- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 december 2014 om 14:52
Ik post niet veel, ben eerder een lezer maar nu moet ik toch iets kwijt aan de vrienden die mij mijn schatje hebben bezorgd.
Aangezien ik in een opwelling mijn *porsche te koop heb gezet op autoscout-stond er slechts 8u op- en er verschillende reacties zijn opgekomen, heb ik een afspraak gemaakt met 2 van de geïnteresseerden. Een hiervan wou graag een optie op de wagen en een 111-puntencheck laten uitvoeren alvorens de deal definitief te sluiten.
Met volle vertrouwen een afspraak gemaakt bij Verellen(waar ik ook jaarlijks op onderhoud ga ondanks < 1000km/jaar rijden 😳 ) en uiteindelijk verrast door hun diagnose: "Meneer, uw motor heeft geen motornummer. Dit is verdacht en we weten de reden ook niet." Zelfs na mijn vraag: is er geschuurd op de plaats waar hij zou moeten staan?, kreeg ik als antwoord dat het volledig blanco was zonder merktekens van eender wat. Volledig ondersteboven/gechoqueerd verlaat ik de garage met een goede 111 punten controle en een mondelinge mededeling dat ik met een verdachte motor rondrij. Thuis gekomen(1u rit) en het verhaal eerlijk verteld aan de potentiële koper. Slecht geslapen en 's anderendaags dan op zoek naar meer info. Bellen van 2 vorige eigenaars PF- leden en internet leveren een motornummer op en wel op de juiste plaats. Aangezien er niets op papier stond van hun verhaal even een mail gestuurd. Bij hun antwoord waren ze voorzichtig(navraag gedaan bij Porsche import?) en vroegen ze me om terug te komen voor een nieuwe controle. Hoera, ik heb nu een matching number *porsche . Het heeft me wel veel kopzorgen en tijd gekost en uiteindelijk geen enkele vorm van excuses gekregen. Mijn conclusie: Met een oudere porsche blijf ik weg bij Verellen want ze kennen er echt niets van. Meer nog, ik blijf totaal weg want ze vinden het maar normaal dat ik moet opdraaien voor hun fout(tijd en verplaatsing) Voila, het moest me even van het hart. Sorry jongens :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.