Home › Forum › Zeverhoekje › Ervaring met Le Cars & RSR motors
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door jollie.
-
MakerDiscussie
-
18 september 2012 om 21:40
Heeft er iemand ervaring (goede of slechte)met aankopen van onderdelen bij Le Cars & RSR motors uit dendermonde?
(edit by Mushroom: rest van bericht gewist)
-
MakerDiscussie
-
De consument is de dag van vandaag veel beter geinformeerd met het internet, maar dit geld tevens ook voor de leverancier. Ik lever ook B2B en naar particulieren toe. Als ik iets moet bestellen kan ik dan ook meteen kijken of dit product al dan niet voorradig is en kijken wanneer dit geleverd zal worden.
Er zijn natuurlijk altijd eikels tussen die je het bloed onder de nagels halen. Maar een correcte afspraak maken van bij het begin kan al wonderen doen.Ik wil hier graag even op ingaan. En dan niet specifiek naar RSR motors of wie dan ook. Reeds een 25 tal jaar zit ik in de verkoop, zowel naar particulier als naar B2B toe. Bekijk je het B2B verhaal dan is dit kort af te ronden met een correcte opvolging van de bestellingen en daarmee basta (héél simpel uitgelegd). Bekijk je echter het particuliere verkoop verhaal dan zie je daar toch een grote evolutie in hoor. De klant wordt veel mondiger, beter geïnformeerd en dit kan alleen maar positief bekeken worden. Maar, hij is echter ook ‘agressiever’ met dien verstande dat hij zéér ongeduldig is en het niet kan kroppen als iets fout gaat, of een levering wat langer duurt enz.
Terwijl je voorheen zoiets ‘onderling’ nog kon oplossen; wordt er nu meer gedreigd met allerhande zaken. Hoe menselijk je dan ook tracht te zijn; sommige klanten worden dan echte eikels die zichzelf plots transformeren tot de meest hufterige soort. Soms wordt je daar wel eens moedeloos van. Je kan (en moet) trachten om als leverancier zo goed mogelijk je job te doen in alle aspecten die deze dan ook inhoud. Je blijft jammer genoeg meestal ook afhankelijk van een aantal externe factoren : toeleveringen, transporten, stakingen enz.
Eigenlijk wil ik maar 1 ding zeggen : probeer steeds als beide partijen begrip op te brengen voor elkaar. Volgens mij bereik je daar nog steeds het meeste mee.
Ciao,
Luc.Effe mijn gemoedstoestand…ik heb momenteel nog geen vaste garage voor t onderhoud van mn SC. Ik heb wat rondgezocht voor n motorrevisie. Daar zie je de eerste verschillen opduiken, maar ik kan nog niet echt oordelen. De ene indruk is de andere niet maar je merkt wel waar de passie zit in de man die je voor je hebt. Als iets je passie is verwacht je er natuurlijk het beste voor en ikzelf zoek een garage die aan de mijne sleutelt, prutst, nakijkt,.. alsof het de zijne zou zijn. Ik zeur niet over een euro : MAAR : geld verdienen op de kap van onwetenden gebeurt veel te veel, rap-rap iets repareren ook al, het minste extraatje kan er niet meer van af,…en ik wordt er pisnijdig van. Ik zag ooit een reportage op de VRT waar verscheidene carrosiers gevraagd werd hoeveel het zou kosten om een gedeukte deur te herstellen. Hallowkes : daar zat soms 30% verschil op en t ging om enkele duizenden euroos. Als je daarenboven wat arrogant begint te doen tegen een klant dan zou je maar beter geen “commerce” doen. Negatief nieuws verspreid zich razend snel en persoonlijk ben ik NIET geneigd om naar een garage te stappen waar slechte ervaringen over bestaan. Klant is koning houdt gewoon in : klant vraagt iets, de verkoper geeft antwoord, neemt de tijd, zoekt mee naar oplossing en geeft goede raad en dit alles tegen een concurrentiele prijs en als t kan : geef je fout toe als verkoper als iets niet correct verlopen is. Doe een geste voor die klant, is dat onoverkomelijk ? Dat is gegarandeerd honderden positieve enthoesiastelingen die mond tot mond reclame voor u gaan maken. Ik vind persoonlijk zeer handig dat op een forum alles gedeeld wordt. Wie kijkt er niet op bvb zoover.be voor reisbeoordelingen? Dus als t om je Porsche gaat, voor velen een relikwie, dan vind ik het volstrekt normaal dat ervaringen in de groep gegooid worden. Naar t einde van t jaar toe ga k mn moteurke reviseren en topickske plaatsen over mn ervaring. Den James.
Anoniem20 september 2012 om 20:00Ik denk dat ik iets te weinig geschreven heb. Er zijn idd genoeg garages waar ze met okkasie onderdelen reparaties doen. Maar ik bedoelde ‘in welke Porsche garage kan je zoiets vragen’. Ik denk toch dat er dat niet te veel zullen zijn.
Werken met okkazie stukken is in een hedendaagse carrosserie geen uitzondering meer. Bij de auto van mijn moeder die een tijdje terug een ongeval heeft gehad, had zij de keuze tussen deze te laten maken met nieuwe of met gebruikte stukken om de kostprijs te drukken. Haar wagen heeft al wat leeftijd en zij wilde er geen zware kosten meer aan doen.
Leuk dat deze carrossier dat voorstelde.
ik kan me best voorstellen dat er in officeele garages geen okkazie stukken worden gebruikt, maar in zowat elke onafhankelijke garage is dit mogelijk.
+ als je oude porsches restaureert zal het wel meermaals gebeuren dat je op zoek moet naar een okkazie stuk omdat nieuw niet meer te krijgen is of belachelijk duur is, kijk maar naar onze vriend Rocco zijn 993.
hier moet ik Koen in bijtreden.
(edit by Mushroom: rest van bericht gewist)
[quote=”chris_lbr” post=107884]Er zijn mensen die naar Luc zijn gegaan en zelf voor (okkasie) wisselstukken hebben gezorgd of aan hem gevraagd hebben om okkasie wisselstukken te gaan zoeken omdat dat goedkoper uitkomt. Ook vandaag gebeurt dit nog.
IN WELKE GARAGE KAN JE ZOIETS VRAGEN ?
[/quote]No offence Chris , maar er zijn nog plaatsen waar ze dat zelf voorstellen (net zoals Luc dat destijds zelf voorgesteld heeft)
De carrossier die mijn Subaru gedaan heeft bvb (zelfde als die de Porsches van Dekens doet en ik ben er op aanraden van Johan heen gegaan) .
Mijn Sub had vergelijkbare schade na een vergelijkbaar ongeval .
Gevolg na 15 dagen was de wagen volledig klaar (geen 10 maanden)en je moet het resultaat eens zien . Subaru is zeker niet goedkoop in onderdelen (ook niet “gebruikt”) net zoals Porsche , maar toch was de rekening deze keer met plezier betaald
En dat is nu het verschil tussen mensen die hun vak kennen en mensen die roepen dat ze hun vak kennen .Anoniem19 september 2012 om 23:08Aan de topic-starter wil ik hetvolgende nog kwijt : i.p.v. hier te komen
grienenvragen had je na al die tijd Luc beter voor de keuze gezet : ofwel een datum afspreken waarop ten laatste kon worden geleverd ofwel geld terug. Zo had je het rechtstreeks kunnen oplossen i.p.v. iemand onterecht in een slecht daglicht te zetten. Denk je nu echt dat Luc er aan kan doen dat die levering nog altijd niet is binnen gekomen ?(edit by Mushroom: rest van bericht gewist)
(edit by Mushroom: rest van bericht gewist)
Mensen die meer uitleg willen zijn steeds welkom om de foto’s en het hele dossier in te kijken .
Er zit veel wijsheid in het verhaal van cabrio Wim.
De vraag naar onze ervaring nodigt uit om publiekelijk te reageren maar ik zou liever zien dat men op zo’n vragen via pb’s reageert.Elke slechte ervaring is er natuurlijk 1 teveel maar iedereen maakt fouten.
Op een publiek forum ben je nogal snel veroordeeld en dat gun ik niemand.Wat niet wil zeggen dat slechte ervaringen niet gedeeld mogen worden.
Ik zou alle reacties naar waarde proberen te schatten, context proberen uit te zoeken en eventueel zelfs reactie vragen van tegenpartij. Maar dan niet op het forum.Maar… Zoals gezegd: persoonlijke opinie over ervaringen delen.
Ps: ik ben geen klant van rsr, noch van Cabrio Wim 😀
Als begeleider van onze zoon zijn zaak heb ik hem altijd duidelijk gemaakt om eerlijk te zijn tegen de klanten, en puur te rekenen wat hem toekomt, en niks meer.
Ik ga misschien nu mensen (autohandelaars e/o specialisten in onderhoud) tegen hun schenen schoppen wat niet mijn bedoeling is, maar het is gekend dat de autohandel als corrupt bekend staat, zeker bij ons in Nederland.
Maar wij willen (proberen) daar niet bij te horen, zo gebruiken wij ook de naam specialist niet, en staat ook niet vermeld op onze site, dit laten wij aan onze klanten over om dit te beslissen.
Verder proberen wij net als weer een voorval van vandaag de klant ter aller tijden te informeren wat er gaande is.
Dit door middel van foto’s en overleg wederzijds voor we verder gaan aan een project.
Dus vandaag een Porsche gestript wat een offerte afgegeven was voor wat op dat moment visueel zichtbaar was, en wat blijkt nu, deze is dus slechter onderhuids als wat het blaasje van 4 cm2 aan liet zien.
Dus foto’s gemaakt en er zal dus overleg plaatsvinden tussen klant en ons over wat en hoe, om zo tot voor beide partijen een goed resultaat te bekomen.
het kan dus allemaal wel, maar er moet sosm veel energie ingestopt worden.Ook heb je mensen die denken dat het werk aan een dure auto duurder mag zijn als aan een goedkope, en dat is ook geen waar, want de uurprijzen blijven hetzelfde, met uitzondering dan soms van de wisselstukken.
Dus een VW Kever spuiten is net zo duur als een Porsche, en dat willen die eigenaren van de VW ook niet begrijpen, en krijg je als reactie het maar een kever hoor.Maar zo zal er altijd een verschil van mening zijn in bepaalde zaken, dus maak goede afspraken met elkaar om zulke kleine dingen die groots kunnen worden te vermijden.
En ook al is het een Forum sponsor (net als wij) probeer goed overeen te komen dioor te overleggen en elkaar te blijven informeren.Wilde dit gewoon even kwijt, 😳 want er mogen zoveel dingen goed gaan (100), maar een (1) fout kan soms fataal zijn, en je wordt op het internet gegooid waar je nooit meer vanaf geraakt.
Dus je aan elk verhaal 2 kanten, en dat moet eigenlijk privé uitgezocht worden, maar niet op een forum of internet. 💡Sta mij toe dit toch even te vermelden;
Als je een paar jaar terug gaat in de tijd, was iedereen hier vol lof van RSR motors. Moet maar even zoeken via google 🙄
Ik heb reeds verschillende ervaringen met afwijkende prijzen etc en dit bij verschillende “specialisten”. Zal er een paar opsommen zonder de namen bij te zetten.
* Verlagen van SCke; max 150 euro en 2 dagen werk ➡ resultaat 1 week weg en 400 euro armer !
* Afstellen koppelingskabel en misschien koppeling te v.v. max. 1500 euro !! ➡ Alles tussen motor en boite v.v. en 3000 euro armer zonder eens te bellen om hiervoor te waarschuwen.
* Prijs vragen voor revisie boite ➡ Volledige revisie met ” goede producten ” +- 8000 euro :puke:Dat is uitgevoerd door allemaal gekende specialisten die hier misschien hun stoten in herkennen… Gelukkig zijn er ook mensen die mijn P. thuis komen ophalen hem deftig herstellen met fotokes ter bewijs van de werken en dit voor een meer dan redelijk bedrag.
Waar moet ne mens nog gaan om eerlijk bediend te worden, soms is het een zoektocht met vallen en opstaan om uiteindelijk toch bij de juiste persoon te komen. En dit alles geld niet alleen voor Porsches !
Geert.
- Het onderwerp ‘Ervaring met Le Cars & RSR motors’ is gesloten voor nieuwe reacties.