Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › ervaring met classiccarbrothers uit schijndel
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 12 maanden geleden door
J.
-
MakerDiscussie
-
18 februari 2019 om 18:49
mei 2016 koop ik een 911T van 1973 bij classiccarbrothers.
in de beschrijving staat uitgerust met lichtmetalen velgen FUCHS.
in juni ,tijdens demontage,stel ik vast dat het imitatie velgen zijn.
ik stuur een mail op 14 juni 2016 met de bemerking dat ik graag een set lichtmetalen FUCHS velgen krijg.
zij beloven eens rond te kijken.
groot is mijn verbazing dat ik op 15 juni 2016 bemerk dat de beschrijving,op internet, is aangepast. De lichtmetalen velgen FUCHS zijn lichtmetalen velgen geworden ?????????
Ik geef het voordeel aan de twijfel en heb nog vertrouwen dat het goedkomt.
Vandaag februari 2019 is de wagen klaar ,na restauratie, en ik contacteer classiccarbrothers.
yep ze hebben een set FUCHS velgen ………… 2000 euro te betalen ?????????????
graag jullie idee hoe ik dit verder kan aanpakken.
Bedankt alvast
ricardo-
Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden geleden door
David Claes.
-
Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden geleden door
-
MakerDiscussie
-
goede morgen Geert,
bedankt voor je commentaar.
inderdaad ik had sneller moeten reageren.direct nadat ik de schriftvervalsing opmerkte.
maar weet je: een van mijn levensregels is mensen te vertrouwen tot het tegendeel bewezen is…
en ik had een goed gevoel tijdens de aankoopfase.
het is en harde les voor mij geweest.
ricardohellraiser,
goede morgen.
classiccarbrothers heeft dit inderdaad geprobeerd om deze vermeende verwisseling van velgen hard te maken.
maar het werd stil ,aan hun zijde , toen ik copies van de originele beschrijving en de door hun aangepaste versie toestuurde.
het feit dat ze vlug de beschrijving veranderden,nadat ze mijn mail met de vraag naar fuchs velgen hadden ontvangen,toont,mijn inziens,aan dat ze handelden met voorbedachte rade.
groetjs
Ricardo,een goede morgen,
stijn dan lees jij andere porsche literatuur dan ik ??????
als je de “the used 911 story “van Peter Zimmerman neemt dan kun je op blz 54 lezen
FUCHS 5 spoke alloy wheel . enzoverder
stel voor deze site niet te vervuilen met nep nieuws.
groetjes
RicardoOm er een andere draai aan te geven,
weet je zeker dat de wagen met imi fuchs geleverd werd en ze niet werden omgewisseld door het reparatiebedrijfje waar hij staat?
(kan gebeuren)@ Ricardo : je had de verkoper onmiddellijk, d.w.z. bij de vaststelling dat het imitatievelgen waren, in gebreke moeten stellen en originele velgen eisen. Je wordt nl. geacht de wagen gelet op de omstandigheden binnen zo kort mogelijk termijn te keuren en iedere tekortkoming binnen een redelijke termijn aan de verkoper mee te delen.
@ Hellraiser : “Repro fuchs herken je meestal wel vanaf 2 meter afstand. (dikte van de velg tussen de spaken, ronding van de spaken zelf, vorm van het velgbed, …)”, jij misschien wel maar je mag dit niet van “een leek in de desbetreffende materie” (zoals men dit juridische noemt) verwachten.
Ricardo mocht redelijkerwijze krachtens de beschrijving verwachten dat de wagen uitgerust was met originele Fuchs velgen tenzij de verkoper aantoont dat Ricardo “kende of behoorde te kennen” dat het imitatievelgen waren.
ik lees het toch echt als zijnde , gekocht
thuis gebracht, zelf demontage gedaan..
zelf gerestaureerd of elders laten restaureren..vaag verhaal tot en met
[quote=”ricardo porsche” post=274889]mei 2016 koop ik een 911T van 1973 bij classiccarbrothers.
in de beschrijving staat uitgerust met lichtmetalen velgen FUCHS.
in juni ,tijdens demontage,stel ik vast dat het imitatie velgen zijn.
ik stuur een mail op 14 juni 2016 met de bemerking dat ik graag een set lichtmetalen FUCHS velgen krijg.
zij beloven eens rond te kijken.
groot is mijn verbazing dat ik op 15 juni 2016 bemerk dat de beschrijving,op internet, is aangepast. De lichtmetalen velgen FUCHS zijn lichtmetalen velgen geworden ?????????
Ik geef het voordeel aan de twijfel en heb nog vertrouwen dat het goedkomt.
Vandaag februari 2019 is de wagen klaar ,na restauratie, en ik contacteer classiccarbrothers.
yep ze hebben een set FUCHS velgen ………… 2000 euro te betalen ?????????????
graag jullie idee hoe ik dit verder kan aanpakken.
Bedankt alvast
ricardo[/quote]Ik vind het ook allemaal een beetje vreemd. Dus die brothers hebben gedurende 3 jaar jouw bij hen aangekochte 911 gerestaureerd? En het enige akkefietje dat je in al die tijd met hen voor hebt zijn die namaak Fuchs? Heb je die mail van 14/6/2016 nog? Hebben ze daarop per mail of per telefoon gereageerd? En toen je de dag erop vaststelde dat ze de beschrijving gewijzigd hadden ging er géén alarmbelletje af bij jou?
[quote=”ricardo porsche” post=274911]Stijn,
bekijk de bijgevoegde fotos in mijn eerste nota!!!!!
Hier zie je duidelijk dat er schriftvervalsing/fraude gebeurd.
op de originele beschrijving staat lichtmetalen FUCHS velgen en op de beschrijving gemaakt nadat ze mijn email ontvangen hebben ,staat lichtmetalen velgen ??????? deze beschrijving aanpassing is gebeurd op de site van classiccarbrothers.
Wat betreft de benaming FUCHS velgen : de FUCHS velgen hebben stamps aan de achterzijde van de velg en als ik betaal voor lichtmetalen FUCHS velgen dan dienen deze stamps aanwezig te zijn.
anders dient er bijvoorbeeld te staan : imitatie fuchs velgen.
maar het belangrijkste punt is: dat ik mijn slechte ervaring met classiccarbrothers wil delen met de porsche community
groetjes
Richard[/quote]die screenshot zegt me helemaal niks.
om te beginnen is het te klein van resolutie,
ten tweede is het geen verkoops document,
ten derde is het iets van 2016 en we zijn 2019En nu kun je bleiren dat er geen imitatie fuchs stond of gewoon lichtmetalen velgen.
Maar toon mij eens de beschrijving van Fuchs velgen in de Porsche Literatuur.. juist, daar staat helemaal niet “fuchs velgen” maar “forged light alloy wheels”Fuchs is geen model, het is een fabrikant naam die in de loop der jaren een design naam geworden is.
Alles dat er op lijkt heet tegenwoordig fuchs velgen.vijgen na pasen.
als je het in Juni 2016 opmerkte had je maar niet moeten wachten tot 2019 om er iets aan te doen.Je zegt zelf ‘ de beschrijving op dat moment’. Terwijl de website wordt weergegeven van latere datum en er in de overeenkomst staat ‘in de staat waarin hij zich bevindt’. Ik zie geen fraude en daarom heb ik problemen met eenzijdige verhalen met de bedoeling om reputaties te beschadigen. My 5ct
Ben ook al in de zak gezet hoor, daar leer je uit, kijk maar naar m’n resto,
daar had met vooropgesteld om op 3 maand klaar te zijn met het carrosseriewerk.
De zaak is pas echt vooruit beginnen gaan op het moment dat ik me er elke dag
mee begon te moeien.Mijn ervaring is dan om dit gelijk te regelen en niet na 3 jaar proberen om je gelijk te halen.
Heb je toevallig foto’s van je Elfje en de Fuchs? Ben wel benieuwd :up:
hellraiser,
inderdaad dat was heel duidelijk geweest.
anderzijds had er dan moeten staan met IMITATIE fuchs velgen.
Fuchsvelgen is een begrip in de automobielwereld,
en zo kunnen we nog een tijdje verder breien.maar dat zal niet resulteren in een set FUCHS velgen ?????
hoofddoel is dit ter kennis te brengen van de geinteresseerden.
Ricardohellraiser,
jij hebt gelijk.
het is een zeer knullige manier om zich in te dekken.
en in de verkoopsovereenkomst staat: in de staat waarin hij zich bevind.
Mijn les is:
1. zet je idee opzij dat er eerlijke verkopers zijn. ook al verkopen ze kaarsen.
2. controleer de wagen in detail.Inclusief demontage/montage.of laat controle over aan professionals.
3. deel slechte ervaringen met geestesgenoten ,op internetgroetjes
RicardoDan had er mi “met originele Fuchs” moeten staan in de advertentie.
Zoals het er stond is nogal vrij summier.
Timpie,
een auto wordt ook o.a aangekocht op basis van de beschrijving op dat moment.
als daar staat : met lichtmetalen velgen FUCHS dan zijn dit originele FUCHS velgen,
Nadat er dan, nadat een mail ontvangen is met de vraag omtrent deze velgen , vlug een correctie uitgevoerd wordt aan de oorspronkelijke beschrijving is dit voorbedachtheid. Om latere discussies te ontmijnen!!!!! Dit noem ik inderdaad FRAUDE, indien jij erachter komt dat je aankoop niet conform is met de beschrijving dan accepteer jij dat. jij bent een heel brave persoon ??mijn bedoeling is het delen van mijn negatieve ervaring, met classiccarbrothers uit schijndel , met de porsche community .
groetjes
RicardoVolgens mij zijn het niet echt Porsche-kenners, maar een algemene handel in Oldtimers.
Beetje een knullige manier van zichzelf in te dekken door deze actie met het gedacht dat er misschien
geen print van de advertentie gemaakt was.Hoedanook, denk dat je niet veel verhaal zult halen.
Wat staat er op je verkoopovereenkomst?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.