Ik verdenk verkopers er zelfs van dat ze bewust wisselen, want dat is easy money.
En als je als potentiele koper de opmerking maakt over repro Fuchs, dan zeggen ze verwonderd dat ze dit zelf niet gezien hadden… yeah right.
Hou ze maar eens in de gaten, de occasie 911jes langs de baan. Er staan er meer op repros dan op echte Fuchs.Ik ga geen namen noemen maar ik kan een voorbeeld geven van een grote en gerespecteerde Porsche dealer waar ik dit al heb meegemaakt. Tis al lang geleden en ik heb daar geen bewijs van dus ik hou het voor mezelf. Ik wil maar zeggen dat je ALTIJD moet opletten.
Les die hieruit te leren valt: DOE JE HUISWERK voor je koopt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.