ervaringen ivm spotrepair

Home Forum Zeverhoekje ervaringen ivm spotrepair

• Maker
    Discussie
  • Ik ben nogal onhandig geweest tijdens een opruimactie en heb een rol bekaertdraad tegen het portier van mijn schoonvader zijn wagen laten afrollen, gevolg 5 krasjes in de lak waarvan de langste een 2tal cm, ik zou dit graag laten repareren zonder het hele paneel te laten overspuiten, en dacht daarbij aan spotrepair, heeft iemand daar ervaring mee of een goed adres ? of zou iemand die car detailing doet dit ook kunnen oplossen ? je ziet duidelijk witte krasjes (in de donkergrijze lak) maar je voelt de krassen niet.

iemand een tip of idee hoe ik dit het best laat oplossen ?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • [quote=”patrickvb” post=135591]Wie is VB?[/quote]

ik denk Van Beurden uit Retie (onze forumsponsor)

Vorig jaar is in mijn garage, uiteraard als gevolg van een lomp manoeuvre, iets op kofferdeksel (vooraan) van de Boxster gevallen. Lak niet beschadigd, maar wel klein deukje in.

Zou dit er (ooit) wel eens willen laten uithalen.

@Datake
        , 350 EUR voor spot repair 😯 Dat zal wel een grote spot geweest zijn. 😉

Op mijn M3 is ooit een spotrepair gedaan wegens krassen veroorzaakt in de garage bij onderhoud (op hun kosten dus), het was een carbon zwarte wagen dus echt een enorm moeilijk kleur, maar dat was perfect gedaan ! Weet wel niet wie het was, maar je kan eventueel naar BMW Daeninck bellen om te vragen wie ze gebruiken, tis wel een jaar of 4-5 geleden maar goed.

Als je even Googeld zal je een hoop spotrepair firma’s vinden.

In mijn regio zitten er ook verschillende maar als ik eerlijk moet zijn durf ik hier geen referenties vermelden.

Heb al diverse resultaten gezien bij kennissen en vrienden maar die konden me niet overtuigen. Het waren steeds de kleurverschillen die opvielen bij de gecorrigeerde spots. Ik moet er bijvermelden dat het steeds metalic kleuren waren, ik heb nog geen resultaten gezien bij lak kleuren dus daar durf ik me niet over uitspreken. De prijzen die men betaalde lagen tussen 120 en 350 euro. Persoonlijk vind ik dat het dan perfect moet zijn.

[quote=”TRIUMPH1″ post=135531]…. reeds mooi resultatan gezien bij VB[/quote]
              Wie is VB?

Een hele tijd terug was er een topic waarin spot repair werd besproken, maar ondanks de zoekfunctie kan ik het niet meteen terug vinden. 😥

Iemand nog suggesties voor spot repair? Ik dacht dat toen ook een adres in ‘t Waasland vermeld werd.

Daar ik een kleine bluts heb op de achterzijde wegens een fiets er tegen gevallen, gaat mijn wagen morgen binnen voor spot repair,heb reeds mooi resultatan gezien bij VB

Hey, vanwaar ben je ??
                  Als je uit de omgeving van Bornem bent kom gewoon even langs na een seintje:info@carcleaner.be
                  Kunnen we het direct proberen en zien of het lukt zonder te spuiten.Lukt het niet geef ik het nummer van een kameraad waarmee ik samenwerk voor spotrepair en dergelijke.

Mvg Patrick

[quote=”mcklusky” post=135435]Ik ben nogal onhandig geweest tijdens een opruimactie en heb een rol bekaertdraad tegen het portier van mijn schoonvader zijn wagen laten afrollen, gevolg 5 krasjes in de lak waarvan de langste een 2tal cm, ik zou dit graag laten repareren zonder het hele paneel te laten overspuiten, en dacht daarbij aan spotrepair, heeft iemand daar ervaring mee of een goed adres ? of zou iemand die car detailing doet dit ook kunnen oplossen ? je ziet duidelijk witte krasjes (in de donkergrijze lak) maar je voelt de krassen niet.

iemand een tip of idee hoe ik dit het best laat oplossen ?[/quote]

Als je de krasjes niet voelt dan kan je ze normaal wel weg polieren ,als het niet lukt even licht afschuren met waterschuurpapier p3000 niet te veel anders zit je door de vernislaag daarna terug polieren en het resultaat bekijken (trek anders eens een foto van en post het even)dan hebben we er een betere kijk op :drink:

Probeer zelf eens te polieren met Commandant nr4. Als je niet door de lak zit en je voelt geen oneffenheid zal het waarschijnlijk enkel een kras zijn zoals bv aan de deurklink door met je nagels steeds de klink te grijpen. Beetje polieren en deze zijn ook weg.
                      Succes.

S2

Stuur even een foto naar Bert of Simon van Wax-it.be (oudenaarde) en je weet meteen of het mogelijk is en hoeveel het zal kosten 😉

Op t werk laten ze alles doen bij exelmans in Tessenderlo,
                          Zijn daar heel content van

Is het een metallic lak ?
                            Als zoals je zegt dat de krasjes niet voelbaar zijn zitten de zichtbare witte lijntjes wss op de bovenste vernis laag en heb je een kans dat deze gewoon uit te polijsten zijn.
                            Hier op t’forum zag ik een draadje met een aantal mensen die hier in thuis zijn HIER

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.