ervaring met classiccarbrothers uit schijndel

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening ervaring met classiccarbrothers uit schijndel

• Maker
    Discussie

• Richard Grouwels
    Deelnemer

mei 2016 koop ik een 911T van 1973 bij classiccarbrothers.
      in de beschrijving staat uitgerust met lichtmetalen velgen FUCHS.
      in juni ,tijdens demontage,stel ik vast dat het imitatie velgen zijn.
      ik stuur een mail op 14 juni 2016 met de bemerking dat ik graag een set lichtmetalen FUCHS velgen krijg.
      zij beloven eens rond te kijken.
      groot is mijn verbazing dat ik op 15 juni 2016 bemerk dat de beschrijving,op internet, is aangepast. De lichtmetalen velgen FUCHS zijn lichtmetalen velgen geworden ?????????
      Ik geef het voordeel aan de twijfel en heb nog vertrouwen dat het goedkomt.
      Vandaag februari 2019 is de wagen klaar ,na restauratie, en ik contacteer classiccarbrothers.
      yep ze hebben een set FUCHS velgen ………… 2000 euro te betalen ?????????????
      graag jullie idee hoe ik dit verder kan aanpakken.
      Bedankt alvast
      ricardo

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door David Claes.
    8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • hellraiser,
        jij mag dat zeggen.
        je koopt ook een auto op de beschrijving van de wagen. en als die dan een dag nadat ik de mail verzonden heb ,met de opmerking ivm imitatievelgen , aangepast wordt naar gewone lichtmetalen velgen dan weet je dat ze dit wisten????????
        mijn bedoeling is om de porsche genieters te verwittigen voor classiccarbrothers en hun malafiede praktijken.
        en inderdaad ik heb weer veel geleerd mbt tot mensen en materialen.
        richard

Tim

Qui n’entend qu’une cloche, n’entend qu’un son…

Ik heb het altijd wat moeilijk als bedrijven op sociale media worden aangevallen. En sinds wanneer mag een website niet aangepast worden als ze op een fout/vergissing gewezen worden? Dat heeft toch niets met fraude te maken? Auto werd in mei aangekocht, wat er op 15 en 16 juni op de site staat is toch irrelevant…

Sorry maar ik vind je een zeiker, je koopt de auto in de staat op het moment van verkoop.

Als achteraf blijkt dat de Fuchs repro zijn, dan had je maar beter je huiswerk moeten doen.
            Repro fuchs herken je meestal wel vanaf 2 meter afstand. (dikte van de velg tussen de spaken, ronding van de spaken zelf, vorm van het velgbed, …)

Na 3 jaar nog gaan zeuren over een set velgen vind ik wel grappig.

Wel sneu dat echte Fuchs ondertussen verdrievoudigd zijn in prijs 😈

Ohja, het is een Nederlander :engeltje:

Stijn,

bekijk de bijgevoegde fotos in mijn eerste nota!!!!!
              Hier zie je duidelijk dat er schriftvervalsing/fraude gebeurd.
              op de originele beschrijving staat lichtmetalen FUCHS velgen en op de beschrijving gemaakt nadat ze mijn email ontvangen hebben ,staat lichtmetalen velgen ??????? deze beschrijving aanpassing is gebeurd op de site van classiccarbrothers.
              Wat betreft de benaming FUCHS velgen : de FUCHS velgen hebben stamps aan de achterzijde van de velg en als ik betaal voor lichtmetalen FUCHS velgen dan dienen deze stamps aanwezig te zijn.
              anders dient er bijvoorbeeld te staan : imitatie fuchs velgen.
              maar het belangrijkste punt is: dat ik mijn slechte ervaring met classiccarbrothers wil delen met de porsche community
              groetjes
              Richard

123

vind het beetje bizar verhaaltje… sorry , maar je gaat van 2016 naar 2019
                blijkbaar een gerestaureerde auto gekocht, die je vervolgens zelf restaureerde.

En je wil in 2019 nog iets van een verkoper, op een verkoop die al 3 jaar achter de rug is.

Door nu van fraude te roepen , terwijl je niks kan bewijzen, kan een beetje advocaat je een lap rond je oren geven met een klacht voor laster.

en nee, je kan echt niks bewijzen want die emails zeggen helemaal niets.
                “We gaan eens rondkijken” zal wel niet letterlijk de inhoud van hun reactie zijn geweest maar als dat het sterkste is van hun uitspraak is het nog altijd geen bevestiging van uw claim, laat staan bekentenis.

Dat jij het zelf tot 2019 hebt laten liggen om dan langs te gaan geeft dan eerder aan dat jij het zelf niet belangerijk genoeg vond om in 2016 binnen de wettelijke garantie termijn binnen (as if voor restoratie project ) op te lossen. 2019 is echt wel laat voor gevalletje dienst na verkoop.

Jij roept hier fraude fraude fraude, maar voor het zelfde geld wisten ze zelf niet beter.. looks like fuchs, sold like fuchs…En al helemaal niet op een 40-50 jaar oude auto die als al dan niet resto (ik weet niet in welke conditie die auto was, vermeld je zelf niet bij) project verkocht is..
                Fuchs zijn lichtmetalen velgen, en fuchs of fuchs stijl, het is wettelijk zo vaag als koude pap..

Als er niet letterlijk op je factuur stond “Originele Fuchs van die maat en type nummer” en je hebt het niet meteen opgelost in 2016, kun je zoveel staan pissen in de wind als je wil, het waait gewoon terug hoor..

Goed dat je dit post. Hopelijk leest iedereen dit.
                  Ik zou je post herhalen op andere oldtimer fora als ik jou was.

DeePee,
                    bedankt voor je reactie.
                    een vraagje,
                    keur jij dat goed dat de “boze zaken wereld: classiccarbrothers” naar eigen goeddunken de beschrijving van een porsche kan aanpassen indien ik de fraude meld ?? dit gebeurde op 14 juni 2016 mbv een e-mail aan classiccarbrothers.En is dit geen bewijs dat ze proberen de koper af te schrikken en actief te frauderen.
                    het gaat mij in de eerste plaats om dit soort verkopers te melden aan collega porsche bezitters en geinteresseerden.
                    groetjes
                    Richard

lijkt mij juridisch een cold case.
                      jij levert geen onweerlegbaar bewijs dat de auto niet werd afgeleverd met OEM fuchs velgen zoals in de advertentie stond.
                      klinkt hard maar zo werkt deze grote boze zakenwereld en justitie.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.