- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 december 2015 om 20:56
Zoals de titel al doet vermoeden gaat het hier om een topic waarin iedereen zijn ervaringen kan posten m.b.t. de keuringsstations in België. Ik heb hier en daar wel enkele losse ervaringen gevonden, maar niets “allesomvattend”. Ook op het internet zijn er wel hier en daar topics terug te vinden (via google), maar een deel hiervan is al redelijk gedateerd en ik denk nu niet dat een ervaring van zo”n 10 jaar geleden nog relevant is (hoewel dit best mogelijk is).
Mijn rede voor het starten van dit topic? Zoals sommigen wel zullen weten, is mijn 968 onlangs afgekeurd wegens “verlaging”. Nu gaat het echter wel om een (achteraf geplaatste) M030 set van Porsche. Aangezien ik reeds met de stationschef gebeld heb, lijkt het mij beter de wagen elders (volledig opnieuw) te laten keuren, dan te laten herkeuren (ik denk niet dat ik hem kan overtuigen tot een voor mij vlugge/voordelige oplossing).
Om van wal te steken, mijn ervaring:
De wagen is (via de garage, dus was er zelf niet bij) langsgeweest bij de keuring in Rotselaar. Hiervoor is hij reeds bij D’ieteren gepasseerd, waar een gelijkvormigheidsattest afgeleverd werd (met de M030 set eronder!). Hierna niets meer aangepast aan de wagen. Hij is daar afgekeurd vanwege een verlaging. Telefonisch contact met de stationschef heeft niets opgeleverd…
Lijkt mij op zich redelijk streng (kan ook gewoon correct zijn?), maar moet wel zeggen dat er steeds vriendelijk gehandeld werd, dus van onbeleefd gedrag wel geen sprake.Voor mij persoonlijk lijken vooral de stations in Tienen, Diest en Heist-op-den-Berg alternatieven, maar ervaringen van over heel België zijn uiteraard welkom ❗
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.