Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › ervaring met ” wijkopenuwauto.be “
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Vandaag ook eens geweest met een auto. Volgens hun site bod van 6600€ + opties gekregen, vandaag na afspraak ter plaatse bekeken en bod was plots 2960€! 😯 😯 😯
Was daar nie echt gelukkig mee en er ook nie op ingegaan. :salut: :salut: :salut:Schatting online door hen van mijn Targa staat op 52k€, maar ik ga niet tot daar :ass:
Ik geloof de prijs ook helemaaaal niet.Hahahahaa! LOL!, sorry dan, maar ik ben eeeeecht content dat ik van die gatbak vanaf ben, en er dan nog een goede prijs voor gekregen heb ook.
Wellicht zijn de biedingen enorm gezakt nadat ze de wagen van ene G-man hebben binnengehaald… 😈
ik heb er onze auto verkocht. Voor mij 100% meegevallen!
Online waardebepaling was eigenlijk gewoon de catalogusprijs voor dat model met die ouderdom en kilometerstand.
Auto aangeboden na afspraak. Vuil en zonder geldig keuringsattest, dat was verlopen.
“Technische” keuring was een lachertje. Buiten een vluchtige blik onder de motorkap hebben ze helemaal niets gecontroleerd of nagekeken.
Een testrit van 500m, letterlijk tot op het einde van de straat en terug, niet uit derde versnelling geweest…
(ze hadden het zogezegd druk…)
Wat foto’s van de binnen- en buitenkant, voor op de handelaarssite te zetten.
Meten van de lakdiktes.
Dat was het, klaar… (huh, zo snel?? Ja, zo snel.)Ik kreeg de opmerking dat de lakdiktes over de gehele auto wel veel dikker zijn dan gebruikelijk.
Lap, daar gaat mijn hoop op een degelijk bod, dacht ik.
Ik zeg dat we de wagen nochtans als ongevalvrije, jonge directiewagen gekocht hadden van een officiele dealer (grote naam hier in de Kempen)
ZIJ: Oh, dan zou het kunnen zijn dat de dealer die overspoten heeft om de gebruikssporen te verwijderen voor verkoop, zodat hij er terug nieuw uitziet voor de koper..
IK: Ok, dat zal het dan wel zijn.. (who am I to argue)10 minuten later een bod dat 500€ lager was dan de online waardebepaling….
Say What???? ik had op iets meer dan de helft van die prijs verwacht…
(ik moet wel zeggen, die gasten daar verschoten ook van het goede bod dat ik kreeg, ze hadden zelf ook een pak minder verwacht)
Ik heb hem gelijk laten staan, papierwerk in orde gemaakt, DONE!
Drie dagen later stond het geld op onze rekening.Hadden ze de auto degelijk nagezien dan hadden ze we enkele zaken kunnen opmerken die toch een ferme deuk in mijn prijs hadden geslagen…
Verwarming werkte niet meer, voorste remmen versleten,…en nog een resem aan mankementjes…Lang verhaal kort: als ik die auto particulier had moeten verkopen en eerst een keuring voor verkoop had moeten laten doen, dan waren al die dingen bovengekomen en wie weet wat nog allemaal meer.
Dan had ik nog eens moeten dokken om alles in orde te brengen, kostelijk zaak, om dan nog eens door de de mallemolen van de particuliere verkoop gedraaid te worden…
Nee dank u, ik denk dat ik hem dan nog liever ergens van een brug duw om er vanaf te zijn. (ik was echt niet tevreden van die auto, miseriebak tot en met.)Dus soms valt het mee, proberen kan geen kwaad. Met een beetje geluk kom je soms al heel ver.
Voor mij is het goed uitgedraaid, voor die garagist die hem kocht iets minder, vrees ik…+1
Vriend had speciaal aanhanger gehuurd om de wagen te tonen.Wagen niet verkocht wegens veel te lage prijs en kosten van huur aanhanger er als toemaatje bovenop.
👿ik heb dat voor de leute es gedaan en tkwam op de helft van de marktprijs :popcorn:
Zelfde verhaal hier… 7700€ voor een new beetle. Tot we daar aankwamen en moesten wachten tot zij een bod binnenkregen op de beetle.
4800€….. :happy:
+1
wel al 1 klant gehad, die er wel een goede zaak kunnen doen heeft :popcorn:
zoals steeds vraag en aanbod zeker :think:Ik heb identiek verhaal als bollocks , wagen kreeg hoge prijs op hun site. Afspraak gemaakt en idd de wagen onderzocht en testrit. Dan via hun netwerk op biedingen gewacht en de prijs was wel wat veel naar mijn zin gezakt. Dus weg ermee en zelf aangeboden op net en was hem na twee dagen al kwijt voor de prijs die ik wou. Het is gewoon een lokprijs dat ze geven. En zelf moeten ze ook nog procentje hebben natuurlijk.ik denk dat het bij ieder zo zal gaan …
Mijn vader heeft zijn Mercedes daar aangeboden… kreeg een mooi bod…. afspraak gemaakt en tot daar gegaan, ze doen een ‘onderzoek’ van de wagen , een testrit en dan moet je even wachten tot zij de gegevens geupload hebben…. dan krijgen ze biedingen van opkopers… en die liggen vaak een pak lager dan het initiële bod….
resultaat: we zijn terug vertrokken met de Mercedes en hebben hem elders verkocht….Ze rekenen er natuurlijk op als je daar bent,dat je uiteindelijk toch zal verkopen….
Je kan altijd eens een afspraak maken en laten weten of je hetzelfde hebt meegemaakt….
voor ons in elk geval niet meer….
Misschien zijn er andere ervaringen bij anderen?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.