Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?

Home Forum Porsche Talk Ervaringen met Gelijkvormigheidsattest?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Vrijdag ga ik mijn Porsche 993 ophalen in Nederland; vervolgens naar de Douane.

Voor een auto van 1994 is nog steeds een gelijkvormigheidsattest nodig; daarvoor ga ik dus naar d’Ieteren moeten gaan.

De auto is volgens de verkopende firma helemaal origineel. Wel af fabriek op sportonderstel (ligt dus lager dan standaard model) en met 18 inch banden. Kan iemand mij bevestigen dat ik dus weinig problemen heb te verwachten bij het verkrijgen van het attest?

Dank!

Mathijs

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
    • Of bij de verkoper achter vragen

Heb de COC aangevraagd bij de P-garage in Duitsland.
        Stuk goedkoper, 200 € + Btw. 2-jaar terug voor m’n Boxster 350 € betaald.
        Grote voordeel, je moet de auto niet gaan tonen zoals bij D’ieteren.
        Attest wordt ook per post opgestuurd. Bij D’ieteren niets post, enkel ophalen aan de balie 🙁
        Dus de goedkopere en meest simpele oplossing.

Das pech hebben! Misschien eens bij Van Beurden ofzo informeren of die je niet kunnen helpen?

Niet vergeten opnieuw te laten uitlijnen na de wissel hé

auto’s met een EU goedkeuring hebben GEEN COC meer nodig bij invoer (ongeveer vanaf bouwjaar 1997)
            auto”s zonder EU goedkeuring moeten nog steeds een gelijkvormigheidsattest bekomen bij invoerder of via homologatie-keuring.

:bounce:
              Met ingevoerde wagens zonder COC toch vaak problemen…

Hopelijk kan je snel een goede oplossing vinden; maar wel extra kosten en een domper op de feestvreugde.

Nou, ik heb mijn 993 inmiddels in Brussel staan en ben vorige week bij d’Ieteren geweest voor het COC. Dat heb ik helaas NIET gekregen, want “de ophanging/vering” zou niet origineel zijn. Dat was erg balen, want nu dien ik eerst de ophanging (tijdelijk) te verwisselen voor een originele. Ik neem aan dat d’Ieteren kijkt naar de af-fabrieksuitvoering a.d.h.v. het chassisnummer??

Ik moet nu de wagen weer naar Nederland brengen voor de omwisseling…maar als iemand mij een goede tip kan geven waar ik hiervoor in de omgeving van Brussel/Antwerpen terecht kan dan houd ik me aanbevolen. Wat mij betreft is de omwisseling tijdelijk, dus na verkrijgen van het COC zou ik de huidige vering er weer onder willen laten zetten.

Ik hoop dat iemand een goede, en niet al te dure tip voor me heeft?! Ik wil de wagen nu echt graag beginnen rijden!!!

Dank alvast!

Ja Funny? wagen uit het buitenland? welke zou dat zijn? :engeltje: :happy:

Begin oktober een wagen uit het buitenland ingeschreven .Div heeft copie genomen van Coc.

je kan ook eens kijken bij onderwerp:AANKOOP 993 page 6
                      dat is wat ik eruit begrepen heb
                      uiteindelijk heeft het een maand geduurd eer ik mijn nrplaat had :bounce:

Misschien hier eens lezen:
                        http://www.zelf-auto-importeren.be/

Mocht het nu nog inschrijvingsbewijs zijn van de vorige (buitenlandse) eigenaar dan kan ik er inkomen (o.a. voor chassisnummer – datum 1ste gebruik), maar COC…da’s nieuw. COC van mijn daily werd vorig jaar wel door keuring ingescand.

Zou het niet kunnen dat het COC enkel nodig is bij ingevoerde wagens die ingeschreven worden op normale plaat?

[quote=”Jochen” post=148447][quote=”porsche” post=148387]Voor DIV heb je inderdaad geen C.O.C. nodig.
                              Ik weet niet vanwaar die geruchten weer komen :roll:[/quote]

Ben naar DIV geweest en je hebt WEL COC nodig! Zou gescand worden en adhv COC wordt de inschrijving gedaan![/quote]

Zeer vreemd, laatste tijd wel wat auto’s ingeschreven en nog nooit nodig gehad.

[quote=”porsche” post=148387]Voor DIV heb je inderdaad geen C.O.C. nodig.
                                Ik weet niet vanwaar die geruchten weer komen :roll:[/quote]

Ben naar DIV geweest en je hebt WEL COC nodig! Zou gescand worden en adhv COC wordt de inschrijving gedaan!

Volledigheidshalve moet je er wel aan toevoegen:

– Met je eigen platen gaat alleen als je de wagen als oldtimer en, op eigen naam inschrijft.
                                  – Bij het opsturen van het roos inschrijvingsdocument naar DIV moet Deel I en Deel II van de RDW uit NL met een kopij van
                                  aankoop factuur bijgevoegd zijn dat je van de verkoper uit NL hebt gekregen.

Ontbreekt 1 van deze 3 documenten dan krijg je alles mooi retour van DIV.

Merci voor de aanvulling dat was ik inderdaad vergeten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.