- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 oktober 2014 om 02:25
Hallo,
Zoals in een eerdere post staat ben ik naar een officiële Porsche dealer geweest ivm een terugroepactie (W301).
Er werden daarbij 3 probleempjes rechtgezet:
1) ‘De kabelboom juist monteren in de zekeringkast’. Ik weet niet wat ze hier precies gedaan hebben maar dit heeft jaren gewerkt en ik zou denken dat je die kabel maar op 1 manier in een stekker kan steken??
2) ‘De MAF-sensor correct monteren’. Dit is wel een interessante. Blijkbaar staat er op de MAF-sensor een pijltje of dergelijke zodat je die sensor zeker in de juiste richting monteert. Ik kan me wel inbeelden dat als je die omgekeerd zet de sensor verkeerde info doorgeeft aan de DME en de motor dus niet optimaal draait. Ik heb de motor echter nooit vreemd horen draaien en er zijn ondertussen al wat experten zoals Daxmanian die hem hebben gehoord en toch niets vreemd hebben opgemerkt.
Dus weet iemand of het ‘omgekeerd’ monteren van de MAF-sensor een merkbaar verschil maakt voor het draaien van de motor? Of misschien is dit alleen belangrijk bij hoge toerentallen of zo?
3) ‘De ventilator in en uitbouwen’. Hiervoor hadden ze een foto gemaakt (zie onderaan). De foto is niet heel duidelijk maar er zou een onderdeel afgebroken zijn en dit zouden ze hersteld hebben. Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit geen cruciaal onderdeel (er zit geen sensor in of zo), het is eerder voor het monteren van deze ventilator. Vraag is of dit al stuk was of dat het bij het demonteren stuk is gegaan… :sarcastisch
In het algemeen begrijp ik niet goed wat er gebeurd is. Als je naar de W301 TSB kijkt dan is de eerste stap nakijken of de kabelboom wel moet vervangen worden. Indien ze dit gedaan hadden (en dus gemerkt hadden dat er al een correcte kabelboom in zat) dan zie ik niet in waarom ze die ventilator en de MAF en wie weet wat nog zijn gaan uitbouwen??
Langs de andere kant kan het zijn dat bvb het MAF-sensor probleem wel belangrijk was om recht te zetten…
En dat de (honderden) euro’s die ik mocht betalen toch nog nuttig zijn geweest 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.